Analiza SEO cu Screaming Frog SEO Spider

Un tool foarte folositor pentru o analiza seo este Screaming Frog SEO Spider.

Screaming Frog SEO Spider este un mic program care se instaleaza pe calculator (PC sau Mac) si actioneaza ca un spider, verificand linkurile, imaginile, meta tag-urile, ajutandu-te sa afli in cateva minute erorile de pe site. Iti permite sa salvezi datele in csv-uri pentru Excel. Si mai mult, iti permite sa filtrezi datele in functie de principalele erori in SEO.

Il consider unul dintre cele mai folositoare tool-uri de analiza onsite, pentru ca putem afla informatii despre linkurile externe cu codurile de raspuns si informatii despre linkurile interne cu erorile corespunzatoare, meta tag-uri, h tag-uri, dimensiunea paginilor, canonical.

Ce pot sa afli cu ajutorul lui:

1. Redirecturile, unul dintre cele mai importante fiind daca site-ul are versiunea non-www redirectata la www. Bravo, inpolitics.ro:

Codurile de raspuns se pot vedea din Dashboard, dar pot si filtrare in raportul Response Codes. Astfel se pot identifica toate tipurile de redirectari.

2. Daca site-ul are erori 404; mai trebuie sa lucrez pe seogan.com (pana la urma, cred ca o sa-l redirectez catre seogan.ro, dar nu ma pot hotari 🙁 ):

Erorile 404 le gasim si in Google Webmaster Tools, dar ce imi place la Screaming Frog Spider este ca pot gasi exact paginile unde se afla eroarea acum. Asta ma ajuta sa identific rapid unde sunt erorile si deci le pot repara.

3. URL-urile prea lungi, duplicate, cu underscores sau cu caractere dinamice:

Dupa cum vedeti mai sus, folosind WordPress SEO canonical tag este la locul lui pentru URL-urile cu comentarii – care sunt duplicate pentru posturi. Hash tag-ul ne ajuta sa identificam paginile cu continut duplicat.

4. Informatii despre titlurile paginilor: care lipsesc, duplicate, peste 70 de caractere, aceleasi cu H1

5. Informatii despre descrierile paginilor: care lipsesc, duplicate, peste 156 de caractere – mai am de lucru pentru paginile de categorii (tag-urile nu ma intereseaza ca am pus noindex pe ele 🙂 )

6. Linkurile externe cu codurile lor de raspuns

7. Informatii despre h1 si h2: care lipsesc, duplicate, peste 70 de caractere:

8. Informatii despre meta keywords (pentru referinta, pentru ca este folosit doar de catre Yahoo, si nici acesta nu ii acorda mare importanta). Dupa cum vedeti, eu nu-i dau deloc importanta :).

9. Informatii despre meta Robots – Index, noindex, follow, nofollow, noarchive, nosnippet, noodp, noydir etc. Aici se poate vedea ca tag-urile nu sunt indexate:

In varianta gratuita se pot verifica doar 500 de pagini, de ajuns pentru site-urile mici. Pretul nu mi se pare ridicat, doar 99GBP pe an; dar presupun nu se justifica daca va place sa folositi tool-uri gratuite de pe net pentru fiecare dintre verrificari. Pentru agentii, insa consider ca se justifica pretul pentru rapiditatea cu care se obtin informatii.

In varianta platita se poate configura spider-ul si user agent-ul, ceea ce este de folos.

Merita sa il downloadati.

Pentru mai multe detalii, aveti filmuletul de prezentare a celor de la Screaming Frog Spider:

2 thoughts on “Analiza SEO cu Screaming Frog SEO Spider

  1. Pingback: SEO Checklist sau cum sa faci un site pentru motoarele de cautare (Infografic) - Seogan

  2. Pingback: Sfatul de la ora 5 :). Episodul 32: Compsv.ro - Seogan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *