Semantica à la Google

Si pornind de la Instant Search, revin la o intrebare care ma “seaca” de mult timp.

Cum identifica Google tema unui site?

Stiu ca o sa spuneti: semantic. Ufff. Si aici totul se opreste.

Cum putem sa ne dam seama cum gandeste Google? (V-ati gandit vreodata cum ar fi sa lucrati in echipa de Search Quality de la Google??? Job-ul ideal pentru un SEO-ist, nu?)

Pai, nu prea putem.

Dar … putem intui. Asta pe baza catorva intrumente, care analizate ne ajuta sa facem legatura intre tema site-ului nostru (asa cum este ea presupusa de noi) si termenii care ii sunt asociati de catre sistem.

1. Google Webmaster Tools.

Daca ati dat signup la Google Webmaster Tools (si va sugerez hotarat sa o faceti), veti avea acces la multe date legate de indexarea site-ului, printre care si cateva cuvinte pe care le-a gasit Google in timpul crawling-ului:

Asa va veti da seama daca ce presupuneti voi ca sunt cuvintele cheie ale site-ului, chiar sunt identificate de Google ca si cuvinte cheie.

2. AdWords Search Terms Reports.

Pentru cine face PPC, noul set de rapoarte de termeni de cautare este o incantare. Rapoartele arata pentru un cuvant cheie ales pentru licitare la ce cautari s-au afisat anunturile. Initial, in varianta vechea centrului de rapoarte nu se putea face legatura intre cuvantul cheie si termenul de cautare. In noua interfata, prin selectarea unui cuvant cheie, putem vedea pentru ce termeni de cautare au aparut anunturile.

Astfel, putem face legatura intre cuvintele cheie si termenii de cautare, dupa cum se vede in exemplul de mai jos. Putem vedea exact cate impresii si cate clic-uri a primit fiecare cautare asociata cuvantului cheie. De unde putem intui un pic despre cum face sistemul legatura intre termeni. In exemplul de mai jos selectasem adwords.

3. Google AdWords Keyword Tool

Instrumentul de sugerare de cuvinte cheie de la Google ne ofera o baza de date cu sugestii de cuvinte cheie pornind de la un cuvant cheie sugerat de noi sau de la continutul unui site:

Rezultatele nu vor coincide nici cu cele din Webmaster Tools, nici cu cele din Search Terms Reports. Chiar daca unii din termeni se regasesc in cele doua.

4. Instant Search

Noua optiune de cautare de la Google, ne ajuta sa facem legatura intre termenii cautati.

Observam ca aceeasi cautare – adwords – nu aduce aceleasi rezultate ca Search Terms Reports nici ca AdWords Keyword Tools, de aceea spun ca putem intui legatura intre termeni si nu stii cu precizie. Probabil ca Instant Search va depinde de locatia geografica a userului, ca si AdWords Keyword Tool, dar inca nu ma pot pronunta.

Informatia de la toate cele 4 instrumente de mai sus (4 daca facem PPC bineinteles) o putem prelucra pentru a decide care sunt cuvintele cheie pentru care sa optimizam site-ului. Pornind de la semantica à la Google :).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *