Sfatul de la ora 5 :). Episodul 13: Easy.com.ro

Site: Easy.com.ro
Site de prezentare a companiei de consultanta si brokeraj in domeniul asigurarilor si reasigurarilor Easy Insurance Solutions Broker de Asigurare Reasigurare.

Obiectivele:
– cresterea traficului in mod special din motoarele de cautare
– cresterea numarului de persoane care contacteaza pentru cumpararea asigurarilor

5 observatii si sfaturi de la Seogan (adica de la mine :))

1. Pe prima pagina, ar fi de folos atat pentru useri cat si pentru motoare sa se adauge linkuri pe cuvintele principale: Asigurari Auto, Asigurari locuinta, pentru ca paginile respective exista, dar userii nu au cum sa citeasca mai multe informatii despre asigurari. E adevarat ca ele exista in footer, dar sunt greu de gasit.

2. O provocare la acest site este faptul ca asigurari este cuvantul cheie principal. La prima vedere am alege pentru optimizarea paginii home asigurari, iar apoi observam ca mai exista inca o pagina care se numeste chiar Asigurari si listeaza toate tipurile de asigurari pe care le ofera brokerul. Mare dilema. Ar apare canibalizarea. Din punct de vedere al continutului atat home page-ul cat si pagina de asigurari are sanse. Din punct de vedere al linkurilor castigate, cred ca este mult mai usor sa se obtina linkuri catre home page cu cuvinte cheie dorite. De aceea as recomanda sa se mearga totusi cu asigurari pentru home page, si ceva mai de nisa pentru pagina de interior, gen asigurari ieftine sau oferte asigurari, chiar daca nu aduc foarte mult trafic, pentru ca probabil sunt mai multe sanse sa rankeze cu pagina home.

3. Daca ne uitam la indexarea site-ului vedem ca sunt descrieri identice pentru aproape toate paginile site-ului. Recomand sa se scrie descrieri diferite pentru fiecare pagina, in functie de subiectul paginii.

4. Tot de mai sus se observa titlurile au o structura de genul Nume_pagina – Nume_site si marea majoritate nu sunt optimizate pentru cuvinte cheie. Dar, la o analiza mai detaliata, vom descoperi ca paginile cu continut relevant- cele cu asigurari specifice, au titluri diferite si descrieri diferite. Mai este insa de lucrat pe descrieri. Mare atentie insa la prima pagina, care ar trebui sa aiba cel putin cuvantul cheie principal in titlu.

5. Am identificat foarte putine linkuri, in mod special de la parteneri. Sugerez sa se inceapa o promovare pentru castigarea de linkuri – chiar si directoare web, scriere de materiale informationale cu linkuri pe site-uri de profil (am identificat niste materiale foarte interesante scrise de brokeri pe daune-auto.ro) deci cred ca ar avea succes.

5 observatii si sfaturi de la Olivian Breda

1. Nu am acum un exemplu concret, dar primul instinct când văd site-ul e să zic “E un site SPAM, copiat după alte site-uri”; nu știu să dau exemplele respective, dar asta e primul meu instinct. Ca soluție la această problemă, ar fi să alegeți alt template pentru tema site-ului. În prezent, există site-uri SPAM care folosesc același design (sau unul asemănător) cu al vostru.

2. Primele două poze de pe homepage evident nu se referă la România, și toate cele 3 poze sunt stock photos; aș căuta poze reprezentative pentru publicul țintă, nu stock photos.

3. Mecanismul vostru de vânzare e următorul: afișați un text generalist, apoi direct săriți la comandă (buton direct de comandă, cu alb pe roșu); aș căuta să am și butoane cu informații suplimentare, care să răspundă temerilor principale (prețul? Încrederea în asigurator? Încrederea că se vor plăti daunele?); adică după un text în trei paragrafe, să am direct “comandă acum!”, mi se pare abuziv și ineficient.

4. Formularul de comandă:
Easy Insurance Solutions Broker de Asigurare Reasigurare
ar trebui, în opinia mea, să fie vertical, nu orizontal;
Informatii polita => Incepand din => Anul implicit e noiembrie 1950; aș pune o dată recentă.

5. Poate e tardiv să schimbați acum, dar domeniul “easy.com.ro” e orice, numai “ușor” (de tastat / memorat / înțeles) nu.

P.S.: Neapărat să faceți logo-ul clickabil!

5 observatii si sfaturi de la Ioana Barbu

1. Pe prima pagina recomand mutarea tipului de asigurari (ex: Asigurari AUTO) desupra imaginilor si eventual mutarea butoanelor de comanda sub imagini, inainte de text (pentru a fi mai vizibile).

2. Tot pentru prima pagina, constat ca tipurile de asigurari au pagini dedicate cu explicatii ample (ex. http://easy.com.ro/asigurare–2–Asigurare_auto_RCA.html). Sugestia mea ar fi sa se adauge link in prima pagina pe denumirile de asigurari si pe imagini catre paginile dedicate, pentru acces mai usor la informatie.

3. Pe pagina de contact recomand afisarea hartii cu locatia ca element de crestere a increderii.

4. Pagina de comanda ar trebui sa explice mai clar ca nu este vorba de comanda propriu zisa ci mai degraba de o actiune de genul “Cere o oferta”. “Formular comanda” (titlul paginii) si “comanda” (call to action-ul de pe buton) pot crea necesitatea unei implicatii financiare din partea vizitatorului, fapt care ar putea sa-l descurajeze de la completarea formularului (http://easy.com.ro/rca_form.php).

5.Posesorii site-ului ar putea lua in calcul si pachete combinate de asigurari cu promisiunea unor reduceri de pret.

Vrei sa iti imbunatatesti site-ul?

Trimite un mail la gabi [at] seogan [punct] ro sau lasa comentariu la Sfatul de la ora 5 cu numele, adresa de mail, URL-ul site-ului pe care il doresti analizat, si cu obiectivele pe care le ai pentru site. In fiecare saptamana voi scrie un post in care o sa fac o scurta prezentare a site-ului, obiectivul lui si dau cele 5 sfaturi de imbunatatire. In plus, o sa invit si alti specialisti de pe piata de online din Romania sa se implice. In functie de disponibilitatea lor, cele 5 sfaturi ar putea deveni 10 sfaturi, 15 sfaturi, 20 sfaturi…

Nu uita, in fiecare sambata, la 5pm, ne intalnim la Sfatul de la ora 5.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *