Sfatul de la ora 5 :). Episodul 3: EduKid.ro

Site: Edukid.ro

Magazin online de jucarii educative pentru copii.

Obiectivele site-ului:
– sa creasca rata de conversie; conversia reprezentand vanzarea online
– sa creasca traficul pe site (seo si alte canale de comunicare)
– sa creasca gradul de satisfactie al userului (site-ul sa fie mai usor de folosit, experienta userului sa fie mai placuta, sa dea ceea ce au nevoie userii pe site…)

5 observatii si sfaturi de la Seogan (adica de la mine :))

Am fost curioasa sa vad cum rankeaza pentru principalul cuvant al site-ului, care pare a fi jucarii educative pentru copii. Numarul 2 in google.ro. Buna alegere a cuvantului principal pentru ca se optimizeaza onsite si pentru jucarii educative, pentru care este nr 1 (la momentul scrierii acestui post).

1. Am verificat cum rankeaza aleator pentru cuvinte din categorii (paginile de filtre). Pentru jucarii stiintifice, site-ul apare cu descrierea de mai jos. Observam la o privire atenta ca descrierea este taiata, si are exact 150 de caractere. De unde deduc ca este creata automat. Pentru useri nu este prea prietenoasa. As recomanda sa se schimbe algoritmul la primele doua -trei propozitii (as merge chiar pana la 200-250 de caractere) sau adaugarea de … care ar imita felul in care motorul de cautare taie descrierile cand acestea sunt prea lungi.

2. Jucarii bebelusi este un cuvant cautat. Edukid.ro apare in top 50, cu urmatoarea pagina si descriere.

Descrierea este cea din meta description tag. As recomanda sa se foloseasca algoritmul de la punctul 1 pentru a le genera. Text pe pagina este :).

3. La intrarea pe home page apare fereastra pentru inscriere la newsletter:

Mi se pare intrusiv in mod special pentru userii care vin din motoarele de cautare, care au facut efortul de a cauta o informatie si se asteapta sa gaseasca ceea ce cauta. Exista banner pe home page cu acelasi mesaj. Sugestie: pe baza unei analize (setand obiective in Google Analytics) se poate calcula procentul de useri care lasa adresa de mail din diferite surse de trafic; respectiv procentul celor care se inscriu dintre cei care viziteaza prima oara site-ul sau care revin. In functie de asta ai putea decide daca fereastra se afiseaza pentru toti userii (alegi sa superi 65%??? din useri) sau o afisezi in functie de tipul/comportamentul lor. O alta optiune ar fi sa afisezi fereastra in momentul in care userii vor sa paraseasca site-ul. Merita testat.

4. Structura inbound link-urilor pare a fi naturala (presupun ca este :), cu majoritatea link-urilor venind de la bloguri (analiza de mai jos este facuta cu cognitiveseo.com). Se pot incerca niste campanii pe alte tipuri de site-uri (stiri, chiar si directoare …).

5. Din punct de vedere al anchor text-ului, este evidenta distributia lor in chart-ul de mai jos (chart-ul de mai jos este facut cu cognitiveseo.com). Acelasi chart pentru anchor title a evidentiat aceleasi cuvinte. Dat fiind faptul ca site-ul sta foarte bine din punct de vedere onsite, un mic impuls dat din link building pe cuvintele dorite ar putea face diferenta.

5 observatii si sfaturi de la Cristina Andrei

M-am uitat pe EduKid si pe alte site-uri de jucarii si iata ce am observat:

1) prima impresie: design incarcat, above-the-fold nu se vede nici o imagine cu jucarii, doar segmentarea; partea buna este ca se pune accent pe texte (pentru SEO), insa, odata ajuns, vizitatorul trebuie orientat spre produse.

2) foarte multe categorii si filtre, multe link-uri care ies din pagina, un pic dezorientant; personal, as fi mers pe un meniu mai simplu, dar care sa puna accent pe cuvintele care se cauta, de genul:

jucarii educative
jucarii lego
jucarii de plus
jucarii din lemn
jucarii muzicale
jucarii interactive
jucarii stiintifice

jucarii bebelusi
0-1 ani
2-3 ani

jucarii baieti
4-5 ani
6-7 ani
peste 8 ani
jucarii fete
4-5 ani
6-7 ani

…cu meniuri secundare pe fiecare categorie.

3) momentan este #1 pt “jucarii educative”, insa daca vrea sa urce pentru cuvinte mai dificile (“jucarii”, “jucarii copii”) va trebui sa isi aduca mai multe link-uri cu anchor texte ajutatoare, cum au site-urile clasate in top.

4) titlul este putin cam lung, poate ceva de genul “Jucarii pentru copii – Magazin de jucarii EduKid” ar fi mai folositor; daca nu vrea sa piarda ranking pentru “jucarii educative” poate aduce anchor texte fix pentru acest cuvant, ca sa compenseze scoaterea cuvantului din titlu, pastrandu-l in H1.

5) pentru ca este dificil sa urce imediat pentru cuvintele mai grele, poate “ataca” universal search si sa iasa in prima pagina cu imagini de jucarii; pentru asa ceva ii trebuie imagine statica in pagina (sa nu se deschida) si ALT pe ea care sa contina “jucarie” sau “jucarii”.

5 observatii si sfaturi de la Ionut Munteanu

1. Recomand rescrierea url-urilor intr-o forma relevanta semantic pentru motorul de cautare si folosind cat mai putine separatoare fata de radacina (“/”). Adica url-ul sa fie de exemplu de forma http://edukid.ro/jucarii-educative-detoa/ si pentru pagina de produs http://edukid.ro/jucarii-educative-detoa/jucarie-logica-memory-weather.html

2. Breadcrums-ul folosit pentru fiecare produs trebuie sa aiba coerenta in arhitectura informationala a siteului, astfel produsele trebuie sa apartina categoriilor de produse, producatorilor si radacinii si sa se gaseasca link catre nivelul superior pe fiecare link.

3. Exista foarte multe optiuni care sunt utile insa acestea nu sunt la vedere si nu fac utilizarea facila, nu este clar ce sunt filtrele sau organizarea pe categorii. Recomandarile noastre, filtrare dupa varsa, dupa abilitati, dupa prêt, dupa tip, cautare dupa cod, cele mai vizualizate produse, SSL, blog, informatii de contact, branduri de producatori, prezenta pe retele sociale, concurs si abonare la newsletter, testimoniale: toate sunt “trantite” in pagina, ele trebuie sa aiba o cursivitate, cele mai importate sa fie primele care ies in evidenta, si tot asa.

4. Elementele nu sunt separate si incadrate vizual foarte clar si atunci toata informatia pe site pare afisata fara a fi separate: meniul siteului (cum cumpar…), elementele de formare “dezvolta…..” – care nu inteleg cum faciliteaza vanzarea etc.

5. Folosirea cuvantului “filtru” in url nu faciliteaza relevanta semanta pentru aceasta pagina si folosirea de h1 pe cuvantul “filtru” in pagina http://edukid.ro/f?varsta=7&producator= nu aduce nicio valoare siteului.

5 observatii si sfaturi de la Ioana Barbu

Am considerat implicit ca definitia conversiei pentru acest site este vanzarea de produse.

1. Homepage: pentru a creste nivelul de incredere al vizitatorului ar fi util ca unele informatii sa fie reprezentate vizual: de exemplu sa se afiseze logo-ul Trusted si simbolul grafic pentru SSL in loc de textul descriptiv.

2. Homepage / Testimoniale: spatiul pentru testimoniale (desi pozitionat intr-o zona foarte utila a paginii) nu este valorificat pe deplin. Ar fi mai eficient sa se afiseze exemple de testimoniale in locul linkului catre pagina dedicata. Structura “Declaratie” + nume ar transmite mai usor, vizual, ce reprezinta, si anume marturia unui client multumit, si ar spori increderea vizitatorului.

3. Homepage / Cautarea: campul de cautare pare prea “blended” in meniu. Ar fi util sa se foloseasca un fundal alb pentru inputul de text. In schimb imi place ca la cautare se face Autocomplete. As adauga insa si poza produsului impreuna cu informatii despre pret.

4. Listarea de produse: Lista de produse se parcurge greu. Pretul e un atribut important, ar trebui marcat mai evident (eventual poate fi afisat pe un fundal contrastant). Tag-ul cu intervalul de varsta caruia i se adreseaza jucaria acopera denumirea produsului.

5. Pagina de produs: Mi-a placut cum este marcat stocul limitat la unele produse. Cred insa ca exprimarea este complicata. O eventuala reformulare: “Grabeste-te! Stoc limitat: 2 buc” ar fi mai explicit. (Faptul ca sunt si altii interesati de un produs nu reprezinta o modalitate de a pune presiune pe clientul indecis decat daca produsele respective sunt pe cale sa se termine)

Vrei sa iti imbunatatesti site-ul?

Trimite un mail la gabi [at] seogan [punct] ro sau lasa comentariu la Sfatul de la ora 5 cu numele, adresa de mail, URL-ul site-ului pe care il doresti analizat, si cu obiectivele pe care le ai pentru site. In fiecare saptamana voi scrie un post in care o sa fac o scurta prezentare a site-ului, obiectivul lui si dau cele 5 sfaturi de imbunatatire. In plus, o sa invit si alti specialisti de pe piata de online din Romania sa se implice. In functie de disponibilitatea lor, cele 5 sfaturi ar putea deveni 10 sfaturi, 15 sfaturi, 20 sfaturi…

Nu uita, in fiecare sambata, la 5pm, la Sfatul de la ora 5.

Update

Este foarte amuzant sa fac update la un post pe care nu l-am publicat inca :). Razvan Girmacea a lucrat cu spor la implementarea sfaturilor de cand a primit draftul de post, deci e posibil sa nu vedeti live sugestiile pentru care nu s-a facut screenshot.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *