Sfatul de la ora 5 :). Episodul 57: zinnaida.ro

Site: zinnaida.ro, blog in care mijloacele de expresie ale diverselor arte, culoarea, muzica, mişcarea, vor fi mereu alături de cuvinte.

Ni s-a cerut o mica analiza seo a site-ului.

5 observatii si sfaturi de la Seogan

Site-ul e creat pe acelasi template cu lecturirecenzate.ro, de aceea o sa incerc sa nu aduc in discutie aspectele discutate saptamana trecuta.

1. Vad ca in blog discutati multe subiecte: retete culinare, retete literare, fotografii, impresii de calatorie, arte. Miscare interesanta, dar presupun ca aduce mult trafic pe posturi specifice. Interesant este traficul care vine pe pagina home. As fi interesata sa stiu la ce este relevant. La cautari de brand, observ ca google inca nu recunoaste numele si ne sugereaza o alta scriere:

Iar la o verificare a relevantei textul paginii home cu AdWords Keyword Tool, observam ca in acest moment continutul este asociat retetelor culinare, probabil datorita faptului ca 3 din 7 posturi prezentate pe prima pagina sunt retete culinare.

Sugerez sa incercati sa definiti pe cat posibil un topic al paginii home, care sa aduca trafic in mod continuu. Este un pic dificil pentru un blog care are mai multe nise, dar este interesanta provocarea :).

2. Pagina home nu are descriere foarte relevanta sau atragatoare pentru useri:

Recomand sa o schimbati.

3. Paginile de tag-uri sunt indexate. Am observat ca nu au descrieri customizate ci sunt luate din text. Cum textul se schimba tot timpul in functie de posturile, recomand sa creati descrieri customizate pentru fiecare tag in parte.

In cazul in care paginile de tag-uri nu aduc trafic, va recomand sa nu le indexati.

4. Din imaginea de mai sus, observam ca nici categoriile nu au descrieri. Recomand sa le scrieti.

5. Probleme cu imaginile pe http://zinnaida.ro/2011/06/04/fileu-marinat-inghetata-rapida/:

Succes.

5 observatii si sfaturi de la Ioana Barbu

faturile mele pentru Zinnaida.ro sunt:

1. Am inteles repede despre ce e vorba datorita sectiunii “pentru voi”. Ii recomand Zinnaidei sa adauge o poza cu ea in sectiunea respectiva, pentru a da un caracter cat mai personal blogului. In plus, cred ca sectiunea ar trebui redenumita “despre mine” sau “despre blog” – in acest fel ar indica mai bine specificul blogului si ar permite vizitatorilor sa inteleaga mai repede despre ce este vorba.

2. Din zona superioara lipsesc linkurile de social media si posibilitatea de abonare prin rss. Acestea este util sa fie vizibile caci ofera si o finalitate interactiunii cu blogul. Am vazut ca acestea exista la finalul posturilor ceea ce este un lucru bun.

3. Desi blogul nu sustine un serviciu/produs care este de vanzare (cu scopul de a monetiza astfel blogul), ii recomand totusi Zinnaidei sa faca evidenta posibilitatea abonarii prin email la noile posturi si sa invite cititorii la aceasta actiune. Colectarea adreselor respective ii va permite mai tarziu sa comunice direct cu acestia si ii va permite sa le transmita mesaje comerciale (daca va fi cazul).

4. Traducerea textelor din template este necesara (ex.: “lire la suite”, “rechercher”).

5. Structura blogului nu are lipsuri majore insa implementarea grafica nu este in toate cazurile cea mai fericita. Ar fi, de exemplu, util ca meniul de sus sa fie pe un singur rand. (Harta-site Zinnaida poate fi exclus, este suficient sa fie afisat in josul paginii, in footer).
In plus, in paginile care listeaza posturile cea mai evidenta informatie ar trebui sa fie titlul care sa contina denumirea paginii – acest lucru ajuta mult vizitatorul sa localizeze pozitia lui in site si ii faciliteaza navigarea catre paginile urmatoare. Acest lucru se intampla deja cu mentiunile ca imaginea categoriei este prea aproape de titlu si capteaza o parte din atentia privitorului si ca denumirea paginii este duplicata, ceea ce poate crea confuzie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *