Sfatul de la ora 5 :). Episodul 35: Claudia09avon.eu

Site: claudia09avon.eu, site de reprezentat Avon. Scopurile site-ului sunt prezentarea celor mai noi informatii legate de Avon si inscrierea de reprezentanti. (nu se stie care este mai important 🙂 )

Obiectivul analizei:
– cresterea traficului din motoarele de cautare
– sfaturi de uzabilitate pentru createrea numarului de persoane care se inscriu

5 observatii si sfaturi de la Olivian Breda

Așa arată site-ul Claudia | Catalog Avon | Inscriere reprezentanti Avon când îl auditez:

Împărtășesc părerea domnului de mai jos, nu voi spune decât lucruri la obiect:

Cele 5 puncte ale mele pentru site se împart în:
1. SEO
a. “Claudia
Noutatile Avon la dispozitia dumneavoastra”
Pentru ce optimizezi prim pagină? Ăștia sunt termenii?
Cred că un prim pas pentru SEO de succes ar fi să definești clar niște termeni pentru care să optimizezi site-ul și să faci asta.

b. În ghidul meu de realizare site:

sunt ferm împotriva linkurilor în footer:

“Evitați să faceți schimb de linkuri cu alte site-uri și să puneți multe linkuri în footer, puteți avea penalități; ca alternative, puteți pune linkuri în sidebar, dar și mai bine este ca dacă aveți un blog să scrieți un articol despre site-ul căruia vreți să îi dați link sau să creați în site o pagină în care să nu puneți doar linkurile, ci și o scurtă descriere a site-urilor respective; linkurile din footer pot fi marcate ca spam, linkurile reciproce nu sunt o soluție foarte bună de a crește în poziționări, și fără un text descriptiv, să aveți 20 de linkuri în footer către site-uri diverse nu ajută foarte mult site-urile respective;”

c. Tag-ul:

  • <meta name=”keywords” content=”Cellu Defy,Avon Solutions,anticelulita” />

e irelevant, l-aș scoate din site.

2. Copywriting
a. “Noutatile Avon la dispozitia dumneavoastra”
Cum se manifestă acest lucru? Cum arată niște noutăți care sunt la dispoziția mea?

b. Textul cu marquee e criminal (Marquee element – Wikipedia, the free encyclopedia), recomand neapărat eliminarea lui.

c. “mai 9, 2012 de Claudia”
Tema de WordPress poate fi setată să aibă alt format al datei, să scrie “9 mai 2012″.
Nu are sens să prezinți autoarea mesajului, dacă tu ești autoarea tuturor mesajelor din blog.

d. ” www.claudia09avon.eu foloseste WordPress”. Cu ce ajută pe cineva chestia asta?

e. Legat de:
“sau poti incerca feedul rss”.
Poți încerca? Există și șansa să nu reușesc?
Dacă folosești termeni foarte tehnici, explică-i, pe modelul:
Corect: Abonează-te la fluxul RSS – poți citi știrile mult mai confortabil;
Corect: Abonează-te la feed-ul/fluxul RSS (?);
Corect: Abonează-te la feed-ul RSS;

3. Design
a. Fonturi mult prea mici, greu vizibile, aș mări neapărat fontul.

b. Grafica banner-ului de tip “Concurs” e și ea foarte mică.

4. Uzabilitate
a. Nu știu sigur dacă aș cumpăra de la blogul unei persoane pe care acum o cunosc prima dată și se prezintă “Claudia”. Aș scrie numele complet.

b. Aș numi butonul de căutare “Caută”, nu “Caut”.

c. Claudia09avon pe mobil
Funcția e inutilă, deranjantă și ineficientă. Aș pune un link “http://m.claudia09avon.eu/”, chiar în header, cu font mic și gata. Sau aș pune un plugin de WordPress care să detecteze că vizitatorul intră de pe mobil și să îi arate conținut dedicat. E inutilă funcția în prezent.

d. În opinia mea, ar fi bine să citești:

și să te uiți aici la lista pluginurilor din site-ul meu:

5. Structurare informație
a. Butonul de tip “Bookmark & Share” arată, la counter, că a fost folosit doar de două ori. În acest caz, de ce îl mai păstrezi?

b. În opinia mea, sidebar-ul ar trebui să fie cât mai scurt, în niciun caz să conțină toate lucrurile pe care le are în prezent. Ajută-mă să ajung rapid la informație, nu mă aglomera cu tot felul de lucruri.

c. Reclamă? Nu mi se pare OK. Dacă faci banii din altceva decât reclamă, nu alunga vizitatorii.

d. Aș pune în sidebar, în ordinea asta:
– Cele mai recente articole.
– Cele mai recente comentarii.
– Arhivă mesaje (dropdown + cu contor).
– Categorii mesaje (dropdown + cu contor).
– Facebook like pentru blog, nu pentru site, chestie separată.
– Funcții de abonare prin email și RSS la blog.

Concluzii generale?
Există tendința ca un site să aibă un obiectiv foarte clar. La tine, pare să vrei să faci bani. Eu îți recomand să aplici cât mai multe din sfaturile de aici:

mai ales pe acestea două:

Focus on the scarce resource online: attention. If you try to invent a way to take cheap attention and turn it into cash, you will fail. The attention you want isn’t cheap, it’s difficult to get via SEO and it rarely scales. Instead, figure out how to earn expensive attention.
In addition to attention, focus on trust. Trust is even more scarce than attention.

Personal, consider că site-ul nu mă ajută nici cu atenția, nici măcar odată intrat în site (sunt multe lucruri care mă distrag). Iar încrederea într-un site care ar trebui să mă ajute să cumpăr ceva de calitate, și, în fapt, îmi vinde reclamă ieftină, e mică.

5 observatii si sfaturi de la Seogan

Olivian a facut deja o analiza extinsa a site-ului mai sus, deci o sa ma axez pe niste puncte importante cred eu.

1. La prima vedere home page-ul este optimizat pentru catalog avon, inscriere reprezentati avon.

Primul aduce ceva trafic, conform AdWords Keyword Tool, al doilea insa nu.

La o verificare a pozitionarii pentru cateva cuvinte cheie de mai sus, observam ca site-ul este indexat si apare bine pozitionat pentru cuvinte care aduc trafic.

Home page-ul este pozitionat pentru avon si reprezentant avon. Inca un mic efort si va fi pozitionat mai sus.

2. Am fost surprinsa ca pentru catalog avon site-ul este pozitionat cu http://www.claudia09avon.eu/arhiva-2012/. Aparent, pagina nu are text exceptie cele 518 comentarii ale userilor.

Este linkat intern cu brosuri avon, dar extern cu catalog avon:

V-as recomanda sa va hotarati care pagina ramane pentru catalog avon. Daca ramane pagina de arhiva (ceea ce face sens pentru ca este arhiva tuturor cataloagelor avon 2012), scoateti catalog avon de pe titlul paginii home si folositi alt cuvant acolo.

La fel pentru inscrieri reprezentati avon care este folosit si pe http://www.claudia09avon.eu/inscrieri/. Hotarati-va :).

3. Profilul ancor textelor pare destul de natural, dat fiind faptul ca nici o versiune nu este intr-un procent foarte ridicat:

As fi insa cu luare aminte la ce se intampla dupa ultima schimbare de algoritm pentru ca site-ul ar putea alerta un trigger pentru multe sitelink-uri. Nu pare a fi cazul acum, dar in viitor daca se schimba situatia, e posibil sa fie o problema.

4. Foarte interesant fisierul robots.txt:

Mai intai dati comenzi pentru toti robotii. Apoi dati exclusiune pentru anumite foldere, apoi dati permisiunea pentru absolut tot din folderul root, apoi dati excluziune pentru googlebot. Este confuziv. Rezultatul cred (aparent) este ca Google nu va ia in serios si a indexat toate paginilor, inclusiv m.claudia09avon.eu si pagini de genul www.claudia09avon.eu/?p=239. Vedeti mai multe verificand cu atentie indexarea Google.

Aveti Google Webmaster Tools? Daca da, mergeti in sectiunea Health-> Blocked URLs si veti putea sa testati pagini sa vedeti daca sunt indexate sau nu. Daca nu, puneti-va. Va ajuta la mai multe, nu numai la robots.txt.

5. Aveti mai multe h1 pe pagini. Nu este o problema, dupa cum spune Matt Cutts aici.

Cred ca este usor sa over-do ceva din intelegere gresita daca nu iti faci o regula.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *