Sfatul de la ora 5 :). Episodul 25: 1cartepesaptamana.ro

Site: 1cartepesaptamana.ro, blog care militeaza pentru cititul cu cap, cititul care te face mai destept, cititul care te face sexy.

Obiectivul analizei:
– cresterea traficului din Google, care acum e undeva pe la 15%
– sfaturi de uzabilitate pentru structura si design

Observatii de la Dragos Voicu

5 observatii si sfaturi de la Seogan

1. Optimizarea home page-ului este provocatoare :), pentru ca sunt greu de identificat cuvintele principale pe care le cauta userii cand vor sa citeasca recenzii de carti. Exista cateva combinatii de cuvinte care ar putea atrage userii care sunt interesati de recomandari de carti:
– recenzii de carti
– recenzie de carte
– carti noi
– carti bune

Cel mai important este insa termenul carti, care este insa si cel mai competitiv.

Pentru restul paginilor, as recomanda ca titlurile de carti si categoriile de carti sa fie folosite in optimizare.

2. O pagina cu potential ridicat pentru aducerea de trafic este http://1cartepesaptamana.ro/carti-de-citit-online-si-gratuite/. La prima vedere, cuvintele cheie folosite acum in optimizare sunt:
– carti de citit online
– carti gratuite

Oportunitati de cuvinte nefolosite acum:

– carti online
– carti online gratis
– carti gratis
– carti gratuite

Alte variante mai pot fi gasite la un research mai extins.

La cele de sus, site-ul rankeaza in top numai pentru carti de citit online pe pozitia 4:

Recomand optimizarea onsite pentru variantele care aduc mai mult trafic.

3. 105 de linkuri la home page, de la 33 de domenii diferite. Din aceste 105 linkuri, 42 sunt nofollow (probabil din comentarii?!), ceea ce reprezinta 40% din linkuri. Aveti nevoie de linkuri dofollow catre home page si celelalte pagini alte site-ului. Exista oportunitati pentru un site cu un continut atat de bun: parteneriate de distribuire de continut cu bloguri sau site-uri nisate, organizare de concursuri; directoarele inca sunt o optiune. (analiza este realizata cu ahrefs.com)

4. Anchor textul linkurilor catre pagina home au urmatoarea distributie, conform ahrefs.com:

Majoritatea linkurile dupa cum se vede sunt pe Gabriel, care nu este relevant :(. Sugerez inceperea submiterea la directoare macar pe cuvintele cheie relevante.

5. In privinta descrierilor, mai este de lucru :). Recomand sa folositi spatiul intelept. Exista pagini care nu au descrieri, precum http://1cartepesaptamana.ro/funky-business-kjell-nordstrom-jonas-ridderstrale/ si exista pagini cu descriere prea scurta precum home page-ul:

Ca urmare ce vad userii la o cautare, nu este neaparat relevant sau de ajutor pentru a-i convinge sa dea click:

Mi-a placut site-ul, de aceea ai un link si de la mine la recomandari :).

5 observatii si sfaturi de la Olivian Breda

1. Primul meu sfat ar fi să crești conversia vizitatorilor care îți dau link. Adică să convingi mai mulți vizitatori ai tăi că site-ul merită linkuri. Soluția pentru asta este să scrii mai bine. Acum “a scrie bine” e o chestiune complexă. Cei de la Content Marketing and Copywriting Articles | Copyblogger au un site pe tema “Cum să scrii mai bine”. Un alt site faimos e Blog Tips to Help You Make Money Blogging – ProBlogger. Acum, dilema mea: cum să îți spun ce înseamnă să scrii bine? Voi nișa întrebarea și voi răspunde la doar “Ce anume, la un conținut, atrage linkuri?” Asta e o întrebare mai abordabilă, la care mă voi folosi de cei de la SEOmoz.
Vezi două articole:

pentru detalii despre cum să scrii un mesaj de calitate.

2. Al doilea lucru pe care l-aș face ar fi să încurajez oamenii să dea link. Să îți spun perspectiva mea privitor la “a da sau nu link către site-ul tău”:

  • Mi se pare deranjant ca pe prima pagină să îmi afișezi trei paragrafe și să ai buton de Twitter și buton de Facebook. Nu am apucat să citesc articolul, de ce l-aș da mai departe? Eu țin pe blogurile mele link pe pagina principală cu buton de Twitter. De asemenea, în articol, am buton de Twitter la începutul articolului și buton de Facebook (“Like”) la sfârșitul articolului. De ce fac asta? De ce pun pe homepage un buton, în articol unul sus și unul jos? Pentru că doresc ca oamenii să rețină un singur lucru și să aibă o singură acțiune în minte – “Trimite mai departe”. Scopul pentru care am pus acele butoane nu e neapărat să facilitez vizitatorilor acțiunea de a trimite linkul (e relativ simplu să dai Copy & Paste la URL în ce platformă folosești în mod comun – Google+, email, cica.ro, meritacitit.ro, sau altceva). Da, e mai facil să ai un buton, pe de altă parte un exces de butoane face, în opinia mea, mai mult rău decât bine. Așa că, recomandarea mea e să pui pe pagina principală doar un singur buton de Twitter sau Facebook, nu pe ambele. De asemenea, poți lua în considerare, mai ales că ai și unele articole lungi, să pui și un buton la începutul paginii. Pe de altă parte, nu merge foarte în profunzime cu asta. Alege două, cel mult trei opțiuni de share și atât. Am scris despre asta aici: Cum adaugi un buton de rețele sociale – Twitter / Facebook / LinkedIn / Hi5 / Yahoo! Messenger pe blogul tău WordPress? – Fii eficient!
  • Site-ul tău mi se pare aglomerat. Mie personal nu îmi dă senzația de simplitate. În header ai două meniuri, ai sidebar pe două coloane, ai multe apeluri la acțiune (ceea ce scade atractivitatea fiecăruia, individual, și a siteului, în ansamblu). E bine că în pagina de vizualizare a unui articol îmi afișezi o singură coloană, dar e rău că în pagina categoriei cele două coloane sunt poziționate diferit față de homepage. Ai trei layout-uri diferite pentru coloane (homepage, categorie, pagină de articol). O altă probleme sunt textele colorate, cu caractere speciale, cu fonturi diferite, pe diferite fundaluri, într-un cuvânt diferite. Da, e OK să ai pe “Abonează-te la blog” și pe alte elemente pe care le consideri importante un call-to-action puternic evidențiat. Însă nu e OK ca tot sidebar-ul (și, per ansamblu, site-ul) să fie încărcat de așa ceva. Alege tu pentru mine ce e important, pentru că dacă totul e important, nimic nu mai e important. Legătura cu link-urile? De ce să dau link la un site care îmi e neplăcut, e relativ agresiv, e haotic? Să dau link ca să …?
  • “Blogul este uncopyrighted. Textele pot fi preluate fără specificarea sursei. :)” Strict SEO pe termen scurt, nu e cea mai inspirată decizie. Duce la duplicate content și nu câștigi linkuri direct. Dacă ne gândim la uzabilitate, la plăcerea oamenilor (“A, m-a lăsat să iau fără link, păi ia să îl pun în blogroll, că e un tip OK”), pe termen lung poate să fie o chestie OK.
  • “Comentează cu profilul tău de Facebook”. Văd asta ca o problemă, cauzată de ineficiența ta în a gestiona comentariile SPAM. Ai o problemă cu SPAM-ul, probabil, și o pasezi pe vizitatori, pe principiul “Comentează prin Facebook, atunci nu voi avea o problemă”. OK, e decizia ta, dar îmi creează un disconfort și un îndemn mai mic de a da link.
  • M-ar ajuta să dau link dacă aș ști mai multe despre tine. Pagina de Contact e sărăcăcioasă, pagina despre vorbește mai degrabă de proiect decât despre tine, alți autori ai blogului nu apar menționați măcar cu numele. Lipsa de personalizare face din site un fel de instituție “Suntem noi, echipa”. Aș căuta să dau o față umană proiectului. Poți lua în considerare ca la fiecare articol să apară poza ta. E un editorial, ți-l asumi.

3. Poți face concursuri pentru blogger-i cu premii în cărți. “Scrie un articol pe blogul tău despre … și poți câștiga …, pe baza criteriului …”. Câteva locuri de promovat concursul, ulterior: Cum găsești concursuri online în România? – Fii eficient!

4. Guest blogging. Sunt locuri pe care s-ar preta foarte bine profilul site-ului tău: site-uri/bloguri de dezvoltare personală (exemplu de blog colectiv – Empower.ro | dezvoltare personala cu dichis), site-uri/bloguri de cultură (blog colectiv – bookblog.ro – cartile care conteaza!). Chiar și fără link, doar cu numele tău, tot e o soluție care îți aduce beneficii (linkurile pot veni și ulterior, dacă te poziționezi ca expert în domeniul tău).

5. Dă tu linkuri către alți. Poate părea contra-intuitiv (“De ce să dau linkuri dacă vreau să obțin linkuri?”) și ineficient (“Eu vreau să salvez flow-ul de Link Juice pe site-ul meu, să salvez cât mai mult Page Rank, așa că nu e eficient să dau linkuri către alții”), dar sugestia mea ar fi să exagerezi cu linkurile pentru alții. Dacă ai o resursă utilă pentru context, dă link. Exemplu: ai un articol despre legile lui Murphy – Legile lui Murphy. Poți da câteva linkuri pentru explicații despre viața lui Murphy. Poți prezenta alte articole în limba română, de pe alte bloguri, care au abordat aceeași temă. Poți da link către locuri unde pot fi găsite cărți despre Murphy (legal, spre cumpărare, de exemplu).

P.S.: Poate ai explicat undeva, dar “Un carte”? Nu “o carte”?

Vrei sa iti imbunatatesti site-ul?

Trimite un mail la gabi [at] seogan [punct] ro sau lasa comentariu la Sfatul de la ora 5 cu numele, adresa de mail, URL-ul site-ului pe care il doresti analizat, si cu obiectivele pe care le ai pentru site. In fiecare saptamana voi scrie un post in care o sa fac o scurta prezentare a site-ului, obiectivul lui si dau cele 5 sfaturi de imbunatatire. In plus, o sa invit si alti specialisti de pe piata de online din Romania sa se implice. In functie de disponibilitatea lor, cele 5 sfaturi ar putea deveni 10 sfaturi, 15 sfaturi, 20 sfaturi…

Nu uita, in fiecare sambata, la 5pm, ne intalnim la Sfatul de la ora 5.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *