Google Instant Previews

Incet, incet multe lucruri devin instante la Google. Dupa Instant Search, Instant Previews ne ofera posibilitatea de a vedea cum arata o pagina web in rezultatele cautarii, inainte de a o vizita.

Probabil ca ati observat iconita in forma de lupa Magnifying glass in Google in dreptul rezultatelor cautarii.

De exemplu, daca facem o cautare de genul: oferte turism de Craciun, si dam clic pe lupa din dreptul unuia din rezultate – hai sa-l alegem pe cel de pe prima pozitie, travelworld.ro, vom putea vizualiza cum arata pagina pe care vom da clic:

Oferte Turism Craciun - Site Previews

Daca insa alegem un alt rezultat, hai sa incercam al treilea, infoturism.ro, vom vedea ca pe langa pagina vizualizata va aparea o suite de texte de pe pagina care contin cautarea facuta de noi:

Oferte Turism Craciun - Site previews

Algoritmul pe baza caruia motorul de cautare Google facea ranking-urile nu se schimba, ceea ce se schimba este felul in care userii decid pe ce rezultate dau clic.

Pana acum, in paginile cu rezultate, userii aveau ca informatie numai titlul, descrierea si URL-ul paginii. De acum inainte insa decizia lor de a vizita un site sau nu va mai fi influentata de felul in care este previzualizata pagina si de textul care apare subliniat. Bineinteles, userii care folosesc Instant Previews sunt mai multumiti de rezultatele pe care dau clic, dar procesul de selectare al acestora dureaza mai mult decat inainte.

Ce probleme pot apare:

– exista site-uri in care previzualizarea nu are succes, site-uri de tip flash de exemplu – in care apare o piesa de puzzle in locul imaginii site-ului

– pop-urile, si alte elemente interactive pot interfera cu previzualizarea:

HMultiplex Instant Previews

– pentru unele pagini textul relevant nu poate sa fie afisat (vezi exemplul de mai sus – travelworld.ro)

Va influenta Instant Previews rezultatele optimizarii site-ului pentru motoarele de cautare?

Din punct de vedere al algoritmului nu. Previzualizarea anunturilor nu este considerata un clic normal si nu este un factor pentru rankarea anunturilor. Dar din punct de vedere al traficului (rezultatului concret al seo) ma astept ca da, rezultatele optimizarii vor fi influentate. Nu pentru ca s-a schimbat algoritmul. Nu pentru ca va fi mai greu sa facem un site sa apara in rezultatele cautarii, ci pentru ca mai apar factori in plus care influenteaza decizia userilor de a da clic pe rezultate.

Ca o paranteza, ma intreb daca Google va introduce Instant Previews pentru anunturile de tip PPC??? Asta sigur va influenta costurile si relevanta anunturilor.

Mai multe detalii despre Instant Previews pe blogul Google Webmaster Central sau mai jos in prezentarea facuta de Google:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *