Sfatul de la ora 5 :). Episodul 14: E-DRPCIV.ro

Site: E-DRPCIV.ro
Site de chestionare auto, legislatie auto, intrebari si raspunsuri

Obiectivul site-ului este cresterea traficului.

5 observatii si sfaturi de la Olivian Breda

1. Nu aș începe site-ul cu un pop-up; da, cele trei sfaturi pot fi importante; dar nu, nu sunt atât de importante încât să merite un pop-up.

2. Meniul de sus, pe patru rânduri, cu text de dimensiuni mici, fără nicio grafică, e foarte slab realizat.

3. Reclame Google? Nu ar fi mai profitabil să aveți parteneri școlile de șoferi, pentru un profit mai bun?

4. Toate paginile site-ului au același titlu:
site:e-drpciv.ro – Căutare Google
O problemă foarte importantă de uzabilitate și foarte problematică pentru motoarele de căutare.

5. Pagina principală e foarte lungă, are foarte multe ecrane, e greu de parcurs.

P.S.: Cea mai mare problemă actuală a site-ului e designul defectuos, nu reușesc să navighez prin el, v-ar trebui un redesign complet; totul ȚIPĂ, e foarte deranjant.

5 observatii si sfaturi de la Seogan (adica de la mine :))

1. Olivian a observat deja bine ca in motoarele de cautare titlurile sunt identice; e posibil insa sa nu se fi actualizat toate titlurile daca ati facut o modificare intre timp. Oricum, verificand indexarea site-ului, am observat ca sunt indexate URL-uri dinamice, date probabil de paginatia chestionarelor auto. As sugera sa se implementeze rel = “next” si rel = “prev” pentru paginatie. Vedeti mai multe detalii aici.

2. La o privire atenta, observam ca ar trebui sa fie scrise si descrierile. La prima vedere par a fi luate din text; dar de fapt ele exista si probabil nu sunt programate cum trebuie. Ati putea lua primele 200 de caractere din text? Sau eventual facuta de mana – desi fiind foarte multe pagini, cred ca nu este cazul :).

3. Tot pornind de la verificarea titlurilor, am observat ca se pune accent pe chestionare oficiale pentru optimizarea site-ului. Exista insa multe alte variante ale cuvintelor cheie care sunt cautate; la un mic research de cuvinte cheie gasim variante de genul: chestionare auto, chestionare auto 2011, teste auto, teste auto online, chestionare auto categoria b. Sugerez sa optimizati pentru toate variantele. (Obs: volumele de trafic de mai jos sunt in Romania, potrivire fraza; cifrele vor fi mai mici pentru potrivire exacta). In plus, recomand sa tineti brand-ul la sfarsitul titlului pentru a da mai multa greutate cuvintelor cheie.

4. Am gasit un singur domeniu care se linkeaza la site, intr-un blogroll. Ma intreb daca site-urile auto, blogurile auto ar fi dispuse sa scrie sau sa posteze cateva sfaturi pentru conducatorii auto oferite de voi. Directoarele sunt o alta optiune, ieftina si eficienta pentru cuvinte nu foarte competitive.

5. Anchor text-ul folosit in domeniul de la 4 nu foloseste cuvintele cheie pentru care vreti sa rankati. Sugerez sa ii rugati sa se linkeze la voi cu Chestionare Auto Online sau ceva de forma asta.

Updatare (30 decembrie 2011)

5 observatii si sfaturi de la Ioana Barbu

1. Homepage: remarc lipsa unui buton de call to action clar in prima pagina a site-ului, care sa directioneze vizitatorul catre un obiectivul site-ului. Exista un banner evident (cel rosu din print screenul urmator) care deruteaza vizitatorul distragandu-i atentia de la scopul site-ului in sine. Focusul ar fi util sa fie pus pe unul din elementele meniului, probabil pe linkul catre chestionare.

2. Categoriile auto A,B,C si D listate primele in meniu sunt o prezenta daunatoare in termeni de conversii – schimbarea intre aceste categorii produce reincarcarea paginii fara modificarea continutului pentru utilizatorul nelogat. “Pistele false” ingreuneaza interactiunea cu site-ul si scad interesul vizitatorului pentru informatia utila.
Ce-i drept am observat ca se schimba intrebarile listate la rubrica “Intrebari si raspunsuri” in functie de categoria selectata insa e greu de intuit acest aspect, si in plus, intrebarile sunt listate aleatoriu fara nicio explicatie.

3. In ceea ce priveste chestionarele – pentru usurinta in folosire as sugera listarea variantelor de raspuns click-abile (butoanele A,B, C) in dreptul intrebarii, cu posibilitatea anularii unui raspuns asupra caruia utilizatorul se razgandeste la al doilea click.

4. Ar fi util un progress bar vizibil pentru ca utilizatorul sa stie cate intrebari mai are pana la finalul chestionarului. In plus, nu sunt de acord cu afisarea numarului de raspunsuri gresite decat la final – e o informatie care poate afecta performantele in timpul completarii. Utila mi se pare evidentierea timpului ramas pana la terminarea chestionarului.

5. Afisarea raspunsului gresit in timpul completarii formularului online mi se pare din nou un aspect gresit care consuma din timpul de raspuns. Chestionarele ar trebui sa reproduca pe cat de mult posibil (si in limitele utilizarii online) conditiile de examen.

Vrei sa iti imbunatatesti site-ul?

Trimite un mail la gabi [at] seogan [punct] ro sau lasa comentariu la Sfatul de la ora 5 cu numele, adresa de mail, URL-ul site-ului pe care il doresti analizat, si cu obiectivele pe care le ai pentru site. In fiecare saptamana voi scrie un post in care o sa fac o scurta prezentare a site-ului, obiectivul lui si dau cele 5 sfaturi de imbunatatire. In plus, o sa invit si alti specialisti de pe piata de online din Romania sa se implice. In functie de disponibilitatea lor, cele 5 sfaturi ar putea deveni 10 sfaturi, 15 sfaturi, 20 sfaturi…

Nu uita, in fiecare sambata, la 5pm, ne intalnim la Sfatul de la ora 5.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *