Meta Description in control?

Dat fiind faptul ca s-a decis deja prin vot majoritar ca “meta description” e inca util ptr SERPs as vrea sa fac cateva observatii legate de controlul pe care un webmaster il are asupra descrierii puse pentru o pagina.

Ca exemplu, am luat bineinteles, seogan.ro. Mai jos avem cateva exemple de cautari la care aceeasi pagina apare in google.ro cu descrieri diferite.

Cautare: gabriela andrei

Cautare: remarketing adwords

Cautare: promovare pe facebook

Dupa cum observam, in toate cele trei cautari pagina home apare cu descrieri diferite in paginile cu rezultatele de la Google. Pagina home are insa stabilita urmatoarea descriere:

meta name=”description” content=”Seogan, blog de descoperire a ce inseamna online. Afla ce stie Gabriela Andrei si impartaseste ce stii tu.”

Nu este oare luata in considerare? Ba da. Meta description este suportata de toate motoarele de cautare, dar Google specifica ca “pot fi afisate” in paginile cu rezultate daca sunt de calitate ridicata :).

Cu alte cuvinte calitatea unei descrieri devine esentiala pentru afisarea la anumite cautari. In exemplul de mai sus este vizibil de ce descrierea specificata pentru home page nu a fost relevanta pentru cautarile “remarketing in adwords” si “promovare pe facebook”. In acest caz, Google a afisat ceea ce el a considerat relevant, luand parti din rezumatul posturilor respective (informatie care exista pe homepage). Am cautat sa vad ce se intampla daca informatia nu exista pe home page, dar in cazul acesta posturi specifice apareau la cautari specifice, nu pagina home.

Cum putem avea control asupra descrierilor care apar in Google? Pai, nu prea putem avea.

Sfaturile clasice:

– daca site-ul este listat in Dmoz, adaugati un meta tag noodp, care sa previna motoarele sa afiseze descrierea din Dmoz: meta name=”robots” content=”NOODP”

– daca site-ul este listat in Yahoo Directory, adaugati un meta tag noydir, care sa previna motoarele sa afiseze descrierea din Yahoo Directory: meta name=”robots” content=”NOYDIR”

– fiecare pagina ar trebui sa aiba o descriere unica, care sa reprezinte un rezumat al subiectului paginii. Se poate face atat automat (pentru site-urile mari, cele de stiri, site-urile de ecommerce…) cat si manual. Se recomanda sa nu depaseasca 200-250 de caractere (Danny Sullivan). Bineinteles, e bine sa introduceti cuvinte cheie in meta description, ele vor fi ingrosate la cautari relevante si asta influenteaza CTR-ul.

Si apoi, putem doar astepta si spera ca motoarele de cautare o vor considera relevanta :).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *