Sfatul de la ora 5 :). Episodul 4: Hiperstore.ro/Mujo.ro

Site: Mujo.ro

Ghid de shopping online, un loc unde poti afla cele mai noi tendinte, ce se poarta, cum se poarta si, cel mai important, de unde poti cumpara online la preturi accesibile tinutele prezentate.

Obiectivele site-ului:
– cresterea traficului
– cresterea gradului de implicare a userilor prin abonare newsletter, comentarii, participari la concursuri, clic-uri pe imagini, bannere…

5 observatii si sfaturi de la Seogan (adica de la mine :))

1. M-am uitat la cuvantul principal pentru care pare a fi optimizat site-ul: ghid de shopping. Nu aduce prea multe cautari conform tool-urilor de sugerari de cuvinte cheie. Sugerez sa optimizati pagina home pentru cuvinte legate de moda. O varianta interesanta ar fi la moda. Este un termen foarte competitiv, dar pentru care optimizarea va aduce mult mai multe satisfactii pe termen lung.

2. Site-ul este foarte curat si placut la prima vedere, totusi informatia este greu de citit. Ma refer in mod special la fontul folosit pentru scrierea continutului si la titlurile articolelor. Pe pagina home, aparent, se doreste ca userii sa dea clic pe bannerele din zona Noutati si zona de publicitate, si probabil se obtine asta. As modifica totusi culoarea titlurilor articolelor pentru un contrast mai bun si as urmari daca a scazut bounce rate-ul si a crescut procentul de clic-uri pe titlurile articolelor. As pune un tool de genul CrazyEgg care sa arate cam ce fac userii pe pagina inainte de a face modificarea. ClickTale ar fi o alta optiune buna.

3. Strategia de link building pare a se fi bazat pe directoare web. Merge pe Romania, dar tinand cont de profilul site-ului sunt sigura ca se poate mult mai mult. Bloggeritele de fashion si nu numai, magazine a caror produse le promovati, agentii de moda poate?! ar fi sigur interesate de un parteneriat care sa aiba incluse si castigarea de linkuri. (chart-ul de mai jos este realizat cu cognitiveseo.com)

4. In structura de linkuri, exista un procentaj mare de linkuri nofollow. In principiu e ok sa linkuri nofollow, daca provin de pe retele sociale, microblogging; ele aduc autoritate sociala site-ului. La o analiza mai detaliata, insa nu pare a fi cazul aici. Sugerez sa urmariti cu mai mare atentie obtinerea de linkuri dofollow (chart-ul de mai jos este realizat cu cognitiveseo.com)

5. As dubla butoanele de Facebook Like, Google Plus adaugandu-le chiar sub titlul articolului. Userii citesc cu atentie sporita un articol care deja are like-uri si a starnit interes printre prietenii lor. A-propos am observat ca nu aveti buton pentru Twitter. Si de aici mai puteti primi ceva trafic :).

5 observatii si sfaturi de la Cristian Ignat

1. Titlurile ar trebui sa contina cuvinte cheie pentru care se doreste indexarea in google. Spre exemplu http://www.mujo.ro/utilitate-eleganta-camasa-office/ nu exista cautari de genul “utilitatea camasii office”. Singura varianta ar fi sa se caute camasa office eleganta, iar in acest caz sa apara aceasta pagina deoarece contine toate trei cuvintele insa in ordine diferita (iar in momentul de fata chiar apare pe #1). Ar trebui sa se mearga pe ideea celorlalte articole ce contin toamna 2011 deoarece in perioada urmatoare va creste numarul de cautari considerabil pe acesti termeni.

2. http://screencast.com/t/qZYTt5lnMC – este prea mult text in jurul newsletter-ului. Ar trebui un text cat mai scurt si cat mai convingator. Spre exemplu: Vrei promotii pe care nu le vezi in alta parte? Aboneaza-te la newsletter! sau Promotiile si discount-urile sunt limitate. Aboneaza-te si profita! sau Aboneaza-te la newsletter si poti castiga o tinuta completa! etc. Am observat ca exista un concurs aici: http://www.mujo.ro/aboneaza-te/ ar trebui folosit acest mesaj in prima pagina, precum si lateral unde se face referire la newsletter: http://screencast.com/t/9NpXdWWRuWz

3. Pentru cresterea interactiunii, articolele ar trebui sa se incheie cu o intrebare, cu un mesaj care indeamna vizitatorii sa scrie un comentariu, sa-si spuna parerea, etc. Spre exemplu acest articol: http://www.mujo.ro/recomandari-de-balerini-pentru-toamna-2011/ se incheie cu shopping placut. Eu unul daca as citi intreg articolul si as ajunge acolo, as inchide pagina deoarece nu mi se mai spune nimic interesant. Si este pacat deoarece vizitatorii care ajung la sfarsitul unui articol (lung) au sansa mare de conversie. Ar putea sa se incheie cu “Tu ce balerini porti toamna asta?”, “Trimite-ne poze cu balerinii tai si noi le publicam pe site”, “Ti-au placut recomandarile noastre? Fii prietenul nostru pe Facebook!”

4. http://screencast.com/t/t7NHdIdJ9ht – In loc de “Alte articole interesante” ar putea fi un mesaj care se adreseaza cititorului “Ai putea fi interesat si de” sau folosim un verb in mesaj pentru a impinge vizitatorul sa dea click “Descopera si alte tinute interesante”, etc.

5. Cred ca ar trebui sa-si intareasca mai bine internal linkingul folosind cuvinte cheie. In momentul de fata cuvintele cheie trimit catre pagina magazinului. S-ar putea gasi o alta varianta de a mai adauga un link spre magazin.

Site-ul arata f bine. Este elegant, curat, usor de navigat. In principal as lucra un pic la mesaje pentru a face vizitatorii mai interactivi pe site, sa viziteze mai multe pagini, etc.

5 observatii si sfaturi de la Cristian Filimon

1. Boxul de inscriere la newsletter nu este evidentiat fata de restul site-ului (inscrierea la newsletter este o actiune importanta ce trebuie facuta pe site, de aceea ar trebui evidentiata). Textul ce apare in aceasta casuta este mai mic fata de restul site-ului. Pentru butonul de inscriere nu se foloseste o evidentiere fata de butoanele normale de browser, ci doar clasa „button”. Dupa abonare, apare un text in engleza, s-a omis traducerea textului de multumire pentru abonare.

2. La trimiterea emailului de confirmare se foloseste o adresa personala de gmail iar textul ce apare la confirmarea adresei de email este tradus automat in romana si apar erori de traducere. De asemenea sfatul meu este sa cereti mai multe detalii la abonarea la newsletter (macar nume si email), de asemenea puteti seta ca la o anumita periaoda dupa abonare sa se creeze un auto-responder si sa se trimita ultimul newsletter din luna / saptamana precedenta.

3. Din pacate nu se folosesc culori pe site ci doar alb si gri. Combinatia intre fonturi nu este cea mai reusita, se folosesc combinatii intre fonturi serif si sans-serif. Exista 2 meniuri in partea de sus a site-ului care creeaza confuzie. Casuta dedicata searchului poate fi facuta mai mare (mai ales ca rezultatele afisate la search sunt ok).

4. As scoate in evidenta mai mult numele subcategoriilor. De asemenea as folosi tagul h3 pentru a introduce aceste nume si nu un simplu p. Daca pentru subcategorii (unde scrie fuste, rochii, pulovere etc.) s-a folosit o structura tabelara (la nivel vizual nu la nivel de programare) care este aranjata ok, cu 3 produse pe linie; in cazul paginii de categorie unde sunt afisate magazinele online aceasta regula nu se mai respecta. Sunt aranjate haotic in functie de descrierea ce apare sub magazin de asemenea aceeiasi observatie ca cea cu numele subcategoriei, ar trebui sa fie afisat mai mare numele si in tagul h3. Pentru ca ati ales sa afisati logourile acestor magazine as recomanda sa faceti si un chenar pentru fiecare logo.

Asa arata acum:

Asta ar fi un exemplu de cum ar arata imbunatatit:

5. Articolele care exista ar trebui sa fie introduse ca si sugestii de cumparare in paginile cu magazinele online din categoria respectiva, exista loc in partea stanga, unde acum este textul de prezentare al site-ului care se repeta pe fiecare pagina (Lucru nerecomandat nici pentru SEO, creaza un procent de continut duplicat intre pagini). Am observat ca site-ul este oarecum impartit in doua: produse si articole, ar trebui sa existe o zona de legatura intre aceste parti ale site-ului care sa se ajute reciproc. Din categorii sa se duca in articole si viceversa.

Vrei sa-ti imbunatatesti site-ul?

Trimite un mail la gabi [at] seogan [punct] ro sau lasa comentariu la Sfatul de la ora 5 cu numele, adresa de mail, URL-ul site-ului pe care il doresti analizat, si cu obiectivele pe care le ai pentru site. In fiecare saptamana voi scrie un post in care o sa fac o scurta prezentare a site-ului, obiectivul lui si dau cele 5 sfaturi de imbunatatire. In plus, o sa invit si alti specialisti de pe piata de online din Romania sa se implice. In functie de disponibilitatea lor, cele 5 sfaturi ar putea deveni 10 sfaturi, 15 sfaturi, 20 sfaturi…

Nu uita, in fiecare sambata, la 5pm, la Sfatul de la ora 5.

Update (20 iunie): hiperstore.ro a facut rebranding in mujo.ro. Am modificat toate linkurile de mai sus (pentru a nu avea erori) catre noul site. Structura linkurile a ramas identica.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *