Ce este CTR-ul?

Rata de clic CTR (click-through-rate) reprezintă numarul de clic-uri efectuate pe un anunt, impartit la numărul de apariţii ale anunţului (afisari). Fiecare element al unei campanii, fiecare anunt, cuvint cheie, are propriul CTR, care determina performanta campaniei PPC.

CTR-ul este considerat de catre sistem un indicator al relevantei anuntului respectiv cuvantului cheie pentru utilizator. Un anunt relevant pentru user este mai probabil sa aiba o valoare CTR mai mare pentru cuvinte cheie relevante decat pentru cuvinte cheie nerelevante. Cu cat anunturile sunt mai personalizate pentru cuvintele cheie alese, cu atat exista mai multe sanse ca un utilizator sa dea clic pe anunt dupa ce a facut o cautare relevanta cuvantului cheie licitat.

Valorile CTR difera mult de la o campanie la alta, dar o valoare CTR mai mare de 1% pentru campaniile de cautare este de obicei o valoare buna pentru o campanie noua.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *