Sfatul de la ora 5 :). Episodul 50: ProgressiveSports.ro

Site: progressivesports.ro, site care organizeaza tabere pentru copii.

Obiectiv:

– marirea traficului din SEO prin cresterea pozitiei paginilor site-ului pentru anumite cuvinte cheie
– sfaturi pentru campaniile PPC

5 observatii si sfaturi de la Seogan

Nu am identificat o campanie PPC care ruleaza acum, deci majoritatea sfaturilor o sa fie pentru SEO.

1. Stiu ca nu ati cerut sfaturi pentru uzabilitate, dar nu ma pot abtine :). Este foarte interesant contrastul de imagine/text de pe prima pagina. Suntem in august. Textul spune: Tabere de vara pentru copii… Imaginea arata zapada, si pe cineva skiind, ceea ce ma duce cu gandul la tabere de ski:

Pe perioada verii as schimba poza ca sa se potriveasca cu mesajul dat.

2. Cuvintele cheie din domeniu par a primi putin trafic:

Exista insa o sezonalitate data de vacantele copiilor :), in perioadele maxime probabil traficul este mult mai ridicat:

Legat de cuvintele cheie, le-ati ales bine, astea sunt. Nu prea imi dau seama cat de creativi puteti fi in acest domeniu si ce alte cautari ati mai putea prinde. Probabil cele despre vacante ieftine pentru copii. Ar merita un research facut. (sa nu va suprapuneti insa pe vacante copii care are alta conotatie; sau poate ar merita sa faceti o pagina optimizata ca sa aduceti oamenii pe informatii legate de vacantele scolare din anul scolar urmator).

Dar, exista un mic issue legat de canibalizare: aveti mai multe pagini optimizate pentru acelasi cuvant cheie:

Paginile www.progressivesports.ro/ si www.progressivesports.ro/tabere-copii/ sunt amandoua optimizate pentru tabere de vara si tabere de ski 2013. Va recomand sa va hotarati la una si cealalta sa o optimizati pentru alta versiune. Stiu ca tabere copii nu prea aduce trafic, dar macar e nisat.

3. Descrierea pentru pagina home este o succesiune de cuvinte cheie. Nu influenteaza in mod pozitiv rata de clic pe listare (care este factor de rankare), deci va recomand sa rescrieti descrierea pentru user (inserand insa cuvintele cheie) asa cum ati facut pentru celelalte pagini:

Ati putea la urmatoarea campanie PPC sa testati mai multe descrieri care sa fie folosite ulterior pentru pagina home.

4. La o cautare pentru cuvantul tabere pe google.ro, am observat ca toate site-urile care sunt in top 10 au cuvantul cheie in domeniu; este un factor, care insa poate fi contracarat cu link building. La aceeasi cautare am observat ca apar si cautari locale, ceea ce este interesant (in screenshot-ul de mai jos faceti abstractie de harta care apare de mai multe ori – apare pentru ca ea ramane in scroll-ul userului).

Va recomand sa va creati o pagina de Google + pentru a aparea in cautari locale. O sa fie de folos sa obtineti recenzii de la cei care au participat in tabere.

5. 20 de domenii de la care aveti linkuri. Majoritatea ancorelor sunt pe numele site-ului:

Acuma ar trebui pe masura ce castigati linkuri sa obtineti si pe cuvintele cheie pe care doriti, cu mare atentie insa sa pastrati un profil natural 🙂 al linkurilor.

Tot ce se intampla pe social va ajuta pentru a construi autoritatea sociala a paginilor, deci va recomand sa va intensificati activitatea pe pagina de Progressive Sports de pe Facebook .

Update (6 septembrie 2012):

5 observatii si sfaturi de la Olivian Breda

1. Tema este cea standard, am lucrat pentru un site pe tema respectivă și e foarte aproape de standard; ceea ce e destul de bine (se respectă principiile) și rău în același timp (mă aștept ca modificările ulterioare să fie complicate);

2. Nu aveți search;

3. Adresa de email din footer nu e clickabilă; la fel în sidebar;

4. Aveți în footer un meniu despre noi; elementele din acel meniu nu corespund cu titlul meniului (nu e logic despre noi – parteneri; și nici despre noi – contact),

5. Nu vă sfătuiesc să lăsați afișarea feed-ului de noutăți în Facebook like box;

6. Tema nu e tradusă (read more, data, alte mesaje);

7. Nu vă sfătuiesc să păstrați meniul de sus derulabil; aș păstra un singur rând de elemente în meniul de sus, atât;

8. URL-ul blogului nu arată a URL de blog:
http://www.progressivesports.ro/category/tabere/

9. E doar o mică diferență între homepage și pagina de blog;

10. “Aveți întrebări” “Offline – lasă-ne un mesaj”. Se observă o mică diferență de exprimare aici;

11. Tab-urile de pe homepage (cele 4) sunt greu vizibile;

12. Testiminoal de la “Mihaela M.”? Nu e credibil;

13. Textele aliniate centrat sunt mai puțin lizibile decât cele aliniate la stânga;

14. Intru pe home – aveți:
– patru tab-uri într-un meniu;
– meniul de sus;
– meniuri (multe!) în sidebar;
– blogul;
– meniu în footer;
Dacă vă uitați la cât conținut aveți în site (puțin) și câte meniuri aveți (5), observați, poate, o discrepanță; sugerez simplificarea;

15. Tema pare încărcată și aglomerată, sugerez simplif

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *