Sfatul de la ora 5 :). Episodul 5: Plata-rca.ro

Site: Plata RCA
Site de prezentare a companie de consultanta si brokeraj in domeniul asigurarilor si reasigurarilor SPECIAL OFFICE Broker de Asigurare Reasigurare SRL.

Obiectivele:
– cresterea traficului in mod special din motoarele de cautare
– cresterea numarului de persoane care contacteaza pentru cumpararea asigurarii online

Dat fiind faptul ca s-ar isca un conflict de interese daca as posta comentarii despre acest topic, o sa las ceilalti sfatuitori sa faca analiza :(.

5 observatii si sfaturi de la Olivian Breda

1. “Click aici”? Click aici ca să ce? Îmi e clar că un text roșu pe fundal galben mă îndeamnă să fac click, dar care e motivația? De ce să fac “click aici”?

2. Intru pe site, sunt casete – “Livrare acasă gratis”, “Cine suntem”, caseta de expirare RCA, și … cam atât; dacă fac scroll, observ “Calculează și comandă RCA“; oops, nu cumva acest lucru trebuia să fie cea mai importantă acțiune din site?

3. E foarte bun exemplul, dar aș pune la sfârșit un link “Vezi mai multe exemple”; poate exemplul nu e edificator pentru orice situație posibilă, și nu întotdeauna o agenție cu prețuri mici în exemplul dat de voi va avea aceleași prețuri și pentru alte categorii de asigurări.

4. Poza din site e evident trucată, sunt multe elemente care nu se continuă stânga-dreapta; cred că puteți găsi o mașină reală care să ofere aproximativ aceeași impresie (stânga vs. dreapta).

5. Footerul nu mă îndeamnă să cumpăr de la voi; mă aștept în footer să îmi dați asigurări că sunteți o companie de încredere – date de contact, certificări ale voastre, înscriere în dataprotection.ro, alte atestări și sisteme de securizare a site-ului / tranzacției / afacerii voastre; plus că e foarte sărăcăcios.

5 observatii si sfaturi de la Cristian Filimon

1. Paginile din footer destinate numelor de localitati sunt la fel in proportie de 99%. Lucru daunator pentru SEO, din pacate insa toate aceste pagini afecteaza si homepage-ul, acesta fiind identic cu restul paginilor. As incerca sa personalizez mai mult paginile din fiecare localitate astfel incat sa aiba un grad mai mic de asemanare cu homepage-ul sau cu alte pagini.

2. Pentru a creste numarul de leaduri pe alte produse in afara de RCA as investi intr-un calculator asemanator pentru CASCO. Avand in vedere ca acesta are o valoare mai mare decat RCA-ul, venitul din fiecare lead ar fi mai mare. In cazul in care nu este posibil, as implementa un formular cu trimite un email pentru a afla pretul la CASCO, locuinte persoane fizice, bunuri si cladiri persoane juridice, medicale de calatorie sau as face un sistem in care sa-si poata lasa numarul de telefon si sa fie sunati inapoi. De asemnea, daca se doreste sa ramana ideea cu sunati acum, as afisa numarul de telefon in acea casuta, pentru ca utilizatorul sa nu fie nevoit sa merga in pagina de contact sa afle nr de telefon.

3. Titlul paginilor l-as modifica, poate cu exceptia homepage-ului, as incerca sa introduc cuvinte cheie legate de RCA in diverse combinatii, evident in functie de concurenta lor in motoarele de cautare si de volumul de trafic.

4. Casutele din dreapta cu rosii le-as schimba ordinea, in functie de importanta fiecareia, astfel as pune-o prima pe „iti expira RCA-ul”, a doua pe „Pentru orice alte asigurari” iar apoi la final pe cea cu „cine suntem”. Avand in vedere ca livrati RCA-ul altor firme, nu cred ca este atat de importanta rubrica cu „cine suntem”.

5. Butoanele de call to action nu sunt evidentiate pe site, cea mai puternica culoare de pe site, acel rosu este folosita pentru fundalul casutelor din dreapta si nu pentru a evidentia butoanele importante. De asemenea aranjarea homepageului ar trebui modificata, ar trebui pus mai sus calculatorul de RCA si exemplul de cost, iar apoi, mai jos acel text. Astfel, cand site-ul va fi deschis prima oara se va vedea ceea ce este important – calculatorul de RCA.

5 observatii si sfaturi de la Ioana Barbu

Site-ul mi-a placut. Ca functionalitate pare destul de elaborat pentru tipul respectiv de business, sunt insa imbuntatiri de usability care se pot aduce.

1. Calculatorul de oferte:
In ciuda atentionarii extrem de evidente, calculatorul de oferte este destul de neintuitiv. Ar fi mai facil ca informatia de completat sa fie pozitionata desupra tabelului cu valori, si eventual tabelul sa se afiseze completat abia dupa ce utilizatorul seteaza toti parametrii. Asa poate crea confuzie caci nu rezulta nicaieri la ce se refera oferta. In plus, forma mesajului de atentionare creeaza impresia unui buton inducand in eroare utilizatorul.

2. Livrare acasa – gratis
Mi se pare nepotrivit ca titlu. L-as vedea mai degraba ca o eticheta atasata ofertei.

3. Pentru orice alte asigurari: “Afla raspunsul la orice intrebare despre toate tipurile de asigurari cu un simplu telefon.”
Ar fi util sa se indice si numarul de telefon imediat dupa mesaj, in felul acesta vizitatorul site-ului ar putea contacta mai usor agentii.

4. “Ati obtinut cotatii pentru 2 din cele 10 agentii.”
Ar fi utila o explicatia a motivului pentru care pretul a fost obtinut doar pentru doua din cele 10 agentii, altfel aceasta informatie nu-si are rostul la acest pas. De asemenea un link pe sigla agentiei ar putea creste rata de conversie la apasarea butonului de comanda.

5. “Sunt de acord cu termenii si conditiile de utilizare ale site-ului”. Unde se pot verifica termenii si conditiile? Ar creste increderea vizitatorului daca textul “termenii si conditiile” ar linka catre o pagina dedicata.

5 observatii si sfaturi de la Dragos Voicu

1. Este foarte deranjant stilul in care au fost scrise textele (inca n-am trecut de home). Evident, au fost scrise cu scopul de a fi indexate de motoarele (motorul?) de cautare, lasand userul pe locul 2. E un exemplu clasic in care faci un efort sa aduci oameni pe site, pe care dupa aceea sa-i plictisesti/iei la goana printr-un text care pare scris pentru amnezici (RCA in sus, RCA in jos, RCA in lateral si de la capat). As recomanda mai degraba crearea de articole cu continut (ex. blog) folositor pentru useri, care in plan secund sa urmareasca si indexarea. Exemplu: “Ce trebuie sa stii cand iti faci prima oara asigurare RCA”, “De ce unele asigurari RCA sunt mai scumpe decat altele”, “Cum se completeaza corect o amiabila” (foto) etc. In plus, astfel ar aparea firesc si o comunitate in jurul acestui site (foarte folositoare in cazul unui produs care se vinde de foarte multe ori pe baza recomandarilor)

2. In mijlocul primei pagini am un vizual de care nu vreau sa ma iau. Nu cred ca deranjeaza pe multi, pe mine, personal, ma deranjeaza ideile simple care sunt si exprimate foarte clar. Ma voi referi insa la acel buton galben, care ma pune sa comand ceva (bine, imi spune sa dau si click) fara sa stiu ce. Dar daca dau click ma duc intr-o pagina in care mai am mult pana la comanda. Recomand un indemn mai potrivit, de tipul: alege asigurarea care ti se potriveste.

3. Vizualul ales e din zona “catastrofa”. Recomand testarea unui vizual din zona “fara griji” (esti protejat, e sigur…)

4. O recomandare generala – as scoate in prim plan plus valoarea pe care o ofer – faptul ca te pot consilia sa faci cea mai potrivita alegere. Altfel, risc sa raman in zona unui simplu marketplace, care poate fi usor copiat/imbunatatit de altii.

5. Oarecum in legatura cu cele spuse mai sus, recomand crearea unui canal prin care brokerii sa poata interactiona in timp real cu potentialii clienti (as alege chat, nu forum, care desi mi-ar creste volumul de raspunsuri (esti nevoit sa te repeti), stabileste o relatie personala cu userul – acesta s-ar simti dator sa incheie afacerea cu tine, care i-ai oferit sfaturi/timp etc). Cred ca asta ar oferi o surpriza (pozitiva) de proportii propietarilor site-ului.

Vrei sa-ti imbunatatesti site-ul?

Trimite un mail la gabi [at] seogan [punct] ro sau lasa comentariu la Sfatul de la ora 5 cu numele, adresa de mail, URL-ul site-ului pe care il doresti analizat, si cu obiectivele pe care le ai pentru site. In fiecare saptamana voi scrie un post in care o sa fac o scurta prezentare a site-ului, obiectivul lui si dau cele 5 sfaturi de imbunatatire. In plus, o sa invit si alti specialisti de pe piata de online din Romania sa se implice. In functie de disponibilitatea lor, cele 5 sfaturi ar putea deveni 10 sfaturi, 15 sfaturi, 20 sfaturi…

Nu uita, in fiecare sambata, la 5pm, la Sfatul de la ora 5.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *