Sfatul de la ora 5 :). Episodul 40: jolibijou.ro

Site: jolibijou.ro, magazin online de bijuterii handmade

Obiectivul analizei:
– cresterea traficului
– cresterea ratei de conversie

5 observatii si sfaturi de la Olivian Breda

As vrea sa răspund întâi la cele trei întrebări:

1. “Vrem sa crestem numarul vizitatorilor; pe kw-urile
bijuterii handmade (7)
cercei handmade (3)
brose handmade (1)
bijuterii – (peste 50)”
Pentru SEO, e necesar să faci două lucruri: 20% contează cum îți faci site-ul; 80% contează să ai linkuri către site-ul tău.
a. Cum îți faci site-ul:
– Aveți pagină pentru:

E OK din punctul meu de vedere. Puteți perfecționa, dar cheia nu e aici.

b. Open Site Explorer și Open Site Explorer
Asta e cheia. Atât variata cu www, cât și cea fără, au puține linkuri. Un domeniu dă 7 linkuri, asta e tot.
Ai nevoie de linkuri pentru site. Soluția pentru trafic este să te gândești serios cum să convingi oamenii să îți dea linkuri.
Poți face campanii de PR, concursuri cu blogger-i.
Mai grey hat și mai cu risc sunt cumpărarea de linkuri.
Și mai grey hat și și mai riscante sunt înscrierea în directoare web și comentariile pe bloguri.
Oricum, ai nevoie de linkuri.
Asta contează 80% din ce determină Google ca un site să fie poziționat mai sus sau mai jos.

2. “In principiu vizitatori sunt, avem o problema cu rata de conversie pe organic;”
– Am vrut să comand un produs și zice:
“Optional: Pentru a obtine transport gratuit mai adauga la comanda ta produse in valoare de: 174.00 Lei”
Păi în banner scrie “50 de lei”, aici e vorba de 174+25=199 de lei. Cum e?
– Aș scoate codul de voucher din coșul de cumpărături.
Am scris un articol pe tema asta:

– “Crează cont”? Serios? “creează” vs. “creaza” corect – Căutare Google.
– Despre formularul de comandă pot zice că cereți prea multe date:
a. Dl. / Dna. nu este necesar. Nu vreau cont, nu vă interesează ce sex am ca să livrați comanda. Nu e obligatoriu, dar nici nu îl mai cereți.
b. Iarăși, data nașterii. Cereți date de genul ăsta după ce mi-am făcut, am confirmat adresa, și vreți voi să știți. Nu mă forțați să vă dau toate datele astea ca să comand o mărgică.
c. În loc de “Oraș”, nu ar fi mai OK “localitate”?
d. De ce aș cumpăra de la un site care nu verifică ortografia primară?
“rededinta”.
“Telefon 1” (și singurul).
“Titlu Dl. Dna.” (“titlu” nu e un termen folosit în română pentru “D-l”/”D-na”, care, apropo, se scriu cu cratimă).
– În coșul de cumpărături, acest text:
“Optional: Pentru a obtine transport gratuit mai adauga la comanda ta produse in valoare de: 174.00 Lei”
îmi dă impresia că face parte din coș, și că am de plătit 174 de lei.
– Am adăugat un produs:

, mi-a apărut eroare, că am adăugat cantitatea maximă. E foarte non-user friendly.

3. “Ne intereseaza poate mai mult cum sa abordam long-tailul si cum sa struncturam pagina (e discutabil ca am adaugat niste nofollow-uri “multe” in ultima perioada); plus ca sunt niste limitari ale platformei.”
– Probabil ați pus nofollow ca să faceți Page Sculpting. Sugestia mea e să citiți cu atenție:

și să scoateți nofollow din site.
– Despre long tail, vedeți:

Pur și simplu, aveți nevoie de texte în site pentru long tail.
– Despre structurarea paginii:
a. Aveți descrieri produse foarte scurte.
b. Aș pune mai multe unghiuri la poze produse.
c. Pinterest? Nu știu dacă aș lăsa în site.
d. Nu aveți wishlist.
e. Nu aveți produse similare.
f. Nu dați informații despre livrare / garanții / retur / plată în pagina de produs.
g. Nu aveți telefoane de contact în pagină clar vizibile.
h. Nu aveți elemente de securitate în pagină (link de tip https, grafică cu VISA/MasterCard/Sisteme de plăți, site-uri de verificare a securității site-ului).

4. Observație personală:
Pagina de contact trebuie să îmi “vândă” faptul că sunteți o companie reală. Am scris și despre asta pe blog. :)

Pe aceeași temă, nu aveți pagina “despre noi”. Faceți-o.

5. În ghidul meu de realizare site, am scris:
“Evitați să faceți schimb de linkuri cu alte site-uri și să puneți multe linkuri în footer, puteți avea penalități; ca alternative, puteți pune linkuri în sidebar, dar și mai bine este ca dacă aveți un blog să scrieți un articol despre site-ul căruia vreți să îi dați link sau să creați în site o pagină în care să nu puneți doar linkurile, ci și o scurtă descriere a site-urilor respective; linkurile din footer pot fi marcate ca spam, linkurile reciproce nu sunt o soluție foarte bună de a crește în poziționări, și fără un text descriptiv, să aveți 20 de linkuri în footer către site-uri diverse nu ajută foarte mult site-urile respective;”

Voi sunteți site care trăiește din vânzare de produse și, totuși, puneți link pe termen foarte competitiv (“webhosting”), în footer, cu link de tip ID de afiliat? Foarte nașpa.

Succes!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *