Sfatul de la ora 5 :). Episodul 21: Foscam.com.ro

Site: Foscam.com.ro, site de prezentare si vanzare camere IP, accesibile prin Internet., importator oficial Foscam in Romania.

Obiectivul analizei:
– cresterea traficului

5 observatii si sfaturi de la Olivian Breda

1. Cerința a fost:
“cresterea traficului din motoarele de cautare si cresterea numarului de vanzari”
Răspunsul la cele două afirmații e:
– Pentru prima parte a întrebării – atâta timp cât nu faceți ceva extrem de negativ, adică nu blocați accesul motoarelor de căutare sau nu aveți practici interzise de Google, și site-ul e indexat:
site:foscam.com.ro – Căutare Google, ei bine soluția ar fi să obțineți linkuri de calitate. Da, contează cum să optimizați site-ul (o să dau mai jos câteva soluții), dar, în mare, soluția e – obțineți linkuri multe și de calitate;
– Pentru a doua parte a întrebării – creșteți uzabilitatea site-ului și conversiile. Oamenii au tendința să dorească să crească numărul de vizitatori noi pe un site pentru a crește vânzările. Eu vă sugerez însă să creșteți atractivitatea site-ului pentru ca vizitatorii din prezent să aibă o tendință mai mare să devină clienți (conversie). De asemenea, axați-vă pe obținerea de noi vânzări de la clienții actuali sau foști (e mai ușor să vinzi un produs unei persoane care deja a apelat la tine). O să dau mai jos câteva sfaturi de conversie mai eficientă.

2. Sfaturi de uzabilitate:
– Căutarea își are locul în colțul din dreapta-sus.
– Întrebări frecvente cu roșu pe alb, clipitor? Am orbit! Scoateți asta imediat. E inutilă și foarte neplăcută.
– “Inscrieti-va la newsletter-ul nostru” cu o singură bifă:
Newsletter
Ce sens are asta?
– Credeți că vizitatorii voștri nu au variantă de HTML? Oricum, HTML trebuia să fie implicită, nu text, dar aș scoate funcția complet.
– Titlu de casetă:
“Avantaje camere IP”
cu subtitlul:
“Ce sunt camerele IP si cum functioneaza acestea?”;
Huh? Păi parcă titlul zicea altceva.
– Coșul de cumpărături își are locul în dreapta-sus.
– Domeniul e greu de reținut:
http://www.foscam.com.ro/

3. Sfaturi de conversie:
– Site-ul e teribil de încărcat. Intru pe homepage, ar trebui să văd un lucru – care e acțiunea principală pe care o vreți de la mine? În prezent, totul e foarte diluat.
– Aș pune adresa în footer, pentru a creșterea încrederea în site.

4. Sfaturi de SEO:
– Aș pune în titlurile paginilor numele firmei, nu doar titlul paginii curente:
site:foscam.com.ro – Căutare Google
– Folosiți nofollow în site, l-aș elimina.
– Aveți puține linkuri și nu de mare calitate:
Open Site Explorer

5. Sugestii personale:
– Faceți redesign de site.

5 observatii si sfaturi de la Seogan

1. Primul lucru pe care l-am observat vizitand pagina home a fost cuvantul cheie pentru care este optimizat: camere IP wireless. La un scurt research de cuvinte cheie, am primit sugestii de cuvinte care sunt mai cautate:

E adevarat ca primele 2 sugestii: camere video si camere web ar targeta useri care nu sunt interesati de camere IP wireless, dar camere supraveghere, supraveghere video, probabil sunt mai apropiate de ce va doriti?! La un research mai extins o sa vedeti ca exista cautari si pe camera supraveghere video, camera supraveghere IP sa.

2. La o cautare foscam pe Google.ro gasim pe pozitia 4 www.foscam.com.ro/?sl=RO.

Este foarte interesant ca pagina http://www.foscam.com.ro/?sl=RO apare la cautari de genul camere IP wireless, chiar daca nu are linkuri externe. Pagina este identica cu http://www.foscam.ro, pagina care este si ea indexata:

Asta inseamna duplicate content :(; ar trebui rezolvata prin redirectare 301 sau punerea unui tag canonical pe www.foscam.com.ro/?sl=RO cu adresa corecta a paginii.

3. La o analiza cu Open Site Explorer, observam ca website-ul are 281 de linkuri de la 21 domenii. Foarte putin, mai ales ca majoritatea vin de la directoare. Aveti avantajul ca vindeti camere video, chiar daca de supraveghere si puteti oferi continut de calitate atat tehnic, cat si funny (cu camere ascunse in scenerii regizate). Puteti da o groaza de continut de la evenimente locale. Sunt sigura ca multe site-uri ar accepta acest continut dandu-va credit.

4. Anchor textul folosit este ok, va trebui insa sa va axati pe optimizare pentru cuvinte cheie care aduc mai mult trafic:

5. Paginile interne sunt bine optimizate, exemplu: http://www.foscam.com.ro/camera-ip-waterproof-wireless-fi8904w-cu-ir-cut.html care are titlu, descriere optimizata pentru numele produsului, mult text, se foloseste h1 cu numele produsului in el. Aveti sitemap.xml si robots.txt.

O propunere ar fi sa optimizati linkurile interne din pdf-uri. Exemplu: in http://www.foscam.com.ro/download/FI8904W/FI8904W_quick_installation_guide.pdf exista linkuri html (dar fara anchor text) catre http://www.foscam.com/. Probabil se doreste trimiterea userului catre site-ul oficial, dar atunci ar trebui pus un anchor text corespunzator. Mai multe linkuri catre aceeasi pagina nu dau mai multa autoritate paginii respective, deci ar fi mai avantajos sa tineti numai 2 linkuri cu anchor text corespunzator, unul catre http://www.foscam.com/ si unul catre http://www.foscam.com.ro/.

5 observatii si sfaturi de la Ioana Barbu

1. Conform cu parerile anterioare si mie mi se pare prima pagina incarcata, insa principala problema este ca informatia este destul de omogena, fara sa reuseasca sa directioneze vizitatorul intr-un mod clar. De exemplu, in imaginile cu oferte speciale din carusel call-to-action-ul (butonul de buy) este destul de slab reprezentat. In plus, slide-urile se succed mult prea rapid ca un vizitator sa apuce sa citeasca oferta.

2. Un aspect care poate crea confuzie e lipsa de coerenta intre numele site-ului si logo-ul de pe homepage. As sugera folosirea in mod vizibil a logo-ului Foscam in homepage pentru a nu insela asteptarile vizitatorului. In multe situatii vizitatorii taxeaza inconstient aceste omisiuni, penalizand site-ul la aspectul legat de increderea acordata.

3. Elementele din “Oferta speciala” de sub carusel creeaza mai mult suspiciune decat sa listeze niste avantaje. Beneficiile care alcatuiesc oferta speiala ar trebui sa se aplice oricarei vanzari in mod implicit. Grupandu-le impreuna cu bonusul surpriza (care in realitate ar trebui sa creeze putin interes unui cumparator de camera IP, neavand legatura cu obiectul achizitionat) le excludeti de la aplicarea lor implicita. Din pacate, asa cum e formulata oferta speciala, nu cred ca poate constitui o influenta pozitiva asupra deciziei de cumparare.

4. Listarii de produse de la “Recomandarile noastre” ii lipseste un element obligatoriu: link evident catre pagina de produs (sub forma unui buton de “Cumpara acum” si/sau “Vezi detalii”). Este cunoscut faptul ca vizitatorii nu citesc pagina, ci scaneaza informatia din ea, fapt ce presupune un grad de atentie redus. Cu cat facilitam navigarea cu atat sansele ca un vizitator sa se apropie de finalitatea procesului de cumparare cresc.

5. In pagina de produs as face mai evident din punct de vedere vizual butonul de buy: butonul de buy poate fi marit, as inhiba textul care clipeste “Intrebari frecvente” si as folosi alta culoare pentru “Afla mai multe” despre livrarile in 24 de ore efectuate de FanCourier. Ultimele doua elemente pun in umbra butonul de buy, ingreunand cumpararea. In aceasta pagina vizitatorul nu trebuie confruntat cu elemente care ii distrag atentia si care l-ar putea determina sa renunte. In plus as chimba textul de pe butonul de buy din “Adaugati in cos” in “Cumpara acum” – text care are o finalitate mai concreta decat primul.

Vrei sa iti imbunatatesti site-ul?

Trimite un mail la gabi [at] seogan [punct] ro sau lasa comentariu la Sfatul de la ora 5 cu numele, adresa de mail, URL-ul site-ului pe care il doresti analizat, si cu obiectivele pe care le ai pentru site. In fiecare saptamana voi scrie un post in care o sa fac o scurta prezentare a site-ului, obiectivul lui si dau cele 5 sfaturi de imbunatatire. In plus, o sa invit si alti specialisti de pe piata de online din Romania sa se implice. In functie de disponibilitatea lor, cele 5 sfaturi ar putea deveni 10 sfaturi, 15 sfaturi, 20 sfaturi…

Nu uita, in fiecare sambata, la 5pm, ne intalnim la Sfatul de la ora 5.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *