Sfatul de la ora 5. Episodul 72: ido.ro

Site: ido.ro, un site care prezinta vremea bucuresti.

5 observatii si sfaturi de la Olivian Breda

1. Nu mi se pare OK că homepage-ul nu e: http://www.ido.ro/

2. Pagina voastră Meteo Bucuresti. IDO: meteo pur si simplu despre noi lipsește. Ghid realizare:
“Despre noi” – ghid realizare: Olivian Breda

3. Ultima știre meteo are 6 săptămâni. Aș căuta actualizări.

4. Aș pune pentru Facebook casetă tip Like.

5. Vă recomand să customizați butonul add to any sau să îl eliminați complet.

5 observatii si sfaturi de la Seogan

1. Imi este un pic neclara structura site-ului. Pare ca exista site-ul ido.ro care are multe localitati indexate, mai exact 2640 de pagini, vezi pe https://www.google.ro/search?q=site%3Aido.ro. Dar exista si vremea.ido.ro care are 1640 de pagini indexate: https://www.google.ro/search?q=site%3Avremea.ido.ro

Site-urile exista in paralel. Nu par a avea unul mai multa informatie decat celalalt. Cel cu autoritate mai buna pare a fi vremea.ido.ro. Intrebarea mea ar fi: ce planuri aveti pentru cele doua site-uri? Este nevoie sa existe in paralel? As sugera sa renuntati la unul.

O sa continui mai jos analiza pe ido.ro, asa cum mi s-a cerut.

2. Site-ului ii lipseste continutul. Pare facut pentru AdSense, cu multe anunturi si stiri care directioneaza catre un alt subdomeniu (care vorbeste tot despre vreme): vremea.ido.ro

Asa cum a sublinit si Olivian, nu exista pagina Despre noi, lucru care nu inspira incredere.

3. Pentru fiecare oras sunt doua tipuri de pagini: una optimizata pentru meteo + localitate (ex: meteo bucuresti), una optimizata pentru vremea + localitate + 15 zile (exemplu: vremea bucuresti 15 zile). Titlurile si descrierile au cuvintele cheie si sunt unice pentru fiecare pagina in parte. Structura este automata, titlurile si descrierile sunt diferite.
Exista insa pagini indexate cu continut identic care au titluri diferite. Exemplu: http://www.ido.ro/sibiu/ si http://www.ido.ro/Sibiu.htm – ultima acum e redirectata catre pagina home. Deduc ca inca se lucreaza la structura site-ului. Redirectarea ar fi fost bine sa se faca catre pagina corespunzatoare, nu catre pagina home.

4. Se linkeaza putine domenii la ido.ro – numai 26, spre deosebire de vremea.ido.ro care are 76 de domenii care se linkeaza la el. Ar fi bine sa fie pastrat cel cu linkuri mai multe, daca sunt de calitate.

5. Anchor textul de la linkurile primite de ido.ro sunt in mare majoritate pe numele site-ului, ceea ce pare natural. Majoritatea site-urilor nu par insa de calitate foarte buna. E important sa gasiti site-uri de calitate sa vorbeasca despre voi.

Succes.

Update (28 mai 2013)

5 observatii si sfaturi de la Ioana Barbu

1. Logo: af fi util sa explicati ce insemna ido. Ar face logo-ul si site-ul mai memorabil.

2. Homepage: V-as recomandasa afisati explicatia urmatoare mai aproape de zona unde se aplica. Am remarcat si este un lucru bun ca are o animatie simpla – acest lucru atrage atentia si o face mai vizibila.
Mi se pare totusi o implementare destul de improprie unui site unde navigarea se face in mod implicit din mouse.

3. Homepage: Pentru a oferi sentimentul de actualitate vizitatorilor va recomand ca la zilele saptamanii sa adaugati si data calendaristica.

4. Prognoza extinsa poate fi afisata in completare la prognoza pe 7 zile (fara sa se reincarce pagina). Ar oferi o experienta mai placuta utilizatorilor.

5. Mi se pare greu de navigat pe judete/regiuni daca vrei sa stii cum va fi vremea in alta localitate. Puteti folosi un search cu autocomplete (sau o harta, desi in acest caz e mai greu de gasit o localitate anume)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *