Sfatul de la ora 5 :). Episodul 28: dinstup.ro

Site: dinstup.ro

Obiectivul analizei este optimizarea site-ului. Se doreste a aduce site-ul pe prima pagina in google pentru miere de albine, pastura, propolis, polen, laptisor de matca, ceara, apiterapie.

5 observatii si sfaturi de la Seogan

Imi place site-ul :). Probabil datorita subiectului, dar ma bucura cand gasesc site-uri cu continut bun.

1. La un keywords research, este clar ca astea sunt cuvintele cheie pe care trebuie sa optimizati:

Paginile rankeaza acum (de verificat cu mana daca este asa sau nu) pe pozitiile urmatoare:

O mare problema a site-ului pare a fi canibalizarea. Am facut ieri un alt research si pagina http://dinstup.ro/miere-de-albine/ ranka in Google.ro pe pozitia 107. Asta inseamna ca motorul de cautare incearca sa identifice de pe site-ul tau care este cea mai importanta pagina legata de miere de albine. Ai optimizate pentru miere de albine cel putin 4 pagini:

http://dinstup.ro/miere-de-albine/
http://dinstup.ro/tag/miere-de-albina/
http://dinstup.ro/tag/miere-de-albine-in-bucatarie-2/
http://dinstup.ro/produse-apicole-in-bucatarie/miere-de-albine-in-bucatarie/

As pune noindex pe toate tag-urile astfel incat sa nu fie indexate si sa nu concureze cu paginile principale.

2. In continuare la punctul 1, as avea grija ca principalele pagini sa nu se canibalizeze.

De exemplu: pagina http://dinstup.ro/apiterapie-lupta-impotriva-cearcanelor/ are o mica reteta impotriva cearcanelor, subiect care are mii de cautari pe luna in potrivire fraza:

Se pare ca este optimizata pentru apitoterapie; in text sar in ochi cuvinte ca miere de albine si laptisor de matca. Ar fi mai de folos sa fie optimizata pentru cearcane, tratament pentru cearcane, remedii pentru cearcane.

Va recomand ca intrarile din blog sa fie optimizate pentru cuvinte care descriu bolile, problemele si solutiile oferite de produsele apicole.

3. As concentra linkurile interne catre paginile importante. Cu alte cuvinte cand scriu intr-un articol ceva despre miere de albine, as directiona userul catre pagina http://dinstup.ro/miere-de-albine/.
Linkurile interne inca sunt importante in SEO. Exemplu pe miere de albine din http://dinstup.ro/apiterapie-lupta-impotriva-cearcanelor/ as pune link catre pagina http://dinstup.ro/miere-de-albine/.

4. Open Site Explorer a gasit inbound linkuri de la 15 domenii catre http://dinstup.ro. Majoritatea sunt comentarii. Este important sa lucrati mai mult pe zona de castigare de notorietate. Puteti oferi continut (cu linkuri catre site) pe site-uri de femei de exemplu, cu sfaturi de frumusete. Puteti da retete naturiste pe site-uri de sanatate, cu informatii pentru parinti samd. Iar clar ar trebui sa submiteti la directoare, metoda inca mai functioneaza pe Romania.

5. Ca si anchor text, tot Open Site Explorer ne arata urmatoarele cuvinte: produse apicole, miere de albine, dinstup.ro, dinstup.ro produse apicole. Este important sa obtineti linkuri pe alte site-uri catre paginile interne cu cuvintele cheie pentru care vreti sa urcati in ranking-uri:
– cu miere de albine pentru pagina http://dinstup.ro/miere-de-albine/, nu pe pagina home page (pe cat posibil)
– cu polen pentru http://dinstup.ro/polen/
– cu propolis pentru http://dinstup.ro/propolis/
– cu pastura pentru http://dinstup.ro/pastura/
– cu laptisor de matca pentru http://dinstup.ro/laptisor-de-matca/
-…
Ar fi de discutat daca ramane produse apicole pentru home page. Am vazut ca exista (putine) cautari pe produse apicole bucuresti. Nu stiu de unde sunteti – ca nu scrie pe pagina de contact- dar poate ar face sens sa adaugati locatia geografica in titlu si pe pagina de contact pentru a aparea la astfel de cautari.

5 observatii si sfaturi de la Olivian Breda

Ca notă personală, site-ul suferă la uzabilitate:
– Header/logo neclickabil.
– Sidebar foarte aglomerat.
– Structură de blog, nu de site, aș recomanda site.
– Tag cloud, axat mai degrabă pe SEO decât pe uzabilitate.
– Temă netradusă.
– Grafică neatrăgătoare.

1. Deschid un articol: Produsele naturiste apicole si gerul | Dinstup.ro- Produse apicole
Pagina suferă mult la capitolul “template footprint”.
Folosesc Chrome (adică browser-ul ocupă puțin), am un monitor de 24″ la rezoluție foarte mare, și totuși nu văd nicio bucată de articol în above-the-fold.

2. Site-ul are tendința de a suferi de efectele unei prea mari optimizări. Întrebarea are tendința să fie “cum să fac mai mult SEO?”, mai degrabă de “cum fac vizitatorii mei să fie cât mai mulțumiți și să îi fac clienți?”
M-aș axa pe conversie, nu pe SEO.
Lucruri de făcut:
– Puneți bold unde are sens pentru oameni să fie bold, nu pentru motoare.
– Nu puneți linkuri stupide. Ăsta e link stupid: “Daca consumam produse naturiste apicole”.
– Puneți poze în articol, pentru (țineți-vă bine!) oameni.
– Reclamă enormă, înainte de articol? Și vreți să mai și cumpăr de la voi?
– Chestiile de uzabilitate descrise la începutul articolului.
– Poate ar fi bine să vă învețe cineva să scrieți sau să rugați pe cineva să verifice articolele, pentru a evita greșelile penibile, de tipul “obijnui”.

3. Aș renunța la tag-uri, fie ca și un semn că vă pasă mai mult de vizitatori decât de SEO. Când intru și văd:
Apiterapie: Lupta impotriva cearcanelor | Dinstup.ro- Produse apicole
– Articol de un paragraf.
– Cu două cuvinte boldate, fix pe cuvinte cheie.
– Cu titlu SEO.
– Cu 4 articole asemănătoare.
– Cu trei tag-uri.
Am senzația că voi vreți doar SEO, nimic pentru useri.

4. Nu e OK ca pe 17 martie să nu aveți niciun articol în martie. Nu e OK ca în februarie să aveți un singur articol.

5. Aș pune un plugin de WordPress care să se ocupe de toate lucrurile de SEO pentru voi:
WordPress Plugins – Free & Reliable – Yoast
, aș verifica:
– Să am ALT la poze.
– Titlul posturilor să fie de formula:
[titlu articol]: Dinstup.ro
(și nimic mai mult de atât)
– Să aveți o singură descriere a articolelor (nu duplicat, din temă) și să fie o descriere scrisă de voi.
– Să nu blocați accesul roboților prin robots.txt.
– Să aveți sitemap.xml.

Vrei sa iti imbunatatesti site-ul?

Trimite un mail la gabi [at] seogan [punct] ro sau lasa comentariu la Sfatul de la ora 5 cu numele, adresa de mail, URL-ul site-ului pe care il doresti analizat, si cu obiectivele pe care le ai pentru site. In fiecare saptamana voi scrie un post in care o sa fac o scurta prezentare a site-ului, obiectivul lui si dau cele 5 sfaturi de imbunatatire. In plus, o sa invit si alti specialisti de pe piata de online din Romania sa se implice. In functie de disponibilitatea lor, cele 5 sfaturi ar putea deveni 10 sfaturi, 15 sfaturi, 20 sfaturi…

Nu uita, in fiecare sambata, la 5pm, ne intalnim la Sfatul de la ora 5.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *