Sfatul de la ora 5 :). Episodul 1: Shrit Consulting

Site: Schrit.ro

Site de prezentare a firmei de consultanta in domeniul securitatii si sanatatii in munca, Schrit Consulting.

Obiectivele site-ului:
– sa fie gasit de potentialii clienti pentru servicii de protectia muncii
– potentialii clienti sa contacteze firma pentru servicii de consultanta in protectia si securitatea muncii

Protectia muncii pare a fi un domeniu destul de competitiv. Cuvantul “protectia muncii” are 40500 de cautari (tip fraza) raportate lunar in Romania de AdWords Keyword Tool. Competitia pe PPC este destul de ridicata, iar pe rezultatele organice sunt aproximativ 3.620.000 (de) rezultate pentru cautarea “protectia muncii”.

Din Google Insights for Search, observam o scadere a volumului de cautari in ultimul timp, iar cautarile care se ridica sunt legate de “cursuri protectia muncii”.

5 observatii si sfaturi de la Seogan (adica de la mine :))

Primul lucru pe care il fac de obicei este sa verific daca site-ul apare la cautari legate de numele (brandul) firmei:

1. Din imaginea de mai sus, observam ca site-ul este relevant la cautari legate de brand. Home Page-ul nu are descriere personalizata pentru cei care cauta. La fel pagina de servicii protectia muncii. Prima sugestie ar fi ca fiecare pagina sa aiba o descriere personalizata, care sa contina cuvintele cheie pentru care vrem sa rankeze pagina. Pentru paginile in germana si engleza, descrierile ar trebui sa fie in limba corespunzatoare.

2. Tot de mai sus, observam rapid ca avem de lucru cu titlurile. Fiecare pagina ar trebui sa aiba un titlu personalizat, pentru cuvantul pentru care vrem sa rankeze. Pagina http://www.schrit.ro/servicii/psi/ are ca titlu: PSI | Schrit Consulting – Protectia Muncii. La o prima cautare dupa PSI pe google.ro, o sa primim informatii despre “1 pound per square inch”, “population services international romania”, “instructaj psi”…

La fel, daca vrem sa vedem doar cautarile in limba romana:

Propun sa se targeteze si alte cuvinte pentru aceasta pagina, cum ar fi prevenire si stingere incendii :). Titlul ar trebui sa contina cuvintele targetate.

3. Pagina home are text inclus, ceea ce este super bine. Observ insa acelasi paragraf atat pagina de PSI cat si pagina de Protectia Muncii. Sugerez modificarea paragrafului. In plus, as adauga mai mult text pentru descrierea respectivei pagini, ca sa definim un context pentru pagini atat pentru useri, cat si pentru motoarele de cautare.

4. Linkurile de pe home page sunt pe Afla mai multe cu Title de genul PSI, Protectia Muncii,… As prefera sa pun linkurile pe Titlurile paragrafelor, si nofollow pe Afla mai multe.

5. Nu am reusit sa gasesc nici un link extern catre site, chiar daca site-ul este live de la sfarsitul anului 2010 (octombrie). Nu este un domeniu care sa fie neglijat…

5 observatii si sfaturi de la Krumel

1. Site-ul nu imi inspira incredere. Imagini generaliste, oamenii din imagini nu par romani. Exista chiar niste texte in engleza. Nu imi inspira incredere pentru ca nu vad din prima cu ce clienti au mai lucrat, cine ii recomanda, ce garantii ofera pentru serviiciile oferite. Ar fi bine sa adaugati niste imagini mai specifice cu oameni reali si nu luati de pe net, sa scoateti textele in engleza, sa imi prezentati niste clienti cu care ati mai lucrat si cine va recomanda, niste garantii (daca exista).

2. Slide-urile din caruselul de pe prima pagina nu ofera nici un indiciu despre ce voi gasi dupa ce dau click pe butonul verde.
Protectia Muncii -> Afla mai multe. Sa aflu mai multe despre protectia muncii??? Pai am intrat pe site sa vad despre servicii…
Situatii de urgenta -> Afla mai multe. Despre ce sa aflu? Care sint situatiile de urgenta???
Titlurile sunt prea generice, ar fi bine sa le schimbati sugerand ce se afla dupa butoane si slide-uri.

3. Mi se pare ciudat sa spui “Afla mai multe” dar pana la urma sa nu aflu mare lucru. Nu exista preturi, nu exista nimic specificat de pachete, abonamente sau modul cum se tarifeaza. Puneti mai multe informatii, ca sa afle toata lumea mai multe :).

4. Numarul de telefon sau modul cum se vrea conversia nu exista prezenta pe toate paginile site-ului. Daca vreti ca oamenii sa va contacteze, dati-le toate informatiile ca sa o poata face, nu?

5. Pagina de contact nu e acelasi lucru cu pagina de conversie. In pagina de contact sint datele de contact, in cea de conversie trebuie sa fie cele de conversie. Problema e ca eu nu stiu ce servicii as putea sa cer…Ar trebui creata o pagina separata de conversii, eventual campuri specifice in functie de oferte. Aici ar mai fi de discutat…

5 observatii si sfaturi de la Ioana Barbu

1. Homepage: In carusel se face greu legatura intre imaginile care se rotesc si linkurile din dreapta care se schimba o data cu fiecare imagine. (Daca totusi se doreste un carusel in pagina respectiva) Ar fi mai util ca denumirile serviciilor (cu link catre pagini) sa fie integrate in imagine.

2. In paginile de servicii butonul “Cere oferta” ar fi bine sa fie pozitionat in partea superioara a paginii, intr-o zona cat mai vizibila si accesibila. Poate fi duplicat deasupra textului introductiv din pagina.

3. Ar fi util ca in paginile de servicii sa se afiseze meniul inaintea (deasupra) imaginii (adica sa se faca o rocada intre ele). In acest caz meniul ar fi mai accesibil si ar permite navigarea mai facila in site.

4. Tot in cazul meniului, ar fi de recomandat ca “Servicii” sa se foloseasca ca titlu de meniu in care sa se listeze cele 3 servicii + pagina de oferte speciale. Includerea lui pe acelasi nivel ierarhic cu paginile de servicii (pe care practic le contine) poate crea confuzie. “Servicii” reprezinta o referinta catre toate serviciile companiei.

5. Pentru consistenta ar fi util ca informatiile din paginile de servicii sa fie afisate dupa acelasi pattern: ex.: aceeasi culoare pentru textul introductiv din pagina, preferabil negru sau gri inchis (acum pagina PSI este singura care nu afiseaza textul introductiv cu verde), acelasi tip de bullets (“Evaluari de riscuri” este diferita de celelalte doua din acest punct de vedere)

5 observatii si sfaturi de la Dragos Voicu

Nu stiu nimic despre acest business. De aceea, ma voi rezuma mai degraba la a semnala niste disfunctionalitati decat sa ofer solutii punctuale intr-o zona pe care nu o cunosc.

1. In ciuda textului care apare pe prima imagine, vizualul nu transmite nimic. O poza stock, cu mesajul “Protectia muncii este importanta”? Presupun ca NU ma aderesez cuiva care crede contrariul. Parcursul mental pe care il propun aici (imaginea+textul+actiunea propusa) trebuie sa fie cursiv, clar, logic. Elementele ar trebui sa fie complementare, sa se sustina reciproc. Nu e cazul aici.

2. Mult mai bine ar fi sa vorbesc in acest carusel despre ce ma diferentiaza pe mine fata de concurentii mei, despre cum vin eu in intampinarea nevoii X a clientului samd. As folosi in acest caz si spatiul din dreapta, cel de deasupra butonului, pentru un copy explicativ/de sustinere, care sa indemne firesc la click pe butonul in cauza.

3. Pozele alese nasc uneori situatii derutante. Am o familie fericita, iar in dreapta am textul “Situatii de urgenta”. Nu vreau sa ma refer si la poza care apare la Echipa, pentru ca mi-am impus sa nu fiu acid.

4. Textele descriptive sunt reci, impersonale si seamana cu ceva pe care ne-am astepta sa-l citim pe site-ul unei institutii publice. Chiar si acolo se poate scrie mai cald, mai uman. Frazele ar trebui scurtate – impresia mea este ca sunt lungite inutil. Ar trebui scris minimalist, mai ales ca online se citeste doar vreo 30% din text, restul se scaneaza.

5. Acum, intreaga constructie mentala care mi se propune pe home este centrata pe serviciile oferite. Le am in meniul orizontal, in carusel, in primele trei blocuri orizontale de text care apar sub carusel. Ar trebui sa ofer mai multe posibile rute de navigare/interactiune userului, spre exemplu:
– testimonial clienti (pentru cresterea increderii)
– ultimul articol de pe blog (o preferinta personala, pentru a echilibra stilul scrobit prezent in restul site-ului)
– un material (white paper, case study)gratuit pentru download (pentru un preview al felului in care fac/vad lucrurile, eventual si pentru strangere de e-mailuri)
– posibilitati de a ma conecta (prin social media)/abona la newsletter pentru a fi la curent cu noutatile din domeniu (schimbari legislative etc)

Vrei sa iti imbunatatesti site-ul?

Trimite un mail la gabi [at] seogan [punct] ro sau lasa comentariu la Sfatul de la ora 5 cu numele, adresa de mail, URL-ul site-ului pe care il doresti analizat, si cu obiectivele pe care le ai pentru site. In fiecare saptamana voi scrie un post in care o sa fac o scurta prezentare a site-ului, obiectivul lui si dau cele 5 sfaturi de imbunatatire. In plus, o sa invit si alti specialisti de pe piata de online din Romania sa se implice. In functie de disponibilitatea lor, cele 5 sfaturi ar putea deveni 10 sfaturi, 15 sfaturi, 20 sfaturi…

Nu uita, in fiecare sambata, la 5pm, ne intalnim la Sfatul de la ora 5.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *