Sfatul de la ora 5 :). Episodul 31: DezmembrariAuto-Piese.ro

Site: dezmembrariauto-piese.ro, site care ofera piese auto din dezmembrari pentru toata tara.

Obiectivul analizei:
– sa se afle daca este mai corect sa se construiasca un nou site cu o alta structura, sau este de ajuns sa fie imbunatatit acesta :).

Initial ni s-a cerut analiza pe http://www.tsiauto.ro, care era redirectat catre http://www.dezmembrariauto-piese.ro. Am hotarat sa il analizam pe ultimul, dar site-urile sunt oricum identice.
Pentru inceput doresc sa precizez ca atat link-ul , cat si conduc catre acelasi site (nu stiu daca acest lucru ajuta sau mai rau incurca).

5 observatii si sfaturi de la Olivian Breda

2 sfaturi și 3 răspunsuri la întrebări pentru Piese Dezmembrari – Piese Auto SH – Piese Auto Noi:

1. În primul rând, domeniul Piese Dezmembrari – Piese Auto SH – Piese Auto Noi e la limita spam-ului:
http://www.dezmembrariauto-piese.ro/

Trei cuvinte cheie, separate prin “-“, în mod evident pentru SEO, poate fi un punct minus din punct de vedere al Google.

2. Legat de:

atat link-ul http://www.tsiauto.ro, cat si http://www.dezmembrariauto-piese.ro conduc catre acelasi site (nu stiu daca acest lucru ajuta sau mai rau incurca).

Sfatul meu e ca unul din site-uri să redirecționeze la celălalt.

Folosiți http://www.opensiteexplorer.org/ pentru a compara linkurile către cele două site-uri:

(aici www.dezmembrariauto-piese.ro stă mai bine).
De asemenea, luați în seamă argumentul de la punctul 1.
Pe baza acestor două criterii, sfatul meu este:

  • Dacă țineți la SEO mai mult, redirecționați tsiauto.ro la celălalt site.
  • Dacă țineți la brandname mai mult, și nu doriți potențiale probleme cu Google, redirecționați www.dezmembrariauto-piese.ro la celălalt site. Eu aș face această variantă, a doua.

3. În ceea ce privește intrebarea voastra:

“Site-ul ofera piese auto din dezmembrari. Livrarea se face in toata tara prin curierat rapid.
Datorita faptului ca siteul a fost creat in urma cu cativa ani, am dori sa stim daca pe aceeasi platforma se pot face anumite imbunatatiri ( ex: adaugarea unui buton Share pe Facebook, casetele si paginile sa fie asezate sub alta forma, adaugarea unui link catre Trafik Ranking etc), sau daca este mai corect crearea unui nou site cu o alta structura.”

E absurd să puneți o nouă platformă de site pentru a instala un buton de Facebook sau un buton de Trafic Ranking.
Vă sfătuiesc să vă uitați pe: Cum adaugi un buton de rețele sociale – Twitter / Facebook / LinkedIn / Hi5 / Yahoo! Messenger pe blogul tău WordPress? – Fii eficient! când luați decizia, eventual și pe: Despre textul “Urmărește-mă pe Twitter” sau “Distribuie pe Facebook” – Fii eficient!.

Legat de Trafic.ro, mai folosită e soluția Google Analytics în România.

4. Întrebarea:

“Deasemenea am dori sa stim care sunt cele mai bune metode de promovare si daca anunturile prin Google aduc beneficii semnificative.

are ca răspuns:

  • Uneori va trebui să testați, pur și simplu.
  • Da, reclamele prin Google AdWords aduc de obicei beneficii, sunt în general foarte indicate. Dar, iarăși, va trebui să testați.
  • V-aș mai recomanda, ca metode de promovare, să faceți ce scrie aici:
  • The minimum thing every site owner should do: blog + social networks – Get SEO ideas!
  • Dacă vreți să plătiți pe cineva, plătiți pe cineva bun în domeniul lui să vă scrie articole reușite pe blog, și să faceți o comunitate.
  • Dacă mergeți pe reclame, o soluție bună e Google AdWords, relevant poate să fie și să aveți reclame (bine target-ate!, și geografic și și pe sex și vârstă) pe Facebook Advertising.
  • Puteți lua în considerare să aveți parteneriate cu site-ul în domeniul vostru.

5. Îmi pare rău să vă spun, dar aveți o mare problemă de design a site-ului. Fonturi haotice, grafică veche, lucruri împrăștiate. V-aș sfătui să faceți redesign.

Citiți și: Ghid complet pentru realizare site – Fii eficient!

5 observatii si sfaturi de la Seogan

La intrebarea initiala a raspuns Olivian. O sa va dau sugestii despre cum sa imbunatatiti site-ul in versiunea actuala.

1. Linkuri Parteneri din meniul de jos nu exista.

Va recomand: sa activati pagina, sa o redenumiti in Parteneri (ca sa evitati sa fiti considerati spammeri) si sa aveti linkuri relevante de la Parteneri pe ea.

2. Daca verificam Open Site Explorer, vedem ca versiunea www are mai multe linkuri decat cea non-www.

Va recomand sa redirectati 301 versiunea non-www la www.

3. Exista pagini pe care feed-urile sunt goale. Exemplu: http://dezmembrariauto-piese.ro/dezmembrari-auto/categoriepieseauto/8/piese-alfa-romeo/piese-alfa-romeo-156—an-1997 care are informatie de feed http://dezmembrariauto-piese.ro/dezmembrari-auto/feed/8/piese-alfa-romeo/piese-alfa-romeo-156—an-1997 care este gol.

Va sugerez sa scoateti feed-ul de pe fiecare pagina in parte si sa il mentineti la nivel de site sau eventual de categorie (masina). Asa userii interesati vor putea afla numai despre ce e nou din categoria care ii intereseaza sau de pe intregul site. Daca credeti insa ca userii vor fi interesati sa primeasca informatii despre piese dintr-un anumite an, macar faceti feed-ul sa functioneze :).

4. Site-ul este foarte spammy ca navigatie. As fi curioasa sa stiu cat trafic primiti din pagini de genul: http://dezmembrariauto-piese.ro/dezmembrari-auto/categoriepieseauto/163/piese-alfa-romeo/piese-alfa-romeo-156—an-1997/alte-piese. V-as sugera sa modificati structura site-ului, dand greutate paginilor cu importanta. As scoate de pe paginile http://dezmembrariauto-piese.ro/dezmembrari-auto/categoriepieseauto/8/piese-alfa-romeo/piese-alfa-romeo-156—an-1997 toate categoriile si as pastra listarea tuturor produselor direct.

5. Nu vreti aceste cuvinte pe prima pagina, acum nu sunt de folos, mai degraba sunt spam:

Ar trebui sa ramana numai pe paginile de produse specifice unde vor fi cuvintele folosite pentru optimizare.

Concluzie: va sugerez redesign cu o structura diferita si optimizare not-spammy.

Vrei sa iti imbunatatesti site-ul?

Trimite un mail la gabi [at] seogan [punct] ro sau lasa comentariu la Sfatul de la ora 5 cu numele, adresa de mail, URL-ul site-ului pe care il doresti analizat, si cu obiectivele pe care le ai pentru site. In fiecare saptamana voi scrie un post in care o sa fac o scurta prezentare a site-ului, obiectivul lui si dau cele 5 sfaturi de imbunatatire. In plus, o sa invit si alti specialisti de pe piata de online din Romania sa se implice. In functie de disponibilitatea lor, cele 5 sfaturi ar putea deveni 10 sfaturi, 15 sfaturi, 20 sfaturi…

Nu uita, in fiecare sambata, la 5pm, ne intalnim la Sfatul de la ora 5.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *