Sfatul de la ora 5 :). Episodul 11: Thelogomix.com

Site: TheLogoMix.com, o comunitate a iubitorilor si creatorilor de logo-uri. Site-ul isi propune si sa intermedieze cumparare de logo-uri pentru cei interesati.

Obiectivele site-ului:
– sa creasca traficul din motoarele de cautare
– sa creasca numarul celor care folosesc site-ul: designeri + lead-uri – persoane interesate de cumparare de logo-uri

5 observatii si sfaturi de la Cristian Filimon

1. Desi logourile nu sunt facute pentru vanzare, aceasta categorie ar putea avea cateva elemente specifice unui site „de vanzare” cum ar fi pretul, numarul de cumparatori (evident daca designerul il pune la dispozitie) formatul in care este trimis logoul, poate eventual daca este pe fundal deschis sau inchis (nu doar ce culori contine).

2. Linkurile de sus nu sunt chiar categorii, le vad mai degraba ca niste filtre de aranjare a logourilor. As lasa doar Home, Logo Gallery, Logo for Sale, Blog si Contact iar „Related Logo” „Featured Logo” le-as folosi pentru filtrare.

3. Uitandu-ma prima oara la site nu prea am inteles ce face. Poate un slogan pentru site ar fi util ori un grafic care sa prezinte activitatea site-ului.

4. Partea cu „how to add a logo” cred ca poate fi putin imbunatatita, ar fi interesanta o reprezentare grafica ca cea de aici http://www.dealfever.ro/cum-functioneaza

5. Ca idee generala, as implementa un sistem propriu de vanzare a logourilor, si nu prin trimitere la diversi designeri de logo-uri, as adauga preturi pentru aceste logo-uri. Poate nu e specificul site-ului actual insa ar avea un potential mare daca ar fi manageruit corect.

5 observatii si sfaturi de la Dragos Voicu

1. Recomand ca pe home sa am o trecere in revista asupra „excursiei“ pe care userul o poate avea pe site. In cateva etape mai mult sau mai putin standard, intr-o forma grafica intuitiva (ex. arbore, pipeline), userul sa inteleaga ca e vorba de un site care face „asta“, iar el poate ajunge in punctul X (adica are logo) daca face Y si Z.

2. La fiecare logo se simte nevoia unui sales speech. De ce designerul a ales acel font? De ce imaginea/cromatica asta?- si altele asemenea, din care cumparatorul sa-si dea seama de valoarea sau potrivirea logoului cu afacerea sa.

3. Din ce am vandut pana acum, am vazut ca produsele cu pretul specificat sunt preferate de useri. Chiar si in cazul in care punem o marja de pret (de la, intre x si y in functie de z). Nu spun ca asta e musai sa fie cazul si aici, recomand insa un A/B testing cu si fara pret specificat.

4. Nu stiu care este modelul de monetizare al site-ului, asa ca n-as baga mana in foc ca este buna sugestia asta: as extinde verticala de la logo si la identitate de brand. Designerul care a facut logo-ul e cel mai indicat sa continuie procesul. As face up sale din brand id, ulterior achitarii logo-ului.

5. M-as duce in zona de castigare a increderii cu ultima sugestie. Formularul de contact iti cere datele fara sa ofere nimic la schimb. Cine sunt cei din spatele site-ului? Cum ii pot contacta? – sunt intrebari fara raspuns. Pentru cineva mai suspicios, dar si pentru persoane atente cu propriile date, formularul nu reprezinta o propunere tentanta. Altfel ar sta lucrurile daca as vedea o fata umana, cu nume si datele sale, iar eu sa am mai multe alegeri referitoare la modul in care vreau sa-l contactez. Poate chiar printr-un formular, daca asta aleg eu. Dar e vorba de alegere, iar oamenilor le plac alegerile de la Adam incoace.

5 observatii si sfaturi de la Cristina Andrei

Pentru TheLogoMix propun urmatoarele masuri de optimizare:

1) Delimitarea clara a rolului fiecarei pagini importante (Home, categorii, blog) si folosirea de cuvinte-cheie specifice pentru fiecare in parte. Momentan keyphrase-ul “Logo Design Gallery Inspiration | LogoMix” se repeta in toate categoriile prezente in meniu.

De asemenea, Home page concureaza cu pagina de Latest Logos pentru “logo gallery”, careia ii da link cu anchor text optimizat pentru acest keyword. Iata de ce la cautari iese pagina de Latest Logos si nu pagina principala (#12 pentru US search). Acest lucru se poate rezolva prin:

ALT text pentru imaginea inclusa in logo-ul site-ului (schimbat de la “Logomix” la “Logo Gallery – The Logo Mix”)
schimbarea anchor textului folosit pentru categoria Latest Logos in meniu (de la “Logo Gallery” la “Latest Logos”)

Iata o varianta pentru link-urile din meniu (eticheta si title tag, cu keyword-urile specifice):

Home (primul link va fi cel din logo, deci acela trebuie optimizat) – Title tag: Logo Design Gallery – The Logo Mix

Featured Logos – Title tag: Featured Logos – Logo Design Ideas – The Logo Mix

Top Rated Logos – Title tag: Top Rated Logo Design Works – The Logo Mix

Latest Logos – Title tag: Latest Logos – Freelance Logo Design – The Logo Mix

Logos for Sale – Title tag: Buy / Sell Logo Designs – The Logo Mix

Blog – Title tag: Logo Design Blog – The Logo Mix

2) USP si Call to Action pentru Home page – Vizitatorul trebuie sa afle scopul site-ului din primele momente si trebuie indrumat spre conversie. In acest sens, textul de butonul de “How to add a logo” poate deveni “Add Your Logo” sau “Login to Add Your Logo – It’s Free!”.

3) Continut – Pagina principala nu obtine continut decat din ultimele postari de pe blog. Aici ar ajuta USP-ul (Unique Selling Proposition), ALT-ul optimizat de pe logo, precum si o clasificare scurta a modului in care sunt impartite logo-urile. Textul poate orienta vizitatorul si ii poate explica utilitatea fiecarei categorii.

4) Optimizarea imaginilor – Nu se foloseste ALT text pentru imagini nici pe Home page (ar deveni anchor text pentru link-ul inclus), nici in pagina dedicata (ar fi util pentru cautarile pe Google Images).

5) Link-urile si anchor textele – Momentan TheLogoMix primeste 3,343 de link-uri de la 79 de domenii, insa cu anchor texte care ii contin numele (brand keywords) si mai putin cuvintele-cheie vizate. Se recomanda obtinerea de anchor texte cu “logo design gallery” sau “logo gallery” pentru cresterea ranking-ului. O idee pentru obtinerea unor astfel de link-uri poate fi chiar evenimentul “Logo of the Month” prezent pe blog. Se poate genera un badge pentru castigator(i) cu cod de embed, care sa includa link catre TheLogoMix si anchor text-ul vizat.

5 observatii si sfaturi de la Seogan (adica de la mine :) )

1. Foarte interesant cum a fost gandit site-ul. La indexare observam ca tag-urile de pe pagina Latest Logos (culori si categorii) sunt foarte bine indexate si au si titluri optimizate pentru culorile/categoriile reespective.-urilor.

Am verificat rapid primele 2 cuvinte si da, au cautari specifice destul de multe (la singular in mod special), dar site-ul nu rankeaza in top 10 pentru ele. Ce ar fi sa adaugati si niste descrieri optimizate?

2. As recomanda optimizarea paginilor designerilor in ceva mai profesional. E adevarat ca este o comunitate si fiecare e cunoscut pe numele de cod, dar ar fi de folos pentru un necunoscator un fel de prezentare a designer-ului: numele, de cand lucreaza, portofoliu (care este probabil in site-ul inclus). Daca designerii nu sunt foarte cunoscuti, probabil nu va aduce mult trafic, dar puteti fi pregatiti in cazul in care unii devin cunoscuti si cautati :) .

3. La anchor texte sigur se poate lucra. Ati putea ruga pe cei care s-au linkat sa schimbe anchor textul in Logo Mix (daca nu vor Logo design sau alte combinatii folositoare). Ar fi mai de folos decat ce aveti acum (chartul de mai jos a fost creat cu cognitiveseo).

4. Majoritatea site-urilor de unde vin linkurile sunt bloguri. Puteti sa incepeti sa lucrati mai sustinut (fara mult efort) pentru castigarea de linkuri de la directoare, retele sociale si parteneriate (chartul de mai jos a fost creat cu cognitiveseo).

5. Exista un procentaj de linkuri care sunt broken. Ar trebui verificate si vazut de ce nu functioneaza (linkuri scrise gresit, pagini care nu mai exista) si daca e posibil, contactat webmasterii si reparate. In procesul de link building exista linkuri care se pierd, dar e bine sa se contracareze efectul celor care se pierd cu linkuri noi (sau repararea lor, daca este posibil). Chartul de mai jos a fost creat cu cognitiveseo.

5 observatii si sfaturi de la Olivian Breda

Buna, site-ul e ingrijit si arata OK. Ca imbunatatiri:
1. Hai sa luam pagina unui logo oarecare:
RAVENNA Pizza Bar | Logo Design Gallery Inspiration | LogoMix
Are o imagine, un titlu si functie de comentarii / rating;
Poate ar fi indicat sa aveti si o scurta descriere text a imaginii, niste explicatii, un istoric.

2. Sa zicem ca din motorul de cautare ajung aici:
IDILA | Logo Design Gallery Inspiration | LogoMix
Ce doriti voi sa fac? OK, m-am uitat la logo, imi place; ce fac mai departe?
Vreti sa ma abonez? Pai de ce nu ma ajutati sa fac asta? Aveti abonare prin RSS (nu si prin email), dar e putin vizibila;
Vreti sa va cer o oferta de logo? De ce nu ziceti asa?
Vreti sa trimit un logo? Aveti un buton, dar e foarte putin proeminent.

3. Sidebar-ul mi se pare incarcat, as pastra site-ul simplu.

4. As pune informatii de contact in footer; pagina voastra de contact (Contact | Logo Design Gallery Inspiration | LogoMix) e saracacioasa; aveti un formular de contact si atat; de ce as avea incredere intr-o companie care nu are sediu, telefon, harta, email? Intelegeti problema mea? Mult mai bine ar fi sa aveti si o identitate, fie o persoana, fie o identitate a companiei, fie o mascota; dar sa nu fiti “Compania X, vanzatoare de logo-uri”; sa fiti si asta, dar mai mult decat atat.

5. Ce fac prima data cand intru pe un site de grafica? Vreau sa vad cele mai tari chestii de pe el; cum suna insa “avem foarte multe chestii tari; a trebuit insa sa le grupam, avem 180 de pagini de logo-uri tari”; ce incredere am in relevanta unui astfel de top?
Highest rated logo designs | Logo Design Gallery Inspiration | LogoMix

Vrei sa iti imbunatatesti site-ul?

Trimite un mail la gabi [at] seogan [punct] ro sau lasa comentariu la Sfatul de la ora 5 cu numele, adresa de mail, URL-ul site-ului pe care il doresti analizat, si cu obiectivele pe care le ai pentru site. In fiecare saptamana voi scrie un post in care o sa fac o scurta prezentare a site-ului, obiectivul lui si dau cele 5 sfaturi de imbunatatire. In plus, o sa invit si alti specialisti de pe piata de online din Romania sa se implice. In functie de disponibilitatea lor, cele 5 sfaturi ar putea deveni 10 sfaturi, 15 sfaturi, 20 sfaturi…

Nu uita, in fiecare sambata, la 5pm, la Sfatul de la ora 5.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *