Sfatul de la ora 5 :). Episodul 43: DedicatFemeilor.ro

Site: dedicatfemeilor.ro, site cu informatii pentru femei

Obiectivul analizei:
– site-ul are probleme de trafic. Traficul oscileaza foarte mult, variatiile sunt mari
– site-ul are erori HTML
– sa verificam daca site-ul este ok din punct de vedere seo

5 observatii si sfaturi de la Olivian Breda

1.-2. Răspund la două puncte aici – validitate cod și probleme de trafic.
1. Pentru a vedea validitatea codului HTML, vezi:

(20 de erori, 21 de avertizări)

(97 de erori, 919 avertizări)

(site-ul a fost indexat)
Am deschis site-ul cu Chrome, s-a încărcat (ceea ce înseamnă că, și dacă are erori, se poate trece peste). Site-ul are multe pagini indexate în Google (și dacă sunt erori, nu sunt fundamentale). Nu ai multe probleme de HTML, m-am uitat peste ele, nimic major. Erorile de CSS sunt de afișare, nu de indexare, contează mai puțin.
Ar trebui să faci tu teste de validitate cod și pe alte pagini pe care le suspectezi că nu sunt indexate.
Ca o concluzie sumară, nu mă aștept să ai probleme cu indexarea.

2. Probleme de trafic.
OK, ai de făcut două lucruri aici:
– 20% contează pentru traficul din motoarele de căutare să ai un site optimizat. Nu pot lua într-un audit în 5 puncte toate criteriile mele de SEO, dar treci tu prin sfaturile de aici:

și vezi ce poți aplica.
– 80% contează să ai linkuri către site-ul tău.
Pe de altă parte, nu ar trebui să faci strict SEO pentru trafic. Social media, campanii de promovare prin banner-e sau campanii PPC, campanii de email marketing / SMS, reclame în media tradționale, ai și alte alternative.
Iarăși, nu am sfat unic aici, nu există o regulă simplă și clară.
Ți-aș recomanda să te axezi pe a crea conținut de calitate. Fă lucrurile atât de plăcute vizitatorilor tăi, încât oamenii să zică “da, mi-a plăcut, trimit linkul mai departe și altora”.

3. Recomandare personală – simplifică tema. În opinia mea, site-ul e foarte aglomerat / încărcat, și design-ul e mai puțin atrăgător.

4. Pe social media stai foarte prost:
– Ai un blog făcut ca să fie (oricum, ținând cont de specificul site-ului, blogul are puțin sens; eventual să scrii acolo despre companie sau alte lucruri pe care nu le-ai pus pe site; dar eu nu aș face blog la un site ca al vostru; blogul vostru e chiar site-ul);
– Un forum părăsit, plin de utilizatori de tip boți spammeri (mă uit la ID-urile care au azi ziua de naștere și îmi dau seama că nu sunt useri + că e nefiresc să ai doar câteva mesaje deschise de la așa de mulți useri).
– Conturi pe rețele sociale făcute ca să fie, unele chiar încalcă regulile comunității (nu e OK cont de firmă pe user de LinkedIn, de exemplu), multe făcute și abandonate.

5. Văd o tendință de a face lucrurile “OK, facem asta că trebuie, scriem despre asta, că trebuie, punem un blog că așa e OK, OK, adăugăm și asta că e necesar”.
Eu ți-aș reocmanda să faci lucrurile cum se cade să fie făcute, cu pasiune și plăcere.
Ți-aș recomanda să faci un site frumos și plăcut, să scrii bine și să atragi vizitatori pe partea asta.
Nu fă un site ca să fie făcut, mai faci niște SEO, mai strângi niște linkuri.
Nu asta e, în opinia mea, soluția.

Succes!

5 observatii si sfaturi de la Ioana Barbu

1. Homepage / Logo: Prima recomandare ar fi refacerea logo-ului intr-unul mai fluid si asocierea lui cu un simbol care exprima feminitate. Numele site-ului nu are doar un rol utilitar ci contribuie la retinerea acestuia.

2. Homepage / Meniu: As recomanda mai multa atentie la textele submeniurilor – unele sunt scrise cu litere mici, altele cu litere mari. Denota lipsa de atentie si cititorii o pot “taxa” inconstient acordand mai putina incredere site-ului.

3. Homepage / Carusel: Recomand adaugarea de butoane call to action (evidente) in imaginle caruselului: “vezi mai multe”, “detalii”, etc. Textele curente se citesc greu avand pe fundal imagini (mai atractive vizual decat textele) si nu indica vizitatorului o directie de urmat in interactiunea cu site-ul.

4. Homepage / Titluri articole: Recomand reformularea titlurilor articolelor folosind semne de punctuatie si mesaje usor de inteles. Textul lor reprezinta un incentive pentru citirea articolului. In plus, nu toate articolele au call to action – “Citeste”. Este recomandata adaugarea acestui indemn la toate articolele de pe prima pagina.

5. Pagina articol: La finalul articolului cuvintele cheie sunt excesiv evidentiate. Cel mai important mesaj la finalul unui articol este acela de “Scrie un comentariu” care ar angaja cititorul intr-o relatie cu site-ul. Recomand scrierea evidenta a acestei incurajari si marcarea cuvintelor cheie intr-un mod mai putin evident.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *