Sfatul de la ora 5 :). Episodul 42: GabrielUrsan.ro

Site: gabrielursan.ro, blog personal deschis ca o pasiune 🙂 a lui Gabriel Ursan

Gabriel isi doreste “sa fie un blog relativ citit care trateaza subiecte legate de dezvoltare personala, blogging si experiente personale.”

In primul rand, Gabriel, felicitari pentru Sara. Sunt sigura ca ai alte preocupari acum, dar sper sa gasesti timp sa folosesti sfaturile noastre. Ai implementat bine SEO de baza. Singurul lucru pe care l-as adauga sunt: Related Posts la sfarsitul fiecarui articol. Olivian si Ioana iti vor da mai jos cateva sfaturi. Nu as putea sa ole spun mai bine ca ei :).

5 observatii si sfaturi de la Olivian Breda

OK, e un blog pe WordPress.com, nu am multe sugestii on-page, pe faza asta. Nu poți pune plugin-uri, nu ai multe chestiuni de editare temă (e serviciu premium), așa că sunt limitat la optimizarea on-page la câteva lucruri.

1. Ce să faci on-page pe WordPress.com?
Am găsit un articol pe tema asta:

și, așa cum mă așteptam, nu zice mare lucru.
Îți sugerez să treci la o platformă customizabilă dacă dorești să faci SEO on page.
Faci deja lucrurile importante – scrii frecvent, scrii de calitate, optimizezi imaginile, ai text suficient, ai prezență în social media.

2. Hint:
“Urmăreşte-mă pe Email” ar suna mai bine cu “urmează-mă”:

La fel, “Urmăreşte-mă pe Twitter”.

3. În meniul de sus, aș pune pagina de Contact ultima.

4. Meniul din dreapta l-aș ordona în ordinea descrescătoare a importanței.
Astfel, ordinea ar fi, după mine:
– Caută.
– Articole recente.
– Comentarii recente.
– Categorii (poate dropdown și și cu numărul de mesaje din fiecare categorie).
– Arhive (și aici aș pune numărul de mesaje).
– Aș face o pagină dedicată de abonare prin email / twitter / facebook. În prezent, sunt multe lucruri redundante acolo. Dar, dacă ar fi să păstrez casetele tale, ordinea ar fi: email, Facebook, Twitter.
– Nu sunt fan blogroll, l-aș scoate, sau pune ultimul.
– Aș scoate caseta de statistici.

5. M-am uitat pe blogul tău cu atenție. Pot zice așa:
– Scrii OK.
– Scrii des.
– Ai prezență pe rețele sociale.
– Sunt bloguri care te au în blogroll:

Ce ți-aș recomanda? Să faci în continuare ce faci deja. Și să citești articolele astea dacă vrei mai mult. Atât. 🙂

Poate aș și citi constant despre cum să produc conținut de calitate. Copyblogger, de exemplu, poate fi o sursă bună.

Succes!

5 observatii si sfaturi de la Ioana Barbu

1. Daca Gabriel Ursan vrea sa creeze un brand in jurul numelui personal cred ca ar fi util sa afiseze in apropierea “logo-ului” (sau in header-ul din homepage) o imagine cu el (avand in vedere si faptul ca multe din povestile din blog sunt experiente personale).

2. Un aspect negativ legat de usability pe care vreau sa-l semnalez este ca articolele sunt afisate in mod diferit pe prima pagina: primele doua doar cu titlul, cateva in casete patrate cu titlu plus text iar restul sunt listate pe cate un rand intreg. As sugera afisarea lor in acelasi mod – pastrarea unui pattern le-ar face ma usor de “scanat” de catre vizitatori.

3. As utiliza diferit zona de “Articole recente”. Din cate constat pe prima pagina articolele sunt listate in ordine cronologica – deci sunt la indemana deja cele mai recente articole. Sectiunea respectiva ar putea contine o selectie cu cele mai citite/interesante/comentate articole care ar creste si sansele de a tine cititorii pe site.

4. Zona de comentarii as reformula-o: afisarea numelui (pseudonimului) ultimelor persoane care au comentat ar putea sa nu trezeasca atat de mult interes in citirea comentariilor. Cred ca ar fi mai atractiv (si ar genera mai multe click-uri) afisarea partiala a textelor ultimelor comentarii.

5. Desi explicatia “Cum comentezi” mi se extrem de lunga – as sugera folosirea recomandarii respective (si) la sfarsitul articolelor, unde si-ar gasi mult mai bine utilitatea. In plus ar avea si un rol de call to action – care lipseste momentan din paginile de articole.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *