Sfatul de la ora 5 :). Episodul 19: BestDental.ro

Site: BestDental.ro, site de prezentare pentru clinica stomatologica Implant Dent Tehnic.

Obiectivul analizei:
– cresterea traficului din motoarele de cautare
– cresterea vanzarilor

5 observatii si sfaturi de la Olivian Breda

1. Câteva probleme de conversie:
– Design foarte încărcat, multe lucruri pe prima pagină.
– Google Translate? Pentru ce?
– Credeți sincer că cineva o să recomande site-ul pe reddit și ulterior va fi o avalanșă de astfel de recomandări, astfel încât să aveți buton dedicat pentru asta?
– În general sunt pentru live support. Există însă situația ca percepția vizitatorilor să fie afectată negativ de asta. E puțin ciudat să “stai pe mess” cu dentistul.
– Grafica site-ului e foarte slabă.
Aveți și multe alte probleme cu conversia. Aici aș corecta în primul rând – uzabilitatea, experiența vizitatorilor, conversia din vizitator în client. E mai important ca decât să aveți 100 de vizitatori noi, să creșteți conversia vizitatorilor deja existenți.

2. Revenind la creșterea traficului. O primă soluție ar fi apelarea la servicii de tip Google AdWords. Puteți targeta publicul țintă, puteți alege doar anumiți termeni.

3. Altă soluție de creșterea traficului: SEO – Citiți neapărat despre canibalizare și rezolvați:

Unde apare? Vedeti pe site:bestdental.ro – Căutare Google

4. Altă soluție de creșterea traficului: SEO – conținutul site-ului e de slabă calitate, scrieți cu:
– Multe fonturi
– Multe culori
– Multe formatări (bold, underline)
– Multe variații (ALL CAPS, Sentence case)
(adică scrieți urât), și scrieți:
– Foarte foarte axat pe vânzare, fără să creșteți încrederea în site (cumpără de la noi, cumpără acum, cumpără azi, cumpără!)
– Aveți multe texte care nu spun nimic:
“Serviciile Stomatologice oferite sunt accesibile tuturor fiind de cea mai buna calitate si la un pret rezonabil.”
“Clinica Stomatologica este prezentata ca fiind unul dintre cei mai buni furnizori de servicii stomatologice atat din Bucuresti cat si din Romania”
“Zambetul este foarte important, find unul din primele trasaturi observate la prima vedere. ”
Ce înseamnă asta? Nu transmiteți nimic cu textele astea. De ce, odată intrat pe site, aș da link? Aveți texte slab scrise. “Find”?

5. Altă soluție de creșterea traficului: SEO. Problemă majoră de conținut duplicat:
Clinica Stomatologica Implant Dent Tehnic – Locul De Unde Pleci Zambind
Clinica Stomatologica Implant Dent Tehnic – Locul De Unde Pleci Zambind
Clinica Stomatologica Implant Dent Tehnic – Locul De Unde Pleci Zambind
Clinica Stomatologica Implant Dent Tehnic – Locul De Unde Pleci Zambind
Sunt patru linkuri diferite pentru aceeași pagină.

Aveți și alte probleme, astea sunt 5 importante.

5 observatii si sfaturi de la Ioana Barbu

1. Primul aspect care imi sare in ochi este ca lipseste identitatea vizuala a site-ului, nu are un logo care sa se intipareasca in memoria vizitatorului. Recomand crearea unui logo cu numele site-ului si pozitionarea lui in headerul paginii.

2. Meniul orizontal arata foarte aglomerat. Ar trebui sa se poata face mai usor diferenta intre elementele lui, pentru o citire a elementelor si o navigare mai usoare.

3. In carusel nu pot schimba intre slide-uri aparsand pe cifrele aferente lor. Caruselul e o zona importanta in care se poate afisa informatie utila – oferte speciale, concursuri – ar fi util ca functionalitatea lui sa fie cea asteptata.

4. Recomandarile din sectiunea dedicata nu inspira incredere – e destul de putin probabil ca un site de prezentare sa beneficieze de atatea recomandari si fiecare dintre fostii clienti sa-si fi inacrcat o poza (fara sa existe o sectiune vizibila de “Recomanda”). Textul bold, incomplet in multe situatii nu mi se pare de incredere. Ar recomanda sa se obtina o serie de cateva recomandari de la clienti corporate de exemplu cu numele si compania persoanei care face recomandarea.

5. Textele din homepage creeaza aceeasi neincredere – arata spammy, cu toate acele evidentieri. Ca sa castige increderea ar fi util sa fie separate in paragrafe nu prea lungi si spatiate intre ele, fara elemente decorative daca nu sunt absolut necesare (linkuri catre alte pagini care ar putea sa ofere informatii suplimentare)

Alte sugestii:
Caruselul prezent in toate paginile- acopera toata zona utila a paginii (partea superioara, disponibila iniante ca un vizitator sa dea scroll are parte de cea mai multa atentie) cu o informatie disponibila si anterior – motiv pentru care as renunta la el.

Imaginile sunt dezolante, prea mult in genul celor de pe pachetele de tigari care ar avea rolul de responsabilizare. Aici setarea ar fi util sa fie una mai pozitiva. Imaginile cu dinti cu probleme extreme provoaca frica si senzatia de durere.

5 observatii si sfaturi de la Seogan (adica de la mine 🙂 )

1. Exista ambele versiuni ale site-ului: http://bestdental.ro si http://www.bestdental.ro. La o analiza a structurii de inbound linkuri, observam ca pagina bestdental.ro sta mai bine ca numar de followed links si pagina sta mai bine www.bestdental.ro la linkurile nofollow. As recomanda sa redirectati una dintre ele, oricare este ok la acest moment. Tinand cont ca se pare ca s-a inceput deja lucrul cu www, as redirecta non-www la www.

2. Cuvinte cheie importante pentru home page (cautarea de mai jos este in potrivire fraza):

– clinica stomatologica (care este deja targetat)
– stomatologie
– cabinet stomatologic
– cabinete stomatologice

Un research de cuvinte extins este de dorit. Probabil ca o mare parte din cititori ar fi interesati de tratamente dentare (pentru carii, si nu numai).

3. Localizarea ar fi importanta, mai ales ca aparent exista cabinete numai in Bucuresti. Ca urmare cuvinte cheie pentru care s-ar putea incerca optimizarea sunt:

cabinet stomatologic bucuresti
cabinete stomatologice bucuresti
clinica stomatologice bucuresti

Pentru astfel de cuvinte se poate targeta tot pagina home, adaugand Bucuresti atat pe pagina cat si in titlu si descriere. Aducerea de linkuri pe cuvintele regionale este relativ usoara, daca se folosesc directoare.

De apreciat listarea pe Google Local si primirea de recenzii care v-a urcat pe locul 1 pentru clinica stomatologica (am folosit 3 browsere diferite nefiind logata in contul Google doar sa fiu sigura):

4. Titlurile si Descrierile nu sunt cele mai potrivite in momentul asta. Se bazeaza foarte mult pe numele clinicii, care ar trebui sa existe dar nu sa i se dea atat de multa importanta. Motto-ul clinicii Locul de unde pleci zambind, este de folos in campaniile de awareness, dar nu neaparat pentru seo si listarile in motorul de cautare. Dupa cum observati mai jos, nu prea se poate citi complet:

As recomanda un titlu de genul Clinica Stomatologica | Cabinet Stomatologic Implant Dent Tehnic Bucuresti. Ar fi indicat ca descrierea sa contina cuvinte cheie cam in acelasi stil.

Numele clinicii (brandul) este indicat sa fie tinut la sfarsitul titlului, pentru ca natural site-ul va ranka pentru el.

5. 26 de domenii care dau linkuri la http://bestdental.ro. Multe comentarii pe bloguri si site-uri. Nu este o strategie recomandata, chiar daca ar putea ajuta pe termen scurt. Organizati concursuri, rugati pe cei care au venit la voi la tratamente si au site-uri persoanale sa scrie despre experienta avuta. Submiteti site-ul la directoare web, inca mai are efect pe Romania.

Vrei sa iti imbunatatesti site-ul?

Trimite un mail la gabi [at] seogan [punct] ro sau lasa comentariu la Sfatul de la ora 5 cu numele, adresa de mail, URL-ul site-ului pe care il doresti analizat, si cu obiectivele pe care le ai pentru site. In fiecare saptamana voi scrie un post in care o sa fac o scurta prezentare a site-ului, obiectivul lui si dau cele 5 sfaturi de imbunatatire. In plus, o sa invit si alti specialisti de pe piata de online din Romania sa se implice. In functie de disponibilitatea lor, cele 5 sfaturi ar putea deveni 10 sfaturi, 15 sfaturi, 20 sfaturi…

Nu uita, in fiecare sambata, la 5pm, ne intalnim la Sfatul de la ora 5.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *