Sfatul de la ora 5 :). Episodul 22: Funerarii.ro

Site: Funerarii.ro, prezinta serviciile si produsele firmei Lumidan Company, companie de servicii si produse funerare. Site-ul nu se poate prezenta ca un magazin online deoarece serviciile necesita un contact direct cu societatea de servicii. Majoritatea persoanelor care solicita serviciile isi fac o impresie despre firma prin vizualizarea site-ului, cu informatiile oferite si preturile aferente, dupa care iau decizia de a contacta telefonic. Exista insa si varianta cand clientii doresc produse alimentare sau flori si comanda direct din site fara un apel telefonic.

Obiectivele site-ului sunt:
– cresterea traficului din motoarele de cautare si
– cresterea numarului de persoane care contacteaza firma pentru pregatirea serviciilor funerare.

5 observatii si sfaturi de la Olivian Breda

1. Legat de cerința:
“cresterea numarului de persoane care contacteaza firma pentru pregatirea serviciilor funerare.”
– Aș scoate Yahoo! Messenger din site. Când am nevoie de astfel de servicii, de obicei sunt într-o stare emoțională aparte, vreau o soluție rapidă. Ziceți-mi rapid un telefon de contact, nu vreau să stau pe messenger, în discuții care durează mult, pe tema asta.
E interesant cum Yahoo! Messenger nu e online tot timpul, dar telefonul e.
– Pentru a comanda un produs, la voi în site trebuie să:
a. Intru pe homepage;
b. (eventual) Vizitez câteva produse până aleg unul;
c. Apăs butonul “Comandă”.
Site-ul seamănă, așadar, cu un magazin online, mai puțin procesul de comandă care e doar un formular de comandă. Dacă aș avea nevoie de sicrie constant și de la același furnizor, probabil aș apela la un cont la voi în site, m-ar interesa promoții sau noutăți. Când însă vreau să cumpăr doar un produs, o singură dată, aș pune atât pe pagina principală, cât și în pagina produsului, un text de genul “Sună la 07… pentru a comanda rapid”.
Asta e tot, ăsta e tot procesul: sună și comandă, prezent clar în orice pagină a site-ului.
Asta cu “telefon non-stop” e mai puțin relevant. Dacă am o persoană decedată la 3 noaptea, vă sun la ora aia pentru sicriu? Înțeleg dimineața la 8, dar la 3 noaptea?

2. Nu înțeleg cum un site cu profilul vostru poate să nu scrie foarte clar pe homepage “București”. Nici nu se precizează așa ceva, deși dacă sunt din Botoșani probabil nu voi apela la voi, pentru că nu mă puteți ajuta.

3. La voi merg foarte bine reclamele de tip AdWords.
Puteți target-a publicul țintă, puteți alege doar anumiți termeni.
Sunt căutări specifice, există o zonă clară (Bucureștiul, eventual și cartiere).

4. “In perioada 15 iunie 2011 – 15 august 30 septembrie 2011 Lumidan Company va ofera o reducere de
200 lei la Pachetul Lumidan Esential. Pachetul promotional il recomandam familiilor care doresc pregatirea persoanei decedate, pentru ultimul drum al inmormantarii, cu un buget minim.”
Nu mi se pare fair. Deloc. Aș scrie că aveți prețuri mici la pachetul de bază, dar “promoție”, limitată în timp, mi se pare ofensator. Azi am o persoană decedată în familie. Ce fac, aștept promoția? Sau mă grăbesc să sun până mâine ora 9, când expiră promoția? E foarte ofensator mesajul.

5. Aș pune mai multe mesaje informative de calitate pe blog.
Mi se pare foarte util:
Cum alegem un sicriu? – Lumidan Company Blog
și poate și:
Targ de servicii funerare la Romexpo – Lumidan Company Blog
Însă ar fi mai bine, cred, să aveți mesaje mai multe de calitate.
Succes!

5 observatii si sfaturi de la Seogan

1. Site-ul este bine optimizat. Pozitia 1 (cand nu sunt logata) pentru servicii funerare, pompe funebre. Pe prima pagina – pozitia 3 pentru sicrie si pozitia 6 pentru coroane.

La un mic research de cuvinte cheie gasim ca cel mai mult trafic vine din aceste cuvinte.

Ca prim sfat: incercati sa va concentrati pe cuvinte cheie pentru care nu apareti pe primele pozitii: monumente funerare, inmormantare, cruci funerare. Daca nu oferiti direct monumenente funerare, puteti crea o pagina speciala pentru un partener sau o recomandare pentru un furnizor.

Interesant in domeniul funerar, aparent nu exista o scadere a volumului cautarilor de la an la an; dar exista o sezonalitate:

2. Pagina http://www.funerarii.ro/servicii-funerare.html se canibalizeaza cu pagina home ca optimizare pentru cuvantul servicii funerare, iar pagina home este deja pe pozitia 1 pentru acest cuvant. Ca urmare, v-as sugera sa o optimizati pentru inmormantare, dat fiind faptul ca are continut specific – servicii pentru inmormantari.

Pagina home mai intra in competitie cu pagina http://www.funerarii.ro/sicrie.html pentru cuvantul sicrie si cu pagina http://www.funerarii.ro/aranjamente-florale.html pentru cuvantul coroane funerare.

3. 2381 de linkuri de la 132 de domenii. Se vede ca s-a lucrat pe partea de link building. Strategia s-a bazat mult pe directoare si comentarii. Primele sunt stabile. Comentariile ajuta temporar, aducand linkuri sitewide pe blogurile care listeaza ultimele comentarii in sidebar. Provocarea este ca aceste linkuri dispar repede, pe blogurile cu interactii multe in cateva ore/zile. Recomand o strategie care sa ramana in timp. Fie ca este vorba de campanii pe site-uri de stiri cu continut unic, fie ca este vorba de campanii de linkuri si bannere sponsorizate.

4. Majoritatea anchor text-urilor sunt pe urmatoarele cuvinte:
servicii funerare
servicii funerare pompe funebre
pompe funebre
lumidan
ceea ce justifica pozitia de top pentru servicii funerare si pompe funebre.

Recomand atragerea de linkuri catre paginile interne pentru cu anchor text optimizat pentru sicrie si coroane funerare (linkuri catre paginile specifice).

5. Exista un procent destul de mare de linkuri nofollow, probabil datorita comentariilor de pe bloguri. Recomand incercarea de atragere de linkuri dofollow.

Vrei sa iti imbunatatesti site-ul?

Trimite un mail la gabi [at] seogan [punct] ro sau lasa comentariu la Sfatul de la ora 5 cu numele, adresa de mail, URL-ul site-ului pe care il doresti analizat, si cu obiectivele pe care le ai pentru site. In fiecare saptamana voi scrie un post in care o sa fac o scurta prezentare a site-ului, obiectivul lui si dau cele 5 sfaturi de imbunatatire. In plus, o sa invit si alti specialisti de pe piata de online din Romania sa se implice. In functie de disponibilitatea lor, cele 5 sfaturi ar putea deveni 10 sfaturi, 15 sfaturi, 20 sfaturi…

Nu uita, in fiecare sambata, la 5pm, ne intalnim la Sfatul de la ora 5.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *