Sfatul de la ora 5 :). Episodul 12: Createur.ro

Site: Createur.ro, magazin online de tricouri.

Obiectivele site-ului:
– construirea unui brand
– cresterea numarului de vanzari

5 observatii si sfaturi de la Cristian Filimon

1. Imi place ca pe homepage se arata din prima impartirea site-ului in baieti si fete, insa modul in care este prezentat nu este foarte ok. As pune sus o intrebare de genul “ce haine vrei sa cumperi” si deasupra fetei as scrie “de fete” si deasupra baiatului “ de baieti”, efectul actual de opacitate s-ar putea sa nu fie vazut de taote browserele. De asemenea as adauga si un title pentru acele 2 poze, astfel incat daca te duci cu mousul pe deasupra sa scrie “Haine de fete” si “haine de baieti”.

2. Nu exista buton de adauga in cos direct din pagina de categorie (http://www.createur.ro/tricouri-baieti) iar pretul nu iese in evidenta fata de textul de pe site. As pune pretul cu acelasi rosu cu care sunt si stelutele de la rating.

3. Comentarile la produse ar trebui afisate pe pagina de produs, intr-un tab similar cu „Poveste tricou” si „Informatii aditionale”

4. Partea cu social media este putin integrata gresit, pe pagina de produs exista doar buton cu „+1” iar pe pagina de comentariu exista buton de „like”. As pune pe fiecare pagina buton de +1, like, share si eventual twitter. De asemenea pentru a incuraja comentariile as integra posiblitatea de a comenta prin Facebook.

5. Pe pagina de produs aceeasi observatie ca pe pagina de categorie, pretul nu este diferentiat fata de restul textului, iar o alta problema ce apare este ca este destul de dificil de a-ti da seama ca trebuie sa selectezi o marime inainte de a adauga in cos, chiar daca afiseaza acea „eroare”. Detaliile de comandare le-as aduaga in partea de jos a paginii, langa canitate (pentru a fi unul langa altul) iar la marimi as folosi un dropdown menu in care sa fie afisate marimile, astfel as transmite ideea de „selecteza si cumpara”. ect.

5 observatii si sfaturi de la Seogan (adica de la mine :))

1. Site-ul este bine indexat, titlurile si descrierile sunt unice, asa cum se vede aici. Ma ingrijoreaza felul in care au fost scrise, nu par sa fie optimizate pentru alt cuvant cheie (exceptand tricouri). In plus, la un mic research observam ca si tricouri barbati are mai multe cautari decat tricouri baieti:

As recomanda sa se realizeze un keywords research pentru gasirea mai multor combinatii de cuvinte cheie care sa aduca trafic. Sugerarea de cuvinte cheie de la Google poate fi de folos aici:


2. M-as fi asteptat la mai multe comentarii si autoritate sociala pentru posturile din blog. Produsele createur fiind din categoria fashion, oamenii si mai ales fetele sunt inclinate spre critica si discutie. Am reusit sa gasesc Pagina de Facebook TricouriLeCreateur si contul de Twitter LeCreateur si au destula activitate. Sugerez sa fie directionata mai mult spre blog si posturile de pe blog.

3. Tricouri este una dintre cautarile care par sa fi fost afectate de noul update de la Google, care ofera userilor noutati. La o cautare dupa tricouri pe google.ro, observam ca la sfarsitul paginii cu rezultate, apar stiri despre tricouri. E posibil sa aveti o sansa sa ocupati acele locuri (ca brand) cu stiri pe blog si cu o prezenta puternica pe site-urile de stiri.

4. Link building: 79 de domenii cu 959 de linkuri raportate de Open Site Explorer.La prima vedere am observat eforturi facute in zona de directoare web si comentarii pe bloguri (aici poate nu a fost neaparat pentru link building, dupa discutia iscata pe yoast.com), dar mai este de lucru la anchor texte. Optimizarea anchor textului ar fi bine sa fie facuta in mod special pe site-urile proprii. Am vazut preluare de informatii numai cu brand-ul ca anchor text, fara cuvinte cheie.

5. Nu zic ca nu sunt de folos linkurile in footer, dar as cauta sa obtin linkuri de la site-uri cu topic mai apropiat (macar aceeasi industrie) nu de la cele de turism :).

5 observatii si sfaturi de la Olivian Breda

1. Aș pune datele de contact (adresa, telefon, email) în footer.

2. În header-ul site-ului aș pune o metodă de contact rapid (de obicei, preferat este un număr de telefon), cu program de răspuns.

3. Aveți la tricouri fete 12 produse și opțiunea de a afișa 16 produse pe pagină; un pic ciudat, nu credeți.

4. La tricourile cu explicații în limba latină:
Tricou Le Createur The Over-Educated – Tricouri Le Createur!,
aș pune măcar pe site explicația; adică, înainte de a cumpăra un astfel de produs, aș vrea să știu ce cumpăr.

5. Problemă importantă la coșul de cumpărături – nu aveți cantitatea implicită; adică, intru pe site, și nu văd deja completat câmpul “1”; dacă vreau să adaug un produs în coș, trebuie să scriu eu, manual, 1; eu personal aș face un dropdown cu mai multe opțiuni, nu aș lăsa câmp de completat.

Vrei sa iti imbunatatesti site-ul?

Trimite un mail la gabi [at] seogan [punct] ro sau lasa comentariu la Sfatul de la ora 5 cu numele, adresa de mail, URL-ul site-ului pe care il doresti analizat, si cu obiectivele pe care le ai pentru site. In fiecare saptamana voi scrie un post in care o sa fac o scurta prezentare a site-ului, obiectivul lui si dau cele 5 sfaturi de imbunatatire. In plus, o sa invit si alti specialisti de pe piata de online din Romania sa se implice. In functie de disponibilitatea lor, cele 5 sfaturi ar putea deveni 10 sfaturi, 15 sfaturi, 20 sfaturi…

Nu uita, in fiecare sambata, la 5pm, la Sfatul de la ora 5.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *