Sfatul de la ora 5 :). Episodul 34: OferteCityBreak.ro

Site: ofertecitybreak.ro, site-ul agentiei de turism Evi Tour.

Obiectivul analizei: cresterea traficului din motoarele de cautare.

In plus, am fost rugati sa raspundem la niste intrebari specifice:

  • Crezi ca e bine ca in fiecare articol sa apara oferte-city-break-numeoras.html?
  • Este bine sa adaug si o sectiune unde sa povestesc despre orasele pe care le-am vizitat?

Gasiti raspunsurile mai jos. Pe langa alte sfaturi :).

5 observatii si sfaturi de la Seogan

Multe din sfaturile de pe Cum sa faci SEO pentru un blog WordPress se aplica pentru ofertecitybreak.ro pentru ca este implementat pe WordPress. Nu o sa verific pas cu pas implementarea, o sa va las pe voi sa o faceti :). O sa ma refer la strategie mai mult decat la implementare.

1. Pentru mine, research-ul de cuvinte cheie a fost surprinzator. Site-ul este construit in jurul cuvantului oferte city break. Daca as intreba: Daca ati putea ranka pentru un singur cuvant cheie si numai unul, probabil ca raspunsul ar fi: oferte city break :).

La research am vazut ca exista multe cautari pe city break si versiuni ale acestora, deci este o alegere buna:

Site-ul este bine pozitionat in google.ro pentru cuvintele cheie de mai sus (verificat Rank Checker, fara personalizare):

Imi imaginez ca site-ul primeste multe vizite de la pozitii de top, datorita personalizarii.

Provocarea pentru site-ul acesta este canibalizarea.

De exemplu:
http://www.ofertecitybreak.ro/franta/paris
http://www.ofertecitybreak.ro/franta/paris/city-break-paris.html

sunt optimizate pentru acelasi cuvant cheie: city break paris. Dupa cum vedem in imaginea de mai sus, prima este cea care apare la cautare, si nu a doua; motorul de cautare este fortat sa aleaga care dintre cele doua este mai buna.

Un alt exemplu este:
http://www.ofertecitybreak.ro/olanda/amsterdam
http://www.ofertecitybreak.ro/olanda/1-mai-la-amsterdam.html
http://www.ofertecitybreak.ro/olanda/amsterdam/city-break-amsterdam-aprilie-2013.html
http://www.ofertecitybreak.ro/early-booking/city-break-amsterdam.html

care se canibalizeaza pentru city break amsterdam.

Sugestia mea ar fi sa nu optimizati subcategoriile pentru city break + oras ci pentru weekend la.., turism weekend…, oferte last minute, … Sunt sigura ca voi ati gasi cuvinte cheie mai bune decat mine (fiind in domeniu si stiind ce cauta oamenii legat de astfel de pachete). Daca gasiti cuvinte cheie alternative veti mari numarul de cuvinte de la care primiti trafic fara sa afectati traficul existent. O singura pagina de oferte pentru oras va fi optimizata pentru city break + oras ( si va ramane aceeasi tot timpul, continutul ofertei se va modifica) celelalte oferte fiind optimizate pentru alte versiuni de cuvinte cheie.

O alta optiune ar fi sa optimizati subcategoriile pentru city break + oras si sa optimizati paginile de oferte specifice pentru alte cuvinte. Ar fi mai simpla aceasta varianta. Dar nu toate orasele au pagina de subcategorie, din cate am observat, si deja paginile din Early Booking sunt rankate pentru anumite orase.

2. URL-urile sunt interesante. Structura este data de
nume_site/nume_categorie (tara)/nume subcategorie (oras)/ nume oferta.

Exemplu ok:
http://www.ofertecitybreak.ro/franta/nisa/sejur-nisa.html
http://www.ofertecitybreak.ro/franta/paris/city-break-paris.html

Canibalizarea este problema si la nivel de URL. De aceea redenumirea unor oferte este recomandata. La Nisa observam ca s-a facut diferenta la primul URL spre deosebire de Amsterdam.

3. Aveti o eroare 404. Nu stiu cum am dat peste ea :).

Pe http://www.ofertecitybreak.ro/early-booking/city-break-amsterdam.html exista un link catre http://www.ofertecitybreak.ro/early-booking/Best%20Western%20Blue%20Tower%204* care nu exista :). E probabil foarte usor de reparat. In Google Webmaster Tools ati gasi o lista mai extinsa de erori.

4. Structura de link building. Mai jos este o comparatie cu un competitor de pe primele pozitii pentru city break pe google.ro

Foarte multe linkuri nofollow, spre deosebire de competitor. Comentariile pe bloguri nu va ajuta foarte mult. Articolele despre ofertele voastre da, va ajuta; dar nu comentariile in sine. Directoarele sunt ok.

Aduceti mai multe linkuri de calitate si aduceti linkuri interne – catre oferte specifice pe oras.

5. SEO s-a schimbat mult in ultimul timp. Motoarele de cautare dau rezultate personalizate. Autoritatea unei pagini web se bazeaza nu numai pe optimizarea tehnica a paginilor cat si pe cine ce vorbeste despre ele. Sfat: construiti autoritatea sociala site-ului. Dati share pe Facebook, Twitter, Google +. Continut unic – poate nu numai legat de oferte cat si legat de destinatii in sine ar ajuta mult. Olivian, va explica mai jos cum sa dati userilor posibilitatea de a da share direct de pe site.

5 observatii si sfaturi de la Olivian Breda

Opinia mea despre Oferte City Break – Amsterdam, Roma, Paris, Milano, Viena?
Împărtășesc părerea domnului de mai jos, nu voi spune decât lucruri la obiect:

Întâi, răspunsuri la întrebări:

  • “crezi ca e bine ca in fiecare articol sa apara oferte-city-break-numeoras.html ?”

E bine ca fiecare articol să fie optimizat pentru una / două sintagme, distincte față de alte articole.
Dacă, ca regulă generală, doriți optimizarea pentru “oferte city break [numeoraș]”, atunci da, e o soluție bună. Altfel, nu.

  • “este bine sa adaug si o sectiune unde sa povestesc despre orasele pe care le-am vizitat ?”

Asta e o întrebare de gestionarea conținutului, nu de SEO.
Eu personal aș agrea orice conținut nou, unic și de calitate. Vă îndemn să îl faceți. Dar nu pentru SEO, ci din pasiune și dorința de a împărtăși altora.

  • “Banuiesc ca am multe greseli, as fi profund recunoscator daca mi-ati atrage atentia macar la cateva din ele”

Răspund mai jos, în 5 puncte. 🙂

Așadar, 5 puncte:
1. Prima dată când intru în site, înainte să se încarce toate cele (CSS + JavaScript presupun), site-ul arată așa:

Am un calculator performant, am net bun. Nu ar trebui să văd asta.

2. Legat de iconițele de rețele sociale din sidebar:
– Vă sfătuiesc să citiți articolul

– Nu aș lăsa decât rețele folosite pentru site-uri din România, fără StumbleUpon și Delicious, de exemplu.
– Aș prioritiza rețelele (Facebook, probabil, primul, Twitter al doilea și fie bookmark, fie add more fie nimic, recomand nimic).

3. În sidebar se mișcă constant ceva, se încarcă rating-urile, e un banner animat, se încarcă site-ul la început. Vă recomand să aveți un sidebar minimalist, evitați să puneți foarte multe lucruri în sidebar, și făceți-l static, nu animat.

4. Titlul de pe homepage e așa:

Aveți următoarele pagini interne:

Nici măcar nu aveți oferte city break în Viena, cum ziceți pe homepage, dar sărim peste asta.

Problema la voi ține de canibalizare. Cu alte cuvinte, vreți să optimizați mai mult de o pagină pentru un termen. Astfel, “oferte amsterdam” ar trebui să fie asociat unei pagini, pagina internă pentru Amsterdam, la fel “oferte roma” ar trebui să fie optimizat doar pentru pagina internă de oferte roma și tot așa. Uneori, aceste cuvinte pot fi combinate (“oferte city break roma” poate răspunde pentru “oferte roma”, pentru “city break roma”, și pentru “roma”). Însă voi faceți opusul combinării, anume divizarea pe mai multe pagini a unui cuvânt. Fenomenul se numește “canibalizare” (pagini de-ale voastre se atacă între ele, în loc să fie consolidate către o singură pagină). Citiți neapărat despre canibalizare și rezolvați:

5. Site-ul suferă în opinia mea de supra optimizare. Adică, în loc să vă concentrați să faceți conținut de calitate, voi vă concentrați să atrageți vizitatori în site. OK, îi atrageți ca să…
Exemple:

Are un titlu foarte bine optimizat pentru motoarele de căutare:

  • “Marea Britanie | Oferte City Break by Evi Tour”.

OK, poate nu optim (optim ar fi “Oferte City Break în Marea Britanie: Evi Tour” sau similar), dar, oricum, foarte aproape de asta.

Pe de altă parte, tag-ul meta description, făcut pentru utilizatori, să înțeleagă despre ce e vorba în pagină e afectat de SPAM:

  • Oferte City Break Marea Britanie – Viziteaza Marea Britanie la cele mai bune preturi

Înțesat de cuvinte cheie, fără o motivație foarte clară. Descrierea nu e neapărat rea, dar pare scrisă pentru SEO, nu pentru utilizator, cum ar trebui.

OK, m-ați convins, fac click. Am vizitat pagina unei oferte:

și acțiunea cea mai importantă, să comand sau să vă sun, nu e clar evidențiată.

V-ați chinuit atât să mă atrageți (prin titlu SEO, descriere prea SEO), și ulterior mă pierdeți de client.

Dar sunt client mulțumit?
Da, descrierea e unică:

Nu e text copiat.

Pe de altă parte, textul e scurt, aveți o singură poză, nu aveți nicio funcție de abonare la site (alta decât să dau Like pe Facebook).

Voi vă chinuiți mult să intru în site, să ajung în pagina de ofertă și aici pierdeți prin:
– Lipsă apel clar la acțiunea cea mai importantă (comandă / contact).
– Pierderea fidelizării.
– Conținut neatractiv (o singură poză, text non-unic).

Îmi pare rău, site-ul e foarte slab la acest aspect și eu aș evita să lucrez la SEO, aș lucra la conținut (poze, text) și uzabilitate (conversie în clienți, abonare la site).

Iarăși, mă asaltați cu “trimite oferta mai departe pe rețele sociale”. Păi ce să trimit? City Break în UK cu ~600 de euro. Care e marea afacere, încât să trimit mai departe? Aveți 8 butoane de rețele sociale, din care unul de bookmark (adică să adaug în browser pagina) și unul cu “vezi și mai multe butoane”. N-are sens.

Iarăși, la “RECOMANDARILE TURISTILOR”, aveți 4 city break-uri, din care unul nu are 5 stele, are 4.5 (sau ceva de genul ăsta). Cum aleg între astea?

Scrie în sidebar “căutări”, dar alea nu sunt căutări, sunt categorii, e o afirmație înșelătoare.

Ca o concluzie, mai degrabă decât să fiu interesat “ce să fac ca să am SEO mai bun”, m-aș interesa de vizitatorii mei, să le dau ce vor, să îi convertesc în clienți, să devină fideli și să le placă ce găsesc. Ambalajul nu e o prioritate la voi, e prea mult accent pus pe el.

Vrei sa iti imbunatatesti site-ul?

Trimite un mail la gabi [at] seogan [punct] ro sau lasa comentariu la Sfatul de la ora 5 cu numele, adresa de mail, URL-ul site-ului pe care il doresti analizat, si cu obiectivele pe care le ai pentru site. In fiecare saptamana voi scrie un post in care o sa fac o scurta prezentare a site-ului, obiectivul lui si dau cele 5 sfaturi de imbunatatire. In plus, o sa invit si alti specialisti de pe piata de online din Romania sa se implice. In functie de disponibilitatea lor, cele 5 sfaturi ar putea deveni 10 sfaturi, 15 sfaturi, 20 sfaturi…

Nu uita, in fiecare sambata, la 5pm, ne intalnim la Sfatul de la ora 5.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *