Sfatul de la ora 5 :). Episodul 41: deliciibio.ro

Site: deliciibio.ro, magazin online de cosmetice bio

Obiectivul analizei:
– cresterea traficului
– cresterea vanzarilor

5 observatii si sfaturi de la Olivian Breda

Răspund la cele 5 întrebări puse în mesajul de pe blog:
1. “Urmarim cresterea traficului si, implicit, de cresterea vanzarilor.”
Vă recomand:
– Linkuri către site, faceți campanii de obținere de linkuri. Puteți face campanii pe bloguri, puteți face concursuri.
– Scrieți constant pe blog; îmi place blogul vostru, Blog Delicii Bio, dar scrieți mai des pe el.
– Prezență pe rețelele sociale.

2. “incercam sa modificam cate putin la descrierile produselor sa ne diferentiem de aceleasi produseale concurentei – modificarile, oricat de mici, fac diferenta?”
Sugestia mea ar fi:
– Scrieți descrieri voi înșivă pentru toate produsele.
– Dați nume descriptive produselor.
– Puneți poze create de voi pentru produse.
– Implementați cât mai mult din sugestiile de aici:
Cum puteți crește valoarea unei pagini de produs? (detalii)

  • Folosiți comentarii din partea vizitatorilor – permiteți vizitatorilor să comenteze despre produsele din site; puteți adăuga și motivații financiare – “Cel mai bun comentariu al zilei primește un cadou”, “Primiți reducere 5% dacă comentați la 3 produse diferite”, “O dată pe săptămână se trage la sorți un comentariu din săptămâna respectivă”;
  • Puneți titluri optimizate pentru motoarele de căutare – folosiți numele produsului, categoria din care face parte (de exemplu – “haine femei” sau “hard-disk-uri”), și numele magazinului; este indicat însă ca titlul unei pagini să nu depășească 65 de caractere;
  • Faceți propriile fotografii ale produselor – când cineva caută folosind căutarea de imagini a Google numele unui produs, va fi atras de fotografii noi ale unui produs; în acest sens, realizați propriile fotografii ale produselor;
  • Puneți date statistice despre produse (număr vânzări, număr accesări ale paginii) – veniți cu date noi despre produse;
  • Faceți o secțiune de știri pentru produse – adăugați valoare paginii prin informații despre producător, ultimele lansări, evenimente în jurul unor produse;
  • Dați date istorice cu evoluția prețului unui produs (prezentați grafic evoluția prețului unui produs);
  • Faceți clipuri video cu analize ale produselor – sunt foarte atrăgătoare;
  • Scrieți descrieri proprii ale produselor; dacă furnizorul vă oferă o descriere standard, în limba engleză, traduceți acea descriere și adăugați propriul conținut;
  • Faceți o listă cu produse recomandate (dacă cumpăr o anumită placă de bază, recomandați-mi și un procesor corespunzător ei);

(De pe Ghid complet pentru realizare site: Olivian BREDA).

3. “Citeam ceva si despre densitatea cuvintelor-cheie, dar imi este foarte greu sa o cresc tinand cont ca la multe produse, descrierile sunt lungi.”
E un mit chestia cu “densitatea ajută”; ignorați-l. Citți asta:

și citiți mai mult pe Net, dacă nu aveți încredere într-o singură sursă. Nu faceți.

4. “m-ar interesa sa stiu si cum sa le prioritizam, care problema sa o rezolvam mai intai (cuvinte-cheie, descriere-meta, articole mai des pe blog!!!, densitate??).”
Un alt mit – meta tag-ul cu cuvintele cheie:

Citește linkurile din pagină.

Meta description-ul e important, dar l-aș face automat la voi în site. Uite un citat:
“De exemplu, descrierea pentru homepage poate fi:

Pentru categorii:

Iar pentru produse:

Pentru că voi aveți multe produse, aș genera descrierea în mod automat;”
dintr-un audit de SEO pe care l-am făcut pentru un client:

Fă ceva asemănător pentru site.
Citește și secțiunea teoretică din acel audit, despre cum să faci meta description.
Repet, se poate face automat, faceți descriere unică pentru homepage, pentru categorii, iar pentru produs se face automat.

A picat și taskul ăsta.

Densitatea cuvintelor cheie? Am demonstrat mai sus că nu e OK.

Rămân două taskuri:
– Descrieri produse unice.
– Noi articole pe blog.

Aș începe cu al doilea task, dar aș pune în lucru și să am descrieri de produs unice / poze realizate de voi / conținut generat de utilizatori pe pagina de produs.

De asemenea, aș căuta soluții de obținere de linkuri.

5. “Cum sta treaba cu diacriticele? Cum e mai bine, cu sau fara ele? (Dupa ce initial ne-am chinuit sa le folosim, acum le scoatem, si dureaza ceva timp – citeam ca ar fi mai bine – dar cat de mult sa faca diferenta acest lucru?)”
– Citește despre diacritcie aici:

Opinia mea:
a. Ca SEO, poți folosi diacritice, te ajută, dar puțin;
b. Ca uzabilitate, nu folosi diacritice, sunt probleme cu afișarea lor;
c. Ca etică / frumusețe / cum e bine / patriotism, e bine să folosești diacritice.
Astea sunt cele trei abordări pe care le văd eu – SEO / uzabilitate / chestii naționale. Alege criteriul care te interesează și ia decizia.
Succes!

5 observatii si sfaturi de la Ioana Barbu

1. Homepage / carusel: Imaginilor din carusel le lipseste call to action-ul. Ar fi util ca pe langa imaginile cu produse sa se adauge si denumirile acestora plus un buton cu un indemn scurt evidentiat: afla mai mult, detalii, afla tot, etc.

2. Homepage / Categorie produse noi: La listarea produselor noi de pe homepage ar fi utila o separare mai clara a lor – momentan se intelege destul de greu carui produs ii este alocat butonul de buy. In plus exista doua categorii de “produse noi” – atat in zona centrala cat si in coloana stanga – ceea ce poate crea confuzie pentru vizitator. Sugerez redenumirea uneia dintre aceste categorii sau utilizarea ei pentru promovarea alrot tipuri de produse.

3. Homepage / Meniu: Meniul central de sus contine un text alternativ (care se afiseaza cand vizitatorul sta cu mouse-ul pe frunzele meniului) foarte lung si gresit pozitionat. E utila scoaterea respectivului text sau inlocuirea cu un text explicativ scurt caci perturba interactiuna.

4. Categorie de produse: La listarea produselor in categorie se pare ca produsele care nu sunt pe stoc nu pot fi adaugate in cos. Implementarea acestui aspect ar trebui insa imbunatatita – afisarea cu text verde inchis nu este suficient de sugestiva. Ar recomanda afisarea butonului greyed out (dezactivat) si eventual afisarea unui mesaj de eroare daca un vizitator incearca totusi sa adauge produsul in cos.

5. Pagina de produs: In pagina de produs recomand afisarea unui singur buton evident in pagina – si acesta sa fie butonul de buy. Momentan butonul de Detalii este la fel de evident ca cel de buy si poate crea confuzie la navigare. E util ca vizitatorii s fie “asistanti” in intervalul vizitei lor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *