Sfatul de la ora 5 :). Episodul 23: D-petre.ro

Site: d-petre.ro, blogul de “bombaneala” al lui Petre Dalea.

Petre ne-a rugat sa facem o analiza a site-ului. O sa ii dam niste sfaturi pentru imbunatatire :), in afara de sfaturile deja date pentru optimizarea blogurilor WordPress din WordPress SEO sau Cum sa faci SEO pentru un blog WordPress. .

5 observatii si sfaturi de la Olivian Breda

1. Pentru creșterea traficului:
– Ai două variante mari. Una e să crești traficul din SEO. Aici e tendința de a se merge cel mai des. “Am nevoie de SEO”. Sugestia mea e însă ca, mai degrabă, să te orientezi spre:
– A doua opțiune: să crești traficul din vizitatorii pe care deja îi ai, și care revin în site. Crearea unei comunități. Asta e cheia, în opinia mea.

2. Cum crești traficul din SEO?
– Ai pus plugin-ul All in One SEO Pack, dar, în opinia mea, nu e bine configurat. Vezi:
How to use All in One SEO Pack plugin? – Get SEO ideas
– Ești sigur că titlul site-ului, pentru branding, ar trebui să fie “BOMBĂNEALĂ BLOGOSFERICĂ”, și nu numele tău personal?
De asemenea, eu aș scrie titlul cu Sentence case, nu cu UPPERCASE.
– Eu personal nu încurajez
LINK exchange | BOMBĂNEALĂ BLOGOSFERICĂ
ca metodă de obținere de linkuri. Da, e firesc să ai câteva linkuri reciproce, între prieteni. Să faci din asta o metodă constantă nu e OK.

3. Cum crești traficul din vizitatori fideli?
– Interacționează cu vizitatorii
– Nu aproba comentarii de la jaluzele verticale, cum faci în prezent
– Nu pune atâta accent pe promovare
– Nu afișa în lista de comentarii din dreapta inclusiv trackback-urile.

4. Pentru sfaturi de uzabilitate:
– Intru pe homepage, deschid un articol. Îmi scrii:
“Multumesc pentru vizită şi te mai aştept ca să bombănim blogosferic împreună.”
Deja vrei să plec? Zi-mi dacă vrei să plec, că plec.
Textele repetitive sunt inutile.
– E absurd să ai la începutul articolului, nu la sfârșit, butoanele de Like.
– Și Like și Share, și +1 și tot? Citește
Cum adaugi un buton de rețele sociale – Twitter / Facebook / LinkedIn / Hi5 / Yahoo! Messenger pe blogul tău WordPress? – Fii eficient!
și alege doar cel mult două opțiuni sau trei.
– Ai scos clickul dreapta din site:
COPY PROTECTED BY CHETANGOLE.COM/BLOG/WP-COPYPROTECT
Lucrul acesta e absolut patetic, îți plâng de milă la propriu.
Dau Ctrl + S, salvez pagina, am acces la tot.
Dau Ctrl + U, mă uit în sursă, am acces la tot.
Zi-mi te rog, pentru cineva care are vagi cunoștințe de Internet, cum protejezi pagina? Și dacă era în format imagine, era suficient să pun un OCR și aveam textul scanat.
E o iluzie că poți proteja la copiere site-ul.
Mi se pare însă foarte deranjantă metoda. Eu selectez textul ca să știu unde am rămas. Dau click dreapta + Open in New Tab.
E un motiv foarte important să te desconsider și să nu mai intru în site.
– Fiecare articol are feed RSS pentru comentarii, însă aș pune acel feed la fiecare articol în parte, ca link și aș pune și abonare prin FeedBurner.
– Tema blogului nu e tradusă integral în limba română.
– Pagina de contact ar trebui să fie ultima în meniu.

5. Opinii personale:
– Aș citi mai mult
Content marketing advice and solutions that work | Copyblogger
Blog Tips to Help You Make Money Blogging – ProBlogger
și aș scrie articole mai bune.
– Tema (designul) nu e foarte atractivă.
– Sidebar-ul e enorm, l-aș scurta.

5 observatii si sfaturi de la Seogan

1. Este o problema la descrieri care exista de doua ori in codul sursa al paginii; probabil si in tema, si in plugin. De exemplu la pagina home, prima descriere (prin All in One SEO Pack) este: FIELD TARGET CHINOLOGIE BOMBĂNEALĂ GSM & IT iar a doua, din template (pare-se) este: BOMBĂNEALĂ BLOGOSFERICĂ – .

Prima este cea care este luata de motoare in considerare, dar as rezolva situatia. Asta se intampla si pentru meta keywords.

2. Fara sa iti dai seama, poti crea duplicate tag-uri atunci cand numele articolului este si tag:
http://www.d-petre.ro/generalitati/mos-nicolae/
http://www.d-petre.ro/generalitati/mos-nicolae/

Ambele indexate, au aceleasi titluri; din fericire nu ai aceleasi descrieri. Sunt aproape identice insa, exceptia vine de la lungimea postului. iti recomand sa tii pe cat posibil numele articolelor diferite de tag-uri.

3. Ai cateva erori 404; iti recomand sa le repari.

Pe pagina http://www.d-petre.ro/regulament-field-target/ ai un link catre http://www.d-petre.ro/field-target-2/, care nu exista.

Pe toate paginile ai un link catre un plugin care nu exista http://www.d-petre.ro/wp-content/plugins/google-plus-widget/css/googleCards.css?ver=3.3.1.

Toote paginile care au un anchor text TVR – Zon@ IT se linkeaza gresit la http://www.d-petre.ro/tag/tvr-%E2%80%93-zon-it//. De exemplu pagina: http://www.d-petre.ro/generalitati/superblog2011/parteneri-media/. Nu sunt sigura care este URL-ul exact al paginii cu tag-ul, dar o sa-l gasesti in platforma.

4. Pe pagina home ai h1 pe BOMBĂNEALĂ BLOGOSFERICĂ si h2 pe titlul primului articol: Probleme tehnice cu blogul. Nu cred ca sunt relevante nici unul dintre ele. Recomand sa pui h1 pe numele tau sau al blogului si al doilea pe Bombaneala blogosferica daca asta este elementul de brand pentru care vrei sa apari la cautari.

5. Pe pagina home continutul indexat arata doua linkuri cu Bombaneala blogosferica catre home page.

Userii vad un singur element care are Bombaneala blogosferica in el.

Cel de-al doilea este cumva ascuns in spatele imaginii prin CSS? Nu este indicat sa dai motoarelor si userilor continut diferit.

Vrei sa iti imbunatatesti site-ul?

Trimite un mail la gabi [at] seogan [punct] ro sau lasa comentariu la Sfatul de la ora 5 cu numele, adresa de mail, URL-ul site-ului pe care il doresti analizat, si cu obiectivele pe care le ai pentru site. In fiecare saptamana voi scrie un post in care o sa fac o scurta prezentare a site-ului, obiectivul lui si dau cele 5 sfaturi de imbunatatire. In plus, o sa invit si alti specialisti de pe piata de online din Romania sa se implice. In functie de disponibilitatea lor, cele 5 sfaturi ar putea deveni 10 sfaturi, 15 sfaturi, 20 sfaturi…

Nu uita, in fiecare sambata, la 5pm, ne intalnim la Sfatul de la ora 5.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *