Sfatul de la ora 5 :). Episodul 37: Indicatorideperformanta.ro

Site: indicatorideperformanta.ro, platforma online dedicata integrarii cunostintelor de management si masurare a performantei. Initial mi s-a cerut sa analizez KPIs.ro, dar acesta redirectioneaza catre indicatorideperformanta.ro. Ca urmare, pentru succesul analizei, am fost obligata sa ma uit la cel din urma.

Obiectivele analizei:
– cresterea traficului,
– numarului de membrii ai comunitatii KPIs.ro,
– ratei de conversie pt membrii si clienti
– facilitarea interactiunii cu site-ul.

5 observatii si sfaturi de la Seogan

1. Ca utilizator nou pe site, am fost coplesita de informatie. Am incercat sa imi dau seama cine este in spatele site-ului, dar a fost foarte greu sa gasesc informatia. In Header, nu exista meniu principal ci se gasesc mai multe bannere care directioneaza site-ul catre site-uri externe, probabil din aceeasi retea.

In footer, linkurile Despre noi se pierd in multimea linkurilor.

Va sugerez sa introduceti meniul principal pe site. Asta va ajuta userii sa gaseasca nu numai informatia legata de cine sunteti, ci si informatia legata de articole, KPIs. Daca este foarte important sa redirectati userii catre identitateorganizationala.ro, managementulperformantei.ro, creati un sidebar si puneti bannerele in sidebar.

2. Exista versiunea www si non-www a site-ului. Am verificat cu Open Site Explorer si in acest moment structura de linkuri este divizata (pentru versiunea kpis.ro nu exista date, de aceea apare valoarea 1):

Va recomand sa pastrati www.indicatorideperformanta.ro si sa redirectati versiunea non-www la el. Incercati sa nu mai folositi www.kpis.ro in materialele de promovare, pe cat posibil.

3. Am verificat indexarea site-ului. KPIs.ro nu este indexat, asa cum ma asteptam, fiind redirectat catre www.indicatorideperformanta.ro. Ca urmare KPIs.ro nu are nici o sansa sa apara la cautari:

Indicatorideperformanta.ro este indexat si gasim aproximativ 8430 de pagini indexate.

Ce observam este ca avem meta description duplicata la cel putin 2 pagini. Mergand mai in profunzime cu analiza, am mai observat ca aveti indexate pentru blog tag-urile, categoriile, arhivele temporale. Va sugerez sa pastrati indexate numai paginile principale, categoriile si posturile. Veti avea mai putine pagini indexate dar veti usura munca motoarelor de cautare de a hotari care sunt paginile importante :).

4. Foarte putine activitate sociala – vedem mai sus la pagina home. Am verificat si pe paginile de blog si userilor li se da posibilitatea de a comenta si de a imparte cu comunitatea, dar nu se pune accent pe asta. Recomand sa introduceti butoanele de Like, Twitter, Pinterest, Google+ la inceputul postului si sa fiti mai activi pe mediile sociale. Schimbarea tonului in posturile de pe blog ar ajuta de asemenea. Vedeti mai jos cum se pierde Imparte cu comunicate in restul informatiilor:

5. In ancorele cu care se aduc linkuri, observam o concentrare mare pe indicatori de performanta si pe numele site-ului.

Dupa ultimele update-uri de algoritmi, v-as recomanda sa aduceti linkuri si pe alte cuvinte. E adevarat ca numele site-ului este indicatorideperformanta, dar Google este mai atent in ultimul timp la domeniile care contin cuvinte cheie.

Versiuni cu care ati putea aduce ancore:
– kpis
– indici de performanta
– indicatori performanta
– performanta

Sunt sigura ca din Google Analytics si Google Webmaster Tools mai puteti gasi niste variante.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *