Sfatul de la ora 5 :). Episodul 16: FilmSi.ro

Site: Filmsi.ro
site cu informatii despre filme care ruleaza in cinematografe, TV, actori si regizori.

Obiectivele analizei:
- cresterea traficului
- cresterea vanzarilor prin intermediul site-ului
- cresterea gradului de interactie a userului cu anunturile publicitare de pe site

5 observatii si sfaturi de la Olivian Breda

1. Site-ul e foarte aglomerat; apreciez fonturile mari, site-ul e ușor de citit, dar e prea multă informație în el; intru pe homepage, sunt asaltat, e prea mult.

2. Nota e “da” și “nu”? Așa categorisesc un film? Da sau nu? Aș prefera mai multe opțiuni.

3. Dacă mă uit la Google aici:

http://www.google.ro/search?gcx=w&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=bluray

și aici:

http://www.google.ro/search?gcx=w&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=dvd

văd 10 + 10 rezultate în care
“Blu-ray” se scrie cu cratimă și “DVD” cu majuscule;
Voi aveți aceste texte pe homepage, ca titlu de categorie, scrise în mod eronat.

4. “Aboneaza-te la newsletterul FilmSi pentru a primi pe e-mail stirile care te intereseaza.” – cât de frecvent trimiteți mailurile? Mi se pare o informație importantă.

5. Legat de URL-ul unui film:

http://www.filmsi.ro/video-film/2956/marioneta?vid=1

- Aș face ca ID-ul să nu fie părinte dedicat (să nu ocupe un întreg nivel), ci să fie integrat în numele filmului
- Aș face ca URL-urile să nu aibă parametri
- Eventual aș pune și anul în URL
- Util mi s-ar părea și numele în limba engleză, pentru cazurile în care URL-urile nu ar deveni, astfel, prea lung

5 observatii si sfaturi de la Seogan (adica de la mine :))

1. In momentul in care scriu descrierea site-ului, ma uit de obicei si pe pagina Despre Noi sa vad cum se prezinta site-ul utilizatorilor. Nu am gasit o pagina Despre Noi pe filmsi.ro. Paginile Termeni si conditii si Politica de confidentialitate nu au continut. Nu prea inspira incredere. As recomanda sa adaugati continut pe cele doua pagini de mai sus si sa creati o pagina Despre Noi in care sa spuneti cine sunteti.

2. Verificand indexarea site-ului am observat:
- URL-urile dinamice, despre care a adus aminte si Olivian mai sus
- descrierile care, pentru unele pagini sunt o succesiune de cuvinte cheie, pentru altele sunt luate din text (aparent nu exista)

Am mers un pas mai departe sa explorez descrierile.
http://filmsi.ro/articole?u=7 este aceeasi pagina cu http://filmsi.ro/articol/51/interviu-cu-scriitoarea-annie-mumolo.
Ambele versiuni sunt indexate, deci in momentul asta este continut duplicat pe site.
Descrierea si titlul exista pentru http://filmsi.ro/articole?u=7 si sunt identice cu cele ale paginii home. Aici mi s-a parut foarte interesant ca motorul de cautare preia descrierea de la URL-ul SE friendly, chiar daca nu exista canonical pe pagina.

Recomand, redirectarea 301 sau adaugarea canonical tag pe pagina cu caractere dinamice; si rescrierea descrierilor pentru pagina home care are o succesiune de cuvinte cheie.

3. Exista, de sine statatoare si versiunea www si cea non-www. Daca analizati structura de linkuri pentru fiecare dintre ele, chiar daca nu sunt multe linkuri, sunt deja divizate. Recomand sa se redirecteze 301 non-www la www (sau invers, dupa preferinta :))

4. Foarte putine linkuri care vin acum la site (www si non-www), 4 domenii dintre care 2 sunt directoare, 2 sunt site-uri care listeaza domenii. Ar sugera sa lucrati pentru aducerea de linkuri, de pe directoare, bloguri, forumui si site-uri partenere. Fiind un site de informatie, vor functiona multe metode clasice de aducere de linkuri.

5. Domeniul este foarte competitiv, site-ul nu rankeaza in top 50 pentru film, filme; dar rankeaza 46 pentru filme pe dvd cu pagina filmsi.ro/filme-in-curand-pe-dvd-si-bluray. As merge cu optimizarea pe foarte multe cuvinte long tail, incercand sa aduc linkuri nu numai pentru pagina home, ci si pentru paginile interne (in special categorii) site-ului, pentru a ridica intregul site.

5 observatii si sfaturi de la Dan Brasoveanu

1. Este foarte important ca un site sa aiba un fisier robots.txt. In robots txt se specifica exact ce foldere din site sa fie sau sa nu fie indexate. Momentan pentru filmsi robots.txt contine 2 linii care sunt comentate. Recomandarea mea ar fi ca cele 2 linii care sunt acumn in robots.txt sa fie decomentate si sa se adauge un Disallow la sectiunea de admin al site-ului, pentru ca sunt cazuri in care sectiunea de admin al unui site poate ajunge cu totul in Google.

2. Un site ca filmsi are nevoie de un sitemap in format xml care sa fie inserat in Google Webmaster Tools. Astfel mai multe pagini din filmsi.ro pot ajunge in indexul Google ceea ce inseamna ca site-ul poate trage mai mult trafic din Google Search.

3. Am navigat putin prin site si am ajuns inevitabil la pagina dedicata unui film http://filmsi.ro/film/1435/bridesmaids. Din pacate aceasta pagina contine mult prea putin continut unic pe pagina de filme. Iar raportul continut unic ad-uri, este foarte mult in favoarea ad-urilor, ceea ce ar putea marca site-ul ca fiind foarte superficial in continut si ar putea duce la o penalizare din partea Google. Asta in conditiile in care Panda este functional pe Ro. Recomandarea mea ar fi ca raportul de continut unic cu ad-uri sa fie in favoarea continutului cateva idei pentru a face acest lucru este crearea unei sectiuni de review-uri generate de utilizatori, chiar o sectiune de comentarii pentru pagina de film, scraping de snippet-uri de la alte articole de pe alte site-uri(un pic greyhat) si adaugate in pagina de film, chiar promovarea trailerelor in pagina de film. Orice metoda care creste continutul de pe pagina de film e bine venita.

4. Pagina de 404 da in 500 adica internal server error nu este ok pentru un site sa dea asemenea coduri de eroare poate fi scos cu totul din Google fiind perceput ca nefunctional. Orice pagina/resursa care nu se afla pe server trebuie sa intoarca o pagina de 404 in care user-ul este instiintat ca resursa nu se afla pe server. Exemplu ce se intampla acum: http://filmsi.ro/hallo

HTTP Error 500 (Internal Server Error): An unexpected condition was encountered while the server was attempting to fulfil the request.

6. Title duplicat si meta duplicat prin site vezi (am luat doua pagini la intamplare) http://filmsi.ro/filme-acum-pe-dvd-si-bluray si http://filmsi.ro/program-cinema care la prima vedere ambele au acelasi title si meta description ca si homepage-ul ceea ce duce la o clasificare a site-ului ca avand continut duplicat. Ideal ar fi ca fiecare pagina din site sa aiba un title si un meta description unic. Sunt numeroase metode prin care acest lucru poate fi realizat, o simpla cautare pe Google poare oferi solutii pentru rezolvarea problemei. :)

Updatare (30 decembrie 2011)

5 observatii si sfaturi de la Ioana Barbu

1. Vreau sa precizez ca nu sunt de acord cu unul din obiectivele pe care si le propun posesorii site-ului: “cresterea gradului de interactie a userului cu anunturile publicitare de pe site” – care dauneaza conversiei definita aici prin gradul de interactiune cu site-ul.

Interesul pentru reclame scade gradul de atentie, facandu site-ul mai putin eficient. Vizitatorul vine pentru informatie, daca aceasta ii e greu accesibila acesta va renunta sa o mai caute.

Anunturile prin Google, tocmai pentru ca se integreaza bine cu pagina, sunt destul de inselatoare si pot constitui “capcane” (cu informatie nesolicitata) pentru vizitator.

As sugera folosirea de bannere in loc de reclame-text, ochiul vizitatorului este mai “antrenat” sa le evite.

2. Caruselul de pe prima pagina ar trebui sa aiba un fel de “paginare” ca vizitatorul sa poata schimba intre slideuri. Daca un vizitator vade un slide cu o informatie care il intereseaza dar nu apuca sa dea click e posibil sa renunte sa mai astepte dupa ea.

3. E utila listarea de filme de pe prima pagina insa cred ca ar trebui inclus si genul filmului.

4. Ar fi util un search avansat dupa actori si genul filmului. Totusi imi place autocomplete-ul curent.

5. In pagina filmului ar fi util, pentru filmele care ruleaza in prezent, sa se insereze si informatia legata de locul unde poate fi vazut: TV / ce canal, cinema ca informatia furnizata de site sa fie cat mai completa.

Vrei sa iti imbunatatesti site-ul?

Trimite un mail la gabi [at] seogan [punct] ro sau lasa comentariu la Sfatul de la ora 5 cu numele, adresa de mail, URL-ul site-ului pe care il doresti analizat, si cu obiectivele pe care le ai pentru site. In fiecare saptamana voi scrie un post in care o sa fac o scurta prezentare a site-ului, obiectivul lui si dau cele 5 sfaturi de imbunatatire. In plus, o sa invit si alti specialisti de pe piata de online din Romania sa se implice. In functie de disponibilitatea lor, cele 5 sfaturi ar putea deveni 10 sfaturi, 15 sfaturi, 20 sfaturi…

Nu uita, in fiecare sambata, la 5pm, ne intalnim la Sfatul de la ora 5.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>