AdWords: Canibalizarea cuvintelor cheie

Canibalizarea apare in discutie in mod special in SEO, unde spunem ca optimizarea mai multor pagini dupa aceleasi cuvinte cheie duce la canibalizare. Cu alte cuvinte, paginile site-ului nostru intra in competitie unele cu altele.

In AdWords, acelasi lucru se intampla in momentul in care exista mai multe cuvinte care targeteaza aceeasi cautare. Numai un singur cuvant va targeta o cautare facuta de user la un moment dat.

Sistemul este dezvoltat insa in asa fel, incat daca doua cuvinte care nu sunt identice (ca potrivire sau ca forma) potrivesc aceeasi cautare, sa se afiseze anuntul celui care este mai relevant. Mai multe detalii despre cum “gandeste” sistemul in cazul acesta gasiti pe site-ul Google AdWords.

Ce se intampla daca avem insa doua cuvinte identice in cont?
In cazul acesta fortam sistemul sa decida care este anuntul mai relevant pentru cautarea facuta de user, deci vom intra in competitie cu noi insine.

Deci, putem avea doua cuvinte cheie identice în acelaşi cont?

Nu, in nici un caz in aceeasi campanie pe motorul de cautare. Pot apare insa doua cuvinte identice in aceeaşi campanie de conţinut, în grupuri de anunţuri diferite.

Da, daca nu se canibalizeaza:
– daca cuvintele identice se afla in campanii targetate diferit (geografic, sau pe diferite dispozitive (una pentru computere, una pentru mobile), sau in diferite perioade de timp…)
– daca se afla in campanii diferite: motor de cautare/ continut

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *