Ce-ar fi daca… nu am face seo?

Ce-ar fi daca am crea site-urile nu pentru motoarele de cautare, ci pentru useri?

Ce-ar fi daca, nu ne-am concentra sa aducem userii, pe site ci sa le oferim un motiv sa se intoarca?

Ce-ar fi daca singurele actiuni din punct de vedere SEO ar fi Google Webmasters Guidelines?

Pornind de la observatia unui prieten ca Seogan este facut nu pentru motoarele de cautare, ci pentru useri, m-am gandit sa merg mai departe si sa testez daca putem ajunge in top in motoarele de cautare daca nu facem seo ci oferim doar continut (interesant :)) pentru audienta target. Fara a face si a “sti” nimic in plus fata de ce ne da Google Webmaster Guidelines.

Studiu de caz: seogan.ro

Data de inceput: vineri, 30 iulie 2010 (14 iulie 2010 real – data de lansare a blogului; dat fiind faptul ca nu am facut SEO pe site)

Data de sfarsit: decembrie 2010

Ce spune Google ca trebuie sa fac si ce am facut (Google Webmasters Guidelines):

Categorie Google Guidelines
Design si continut – site cu informatie folositoare, bogat in informatie, cu pagini care descriu clar continutul

– ierarhie clara si link-uri de tip text

– numar “rezonabil” de link-uri pe pagina

– fisier de tip sitemap

– cuvinte cheie incluse in post-uri

– verifica sa nu ai link-uri care nu functioneaza si HTML-ul sa fie validat

– cuvinte cheie pe pagini

– foloseste text in locul imaginilor pentru informatie importanta, link-uri, continut, nume

– foloseste titluri (title tag) descriptive

– foloseste ALT (tag) descriptive

– nu folosi pe cat posibil URL-uri dinamice
Tehnic

– fii sigur ca serverul suporta header de tipul If-Modified-Since HTTP

– nu folosi argumente sau identificatori de sesiune

– verifica intr-un browser text precum Lynx cum sunt vizualizate paginile

– fii sigur ca URL-urile create pot fi indexate

– foloseste robots.txt pentru a specifica care directoare nu trebuie sa fie indexate

– foloseste robots.txt pentru a fi sigur ca nu sunt indexate pagini fara valoare pentru useri

– monitorizeaza performanta site-ului si optimizeaza timpul de incarcare al paginilor

– testeaza site-ul sa fii sigur ca este vizualizat la fel in mai multe browsere

Calitate – creeaza paginile special pentru useri, nu pentru motoarele de cautare

– evita sa folosesti siretlicuri care sa iti imbunatateasca pozitia in motoarele de cautare

– nu participa in scheme de link-uri; nu te link la web spammers

– nu folosi programe automate neautorizate pentru a submite paginile, a verifica pozitiile…

– nu folosi text sau link-uri ascunse

– nu fa cloaking si nu folosi redirecturi

– nu trimite cereri automate la Google

– nu incarca paginile cu cuvinte cheie nerelevante

– nu crea pagini multiple, subdomenii sau domenii cu continut duplicat semnificativ

– nu crea pagini cu comportament distructiv (virusi, troieni,..)

– cuvinte cheie pe pagini

– evita folosirea de pagini doorway

– daca faci parte dintr-un program de afiliere, fii cazul ca site-ul adauga valoare

Google mai specifica ca atunci cand site-ul este gata:
– sa fie submis la http://www.google.com/addurl.html. N-a fost cazul, e deja indexat (15 pagini indexate la data actualului post)
– sa fiu sigura ca toata lumea stie ca site-ul este online. Sa speram ca stie :).

PS Ma intreb ce se intampla pentru site-urile care nu isi permit sa ofere continut, de exemplu pentru site-urile de prezentare. Previziuni ?!! Eu am cateva…

Update – Date de trafic prima luna (14 iulie – 13 august 2010):

Primele surse de trafic in aceasta perioada au fost site-urile referral, direct si pe ultimul loc motoarele de cautare.

Ca si mediu, din nou referral a fost cel care a adus trafic, urmat de direct, cpc (trafic adus de testul pentru licitare CPC/CPM), si pe ultimul loc organic. Interesant ca motoarele de cautare (cps si organic) contribuie cel mai mult ca procent la abandonul site-ului.

Din site-urile referral, primele 3 care au adus trafic au fost, Facebook, Twitter si seo-romania (de pe Interviu Gabriela Andrei – Kondiment).

Alte date interesante:

– timpul mediu pe blog este de 16:41 minute
– 2.64 vizualizari de pagina/vizita
– 18.86% din vizitatori vizualizeaza mai mult de 3 pagini
– 24.29% din vizitatori petrec mai mult de 2 minute pe blog
– nr de pagini indexate: 37
– nr de link-uri vizibile in Google Webmaster Tools: 24 de la Dragos Voicu si Interviu Gabriela Andrei – Kondiment. (bineinteles ca nu sunt luate in considerare cele cu nofollow; nu a fost indexat inca link-ul de pe blogul lui Ionut Munteanu – multumesc Ionut pentru link! (l-am descoperit cu Yahoo :))

Sunt curioasa ce se va intampla mai incolo :).

Update – Date de trafic primele 5 luni (14 iulie – 13 decembrie 2010):

Primele surse de trafic in aceasta perioada au fost site-urile referral, direct si pe ultimul loc motoarele de cautare.

Ca si mediu, din nou referral a fost cel care a adus trafic, urmat de direct, organic, cpc si pe ultimul loc email :).

Motoarele de cautare (cpc si organic) raman sursele care contribuie cel mai mult ca procent la abandonul site-ului.

Din site-urile referral, primele 3 care au adus trafic au ramas Facebook, Twitter si seo-romania.

In afara de cuvintele de brand, seogan, gabriela andrei, 300+ de combinatii de cuvinte au adus trafic, marea lor majoritatea fiind foarte specifice legate de licitare cpc, licitare cpm, promovarea de craciun, adwords cpc.

Alte date interesante:

– timpul mediu pe blog este de 7:43 minute
– 2.13 vizualizari de pagina/vizita
– 13.59% din vizitatori vizualizeaza mai mult de 3 pagini
– 18.96% din vizitatori petrec mai mult de 2 minute pe blog
– nr de pagini indexate: 59
– nr de link-uri vizibile in Google Webmaster Tools: 222. Au fost indexate link-urile de pe blogul lui Ionut Munteanu. Mai sunt link-urile de la Dragos Voicu si Interviu Gabriela Andrei – Kondiment. Au aparut link-uri de pe Twitter.com si Linkedin.com. Si cele de pe blogul lui Bogdan Pantoc din articolul Este asa de greu sa vinzi turism online?(Multumesc Bogdan pentru referinta).

Revin la 14 ianuarie cu completare. Pe partea de link-uri nu cred ca o sa se schimbe mult.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *