Promovare pe Facebook – Share sau Like?

Pornind de la “sa facem experienta userilor mai placuta“, am inceput sa adaug elemente noi pe blog.

Unul, dintre ele este butonul Like din dreptul titlului. Am customizat butonul like si dupa cateva bug-uri (care am vazut ca au fost intalnite de multi), am reusit :).

De aici insa a inceput provocarea. Aveam obiceiul sa dau share la link-ul unui post nou de pe Twitter, sau normal din Facebook. M-as fi asteptat ca butonul de Like sa centralizeze toate share-urile si like-urile de pe Facebook si de pe site. Dar am observat ca Like-urile de pe site nu se updateaza cu Like-urile de pe Facebook. De ce, m-am intrebat eu?

Cand dau Search pe Facebook pentru o pagina, obtin o centralizare a celor care au dat Like pe butonul de pe site (fiecarui post, fiindu-i asociata o pagina), dar nu pot vedea cine sunt acestia (daca nu sunt prietenii mei) si nici cati au distribuit link-ul in mod clasic (statistica nu ma include pe mine, de exemplu care am distribuit link-ul pe Facebook):

Discutand cu Bogdan (multumesc :)), am inteles destul de multe. Se pare ca functioneaza in felul urmator: cand dau like la un post de pe facebook se contorizeaza “undeva”, cand dau like apasand pe butonul din pagina blogului (sau a site-ului) se contorizeaza “altundeva”. Facebook nu aduna like-urile. Pentru Facebook, cele doua sunt evenimente separate asociate paginilor si post-urilor, deci au contorizare separata. Atata timp cat API-ul Facebook considera paginile si post-urile “chestii separate”, nu se poate obtine o centralizare a tuturor reactiilor cititorilor.

Butonul Link (distribuie link) de pe Facebook sau un buton echivalent de Add This to Facebook de pe site da optiunea vizitatorului sa posteze informatia cu URL, descriere, poza si comentariu. Bineinteles ca informatia este foarte vizibila tuturor prietenilor, care pot da Like sau Share la postare (acest like nu se updateaza cu cel de pe site). Cu alte cuvinte multi vor afla despre pagina citind postarea de pe Facebook si daca li se pare interesanta vor vizita site-ul.

Butonul Like de pe site da optiunea vizitatorului sa posteze o apreciere a link-ului direct pe Facebook, postand pe profil titlul postului si domeniul de pe care este pagina:

Prietenii celui care posteaza au posibilitatea de a da like la acea pagina, fiecare like fiind updatat pe pagina care a fost apreciata. Butonul Like functioneaza astfel ca un rating al userilor asupra postului. Atunci cand exista useri care apreciaza postul, acesta castiga autoritate.

Si deci ce este mai important: Share sau Like? Amandoua? Share? Like? Share? Like? Ei, aici parerile sunt impartite.

Daca vrei trafic, atunci probabil Add to Facebook este mai important decat Like, si atunci butonul ar trebui sa fie pozitionat cat mai vizibil (eventual cu o chemare la actiune potrivita). Astfel vizitatorii au posibilitatea de a da distribui continutul pe Facebook, si ai siguranta ca vei obtine vizibilitatea pe care ti-o doresti.

Daca vrei insa ca posturile sa inspire incredere, butonul Like ar trebui sa fie mai vizibil decat Add To Facebook. Astfel userii vor vedea cator persoane le-a mai placut postul, si vor fii mai dispusi sa citeasca si sa aprecieze.

Share sau Like? Depinde ce-ti doresti :).

PS: Un alt aspect interesant de discutat: care dintre modalitatile de mai sus este mai de folos pentru SEO? Dar asta o vom discuta intr-un post viitor .

Ai nevoie de sfaturi pentru site?

Trimite un mail la gabi [at] seogan [punct] ro sau lasa comentariu la Sfatul de la ora 5 cu numele, adresa de mail, URL-ul site-ului pe care il doresti analizat, si cu obiectivele pe care le ai pentru site. In fiecare saptamana voi scrie un post in care o sa fac o scurta prezentare a site-ului, obiectivul lui si dau cele 5 sfaturi de imbunatatire. In plus, o sa invit si alti specialisti de pe piata de online din Romania sa se implice. In functie de disponibilitatea lor, cele 5 sfaturi ar putea deveni 10 sfaturi, 15 sfaturi, 20 sfaturi…

Nu uita, in fiecare sambata, la 5pm, la Sfatul de la ora 5.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *