Sfatul de la ora 5 :). Episodul 2: Touched Romania

Site: TouchedRomania.org

Site de prezentare a asociatiei Touched Romania.

Obiectivele site-ului:
– sa fie gasit de persoanele care sunt interesate sa faca voluntariat si sa sustina material (vesela, mobilier,…), financiar (pentru acoperirea cheltuielilor cu hrana/utilitatile sau pentru buna desfasurare a activitatilor) si spiritual asociatia
– persoanele interesate sa gaseasca informatiile de care au nevoie pentru a afla mai multe despre asociatie, pentru a voluntaria si sustine activitatea organizatiei

5 observatii si sfaturi de la Seogan (adica de la mine :))

1. Site-ul este indexat. Daca ne uitam la paginile indexate ale site-ului, observam ca este indexat, dar nu chiar cum ne-am dori. Design-ul este in Flash. Arata bine, dar apar consecinte :(.

2. Dupa cum vedem, site-ul apare la cautarea touched romania, dar cu descrierea in engleza a site-ului. Nu cred ca este de dorit ca prezentarea in engleza a site-ului sa apara pe google.ro.

3. Am gasit 4 domenii care se linkeaza la site-ul asociatiei. Uimitor ca sunt atat de putine, tinand cont de faptul ca sunt destule companii care ii sponsorizeaza. Sunt sigura ca partenerii ar fi de acord sa-i sustina cu un badge sau cu un link pe o pagina de genul “Sustinem”.

4. Informatiile se amesteca romana/engleza. Daca intram pe varianta in limba romana a site-ului, vom observa ca daca dam clic pe Centrul Maternal Agar Obiectivele programului suntem directati catre versiunea in limba engleza a site-ului. Ciudat. O fi vreo legatura cu faptul ca la o cautare “centrul maternal agar” nu apare in top 10 site-ul asociatiei, ci alte site-uri care vorbesc despre proiectul lor?

5. La o cautare dupa un text oarecare: “Touched Romania exista pentru a transforma vietile copiilor si a mamelor aflate in situatii de dificultate”, observam ca site-ul apare, dar nu cu numele real, ci cu un alt URL.

Ionut Munteanu o sa explice in detaliu de ce :). Recomandarea mea ar fi sa se mute hosting-ul si sa redeseneze site-ul. Flash in HTML. Sau sa faca o versiune identica in HTML pentru cei care nu au Flash si pentru motoarele de cautare :).

5 observatii si sfaturi de la Olivian Breda

1. Pagină de intrare în site? O idee mai puțin inspirată, atât pentru vizitatori, cât și pentru motoarele de căutare.

2. Pe pagina principală există un link “Staff email login”; pentru voi poate fi util linkul, dar pentru vizitatorii obișnuiți linkul duce la frustrări (“De ce îmi afișați asta, dacă nu îmi e util?”); aș face ca persoanele care doresc să se logheze prin email să folosească un URL scurt personalizat, de tipul: tinyurl.com/logareinemail sau ceva similar.

3. www.touchedromania.ro (cu www.) ar trebui să redirecționeze la touchedromania.ro (fără www.) sau invers; problemă de tip conținut duplicat.

4. “Abonati-va”? La ce???

5. Ziceți “Donați 2%”; două probleme: nu e donație (ci redirecționare de bani) și 2% trebuie însoțit întotdeauna de ceva (adică 2% din impozit, nu 2%; eu sunt mai mare decât ceva, nu sunt “mai mare”).

5 observatii si sfaturi de la Ionut Munteanu

1. Siteul este construit folosind tehnologia Flash, ceea ce il face foarte putin indexabil in rezultatele motorului de cautare Google, nu este vizibil celor care nu au instalat Flash Player si nu poate fi deloc vizibil pe iPhone.

2. Intro-ul este un element care ingreuneaza din punct de vedere al vitezei de incarcare a informatiei relevante dar si faciliteaza saltul din pagina fara a afla informatia. Am scris cu ceva timp in urma un articol care poate fi de utilitate http://www.imunteanu.com/httpwwwvandromtrustro-site-cu-intro.html

3. Din pacate siteul http://touchedromania.org/ este construit folosind platforma http://www.wix.com/ de realizare a siteurilor, ceea ce e foarte frumos, tinand cont ca cei de la wix.com au inteles ce inseamna SEO si au construit inca o data siteul in format HTML, deci daca dati o cautare pe site:www.wix.com veti vedea foarte multe pagini indexate, si totusi siteul este integral in Flash. Acelasi lucru a fost facut si pentru site-ul http://touchedromania.org/ si aceasta problema, chiar daca nu e varianta cea mai potrivita ar fi fost SEO friendly, insa ce au facut ei au facut un singur IFrame in care au incarcat siteul http://www.wix.com/munguia/touchedromania care se afla pe alt server, pe alt domeniu. Acesta din urma se va indexa si nu siteul intial.

4. Meniul creativ din footer ar trebui mai mult exploatat, in sensul ca poate fi meniul principal al siteului. Comunica mult mai bine decat actualul meniu.

5. Chemarile catre actiune “Donati 2%” si “Abonati-va la newsletter” trebuie sa fie mult mai bine scoase in evidenta, folosirea butoanelor ar fi o varianta pe care ati putea sa o luati in considerare

5 observatii si sfaturi de la Ioana Barbu

1. PRIMA PAGINA: imaginile sunt pixelate, blurate, ar trebui inlocuite cu unele clare, acestea pot crea confuzie. Similar pentru logo in toate paginile site-ului. In plus, prima pagina reprezinta un pas suplimentar in interactiunea utilizatorului cu siteul, fara beneficii la conversii (iar limba de afisare se poate schimba si din site).

2. DESIGN: Site-ul are un design incarcat, ar fi util ca, pentru parcurgerea facila a informatiei, elementele decorative sa fie mai discrete si integrate in fundal (cu culori mai putin intense).

In schimb imi place meniul decorativ din footer, este creativ.

3. MENIURI DE NAVIGARE: site-ul are aparent doua meniuri (seturi de linkuri) de navigare (orizontal si vertical) fapt care face navigarea dificila. Ar fi util sa se foloseasca toata navigarea in aceeasi structura. In plus, o parte din butoane redirecteaza catre site-ul in engleza fara controlul vizitatorlui. In meniul orizontal ar fi util ca elementele acestuia sa fie mai spatiate pentru o folosire mai facila. La DESCOPERA imaginea de fundal vizibila la mouseover face dificila citirea acestuia, ar trebui afisata la fel de lata precum cuvantul insusi.

4. SUBSCRIBE LA NEWSLETTER: ar fi util sa se faca in aceeasi pagina. Redirectarea catre un link extern scade rata de succes la inregistrari.

5. DONEAZA 2%: ar trebui adaugat un link direct pe denumirile formularelor in textul paginii. Linkurile din coloana stanga se afla intr-o zona de interes scazut pentru un vizitator antrenat in cititul paginii.

Vrei sa iti imbunatatesti site-ul?

Trimite un mail la gabi [at] seogan [punct] ro sau lasa comentariu la Sfatul de la ora 5 cu numele, adresa de mail, URL-ul site-ului pe care il doresti analizat, si cu obiectivele pe care le ai pentru site. In fiecare saptamana voi scrie un post in care o sa fac o scurta prezentare a site-ului, obiectivul lui si dau cele 5 sfaturi de imbunatatire. In plus, o sa invit si alti specialisti de pe piata de online din Romania sa se implice. In functie de disponibilitatea lor, cele 5 sfaturi ar putea deveni 10 sfaturi, 15 sfaturi, 20 sfaturi…

Nu uita, in fiecare sambata, la 5pm, la Sfatul de la ora 5.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *