Sfatul de la ora 5 :). Episodul 48: blogevent.ro

Site: blogevent.ro, blog colectiv.

Obiective:

– O mai buna pozitionare in motoarele de cautare
– Un trafic mai mare fata de cel actual
– Crearea unei comunitati mai mari
– O sursa de informatie utila pentru bloggeri si nu numai.

5 observatii si sfaturi de la Seogan

1. Inainte de a incepe analiza de obicei ma plimb pe un site “sarind” din pagina in pagina icnercand sa simt ce simte un user simplu cand viziteaza site-ul. Bineinteles nu trece mult, si incep sa imi sara in ochi aspecte pe care probabil un user nu le vede, sau le vede dar nu le intelege. In cazul asta, prima data mi-au sarit ochii la titlurile categoriile site-ului, care sunt construite pe o forma automata de genul nume_categorie|.

Exemplu: pentru http://blogevent.ro/category/editorial/:

V-as recomanda sa le customizati. Par neterminate. Din fericire, la cautari specifice google stie sa le modifice :) :

Dar de ce sa il lasati pe Google sa decida cum sa arate titlurile paginilor? Mai bine sugerati-i voi de la inceput niste titluri relevante.

2. In imaginea de sus, observam in rezultate ca descrierea paginii de categorie Editorial este luata din text, dintr-un din cele mai recente articole. Daca ne uitam in sursa, observam ca nu exista meta description. Va recomand sa le creati pentru fiecare categorie in parte.

3. Am avut curiozitatea sa vad cum sta site-ul din punct de vedere al timpului de incarcare. Am folosit Pingdom pentru a verifica timpul de incarcare din Amsterdam. Bineinteles ca pentru noi e mai important sa emulam din Romania, dar sunt sigura ca aveti statistici in Google Analytics (Site Speed) si Google Webmaster Tools pentru a vedea de aproape ce pagini va dau probleme. Oricum, am observat din Pingdom, ca mai este loc de optimizare. Va recomand sa urmariti cu atentie timpul de incarcare al paginilor si sa il micsorati pe cat posibil.

4. 146 de domenii care se linkeaza catre pagina home blogevent.ro, din acestea 69 dau linkuri nofollow; asta inseamna 47%. La o privire atenta sunt multe linkuri in comentarii pe numele bloggerilor, ceea ce este natural pentru un blog colectiv. Acum ar fi momentul sa continuati sa adunati linkuri dofollow pe numele blogului si alte cuvinte cheie relevante pentru a incepe sa aduceti mai mult trafic din motoarele de cautare.

5. Sunteti activi in mediul social. Super tare! De asteptat de fapt, pentru ca sunteti bloggeri :) . Oricum va recomand sa dati mai multa atentie Google Plus, care incepe sa aiba un rol mai important in definirea autoritatii sociale a unui URL.

Succes.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *