Sfatul de la ora 5 :). Episodul 8: Infertilitate.com

Site: Infertilitate.com

Obiectivul analizei:
– cresterea traficului din motoarele de cautare

5 observatii si sfaturi de la Seogan (adica de la mine :))

1. De curiozitate am verificat cautarile cheie pentru care rankeaza acum site-ul pe google.ro

infertilitate – pozitia 1 cu pagina home
infertilitatea – pozitia 1 cu pagina home
Cuvinte care par sa fie mai cautate din aceeasi sfera:
spermograma – pozitia 19 cu http://infertilitate.com/afectiuni-frecvente/infertilitatea-masculina/spermograma/
sterilitate – pozitia 39 cu http://infertilitate.com/category/sterilitate/

In structura de linkuri, anchor textele sunt mai mult pe numele site-ului (chart-ul de mai jos este realizat cu cognitiveseo.com):

As sugera sa incercati sa castigati linkuri cu cuvintele cheie pe paginile de mai sus.

2. Pentru spermograma bucuresti rankati (foarte interesant) pe locul 11 cu http://infertilitate.com/clinici-preturi/preturi-fiv/:

As recomanda sa adaugati mai multa informatie localizata pe http://infertilitate.com/afectiuni-frecvente/infertilitatea-masculina/spermograma/, unde daca ati adauga un mesaj de genul: Unde se poate face spermograma in Bucuresti, Cluj,..ati ranka probabil mult mai bine pentru spermograma cluj, spermograma bucuresti, spermograma timisoara. Nu sunt foarte multe cautari, dar sunt mai specifice.

3. Cuvantul adoptii are destule cautari, la fel si adoptie. Urmeaza ca nivel de trafic, adoptii copii si adoptie copil. Pentru adoptie site-ul rankeaza pozitia 36 cu pagina infertilitate.com/glosar-infertilitate/despre-adoptie/, pentru plurale nu rankeaza in top 50. As recomanda modificarea titlului in Despre adoptie copil, si castigarea de linkuri pe singular si plural, ca sa se castige trafic si din aceasta directie.

4. O mare parte din linkurile primite sunt pe imagini (chart-ul de mai jos este realizat cu cognitiveseo.com). Am verificat cateva dintre ele si am constatat ca nu au ALT tag. Ar fi de folos.

5. Mare majoritate a linkurilor vin de pe bloguri. Super :). As recomanda sa incercati sa submiteti la mai mult directoare pentru ca aveti control asupra anchor text-ului. Ati putea sa rugati si sponsorii proiectelor voastre sa adauge linkuri pe site-urile lor.

5 observatii si sfaturi de la Olivian Breda

Soluțiile mele pentru a crește traficul:
1. Site-ul mi se pare foarte aglomerat, încărcat, nu știi unde să te uiți la început; aș încerca să aplic principiul “Less is more”; sidebar-ul e gigant, și informația utilă din el mi se pare puțină; se pot face pagini dedicate pentru multe din lucrurile pe care le-ați pus în sidebar.

2. “134 de oameni apreciază SOS Infertilitatea”; e destul de puțin, aș căuta să interacționez mai bine cu oamenii pe care i-ați “atins”; rețelele sociale vă pot ajuta să creșteți traficul către site.

3. Pentru a crește traficul, v-ar prinde bine poziționări mai bune în motoarele de căutare, iar pentru asta o primă soluție ar fi să aveți mai multe articole cu rețete – “Cum să faci X?”; “Soluția pentru Y în 10 pași”; “Cele mai (nu-știu-cum) metode de a face Z”.

4. O a doua soluție de creștere a traficului din motoarele de căutare este să creșteți numărul de linkuri; puteți face asta ușor prin folosirea comunității site-ului (oameni care au bloguri / site-uri / rețele sociale să adauge linkuri către voi pe resursele online respective).

5. În fine, v-aș recomanda concursuri; puteți obține premii de la edituri (cărți) sau de la companii interesate de domeniul respectiv (terapii naturiste, sau companii farmaceutice); premiile ar trebui să motiveze cititorii care deja intră să revină, nu să atragă neapărat oameni noi, doar pentru a câștiga un premiu.

5 observatii si sfaturi de la Cristian Filimon

1. Pe pagina postului, titlul nu este definit cu h1 ci cu h2, as pune h1 in loc de h2. De asemenea, ca sfat de copywriting, as scrie titluri mai comerciale, care sa vizeze diferite cuvinte cheie. Acelasi lucru, cu h1 in loc de h2 as folosi si pentru articolele din „actiuni frecvente”.

2. As modifica title-urile paginilor, de exemplu in loc de “Endometrioza < Asociatia SOS Infertilitate” as pune Endometrioza - Probleme Infertilitate Feminina – Asociata SOS Infertilitatea”. 3. Am observat ca exista o serie de articole calitative si relevante pentru diverse cuvinte, insa putin cam lungi; dezavantaj din 2 puncte de vedere, primul din punct de vedere copy, fiind foarte lungi atentia cititorului se pierde pe parcursul articolului, iar al doilea motiv este ca el are un grad mediu de relevanta pentru multe cuvinte cheie in loc sa aiba un grad crescut de relevanta pentru putine cuvinte cheie. Recomandarea mea, ar fi ca in loc sa faceti un articol lung mai degraba sa fie 2 articole scurte, relevante pentru cuvinte cheie mai specifice. 4. Apreciez ca sunt multe categorii si ca se doreste o segmentare a blogului insa acum are un aspect de spam aceasta segmentare. Propun sa va axati doar pe cateva categorii vizand cuvintele site-ului vostru (de exemplu „avem nevoie de ajutor” campanie de responsabilizare”, „dialog medic- pacient” nu sunt categorii bune pentru site, chiar daca am avea o pozitie buna in SERP la aceste cautari, chiar daca ne marim traficul, el este unul fals, probabil cu o rata foarte mare de bounce rate si cu o rata foarte mica de revenire pe site). 5. Avand in vedere ca se doreste crearea unei comunitati in jurul blogului as propune introducerea unor elemente specifice comunitatilor cum ar fi prezenta unui forum, prezenta unui grup / pagina de facebook, prezenta unui newsletter periodic in care sa informati cititorii despre noutatile aparute pe site, publicarea de articole scrise de vizitatori etc.

Vrei sa-ti imbunatatesti site-ul?

Trimite un mail la gabi [at] seogan [punct] ro sau lasa comentariu la Sfatul de la ora 5 cu numele, adresa de mail, URL-ul site-ului pe care il doresti analizat, si cu obiectivele pe care le ai pentru site. In fiecare saptamana voi scrie un post in care o sa fac o scurta prezentare a site-ului, obiectivul lui si dau cele 5 sfaturi de imbunatatire. In plus, o sa invit si alti specialisti de pe piata de online din Romania sa se implice. In functie de disponibilitatea lor, cele 5 sfaturi ar putea deveni 10 sfaturi, 15 sfaturi, 20 sfaturi…

Nu uita, in fiecare sambata, la 5pm, la Sfatul de la ora 5.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *