Sfatul de la ora 5 :). Episodul 20: Piese-sh.ro

Site: Piese-sh.ro, site afiliat pentru comenzi de piese si accesorii auto.

Obiectivul analizei:
– cresterea traficului

5 observatii si sfaturi de la Olivian Breda

Cum creșteți traficul?
1. Conform Google:
site:piese-sh.ro/ – Căutare Google
aveți în total vreo 20 de pagini în tot site-ul. Ăsta e tot site-ul – 20 de pagini.
Multe din condițiile de creștere a traficului presupun să aveți conținut de calitate. Dar la voi e problemă de conținut în sine, nu aveți cum să aveți poziționări bune în Google cu foarte puține pagini, de câteva cuvinte. Așadar, o primă problemă pentru trafic la voi în site e faptul că nu aveți conținut.

2. A doua problemă, conținutul e foarte slab:
Intru pe site, văd un text scurt, un link de căutare piesă SH (care e informație falsă, nu pot să caut, ci doar să trimit un formular) și cam atât. Ăsta e tot site-ul, câteva pagini de text și formulare. Cu așa conținut, cum să obții linkuri de calitate?

3. Din punct de vedere al update-ului motorului de căutare Google Panda
How Google’s ‘Panda’ update put some websites on endangered species list | Technology | The Guardian
site-ul nu arată bine, pentru că:
– Are puțin conținut;
– Nu are conținut de calitate;
– Site-ul e încărcat de reclame (apropo, aș căuta alte metode de monetizare a traficului decât Google Ads, sunt printre cele mai puțin profitabile).

4. Problemă mare de conversie – formularele. Aveți ca formulare:
Contact
Piese sh
Piese noi
Probleme comune:
– Foarte multe câmpuri, sunt formulare neplăcut de completat;
– Anii de fabricație sunt listați de la 1980 în jos, ca și cum probabilitatea mai mare e să am mașină din 1980, față de 2011;
– Formularele nu îndeplinesc promisiunea din motto-ul site-ului:
“Noi va dam libertatea de a alege!”;
Ce alegere am la un formular?

5. URL-urile site-ului sunt foarte slabe:
http://piese-sh.ro/index.php/piesesh
http://piese-sh.ro/index.php/auto-sh
http://piese-sh.ro/index.php/piesenoi
aș face să fie, fără index.php, fără prescurtări, cu cuvinte cheie relevante și cu separator de cuvinte:
http://piese-sh.ro/piese-auto-second-hand
http://piese-sh.ro/automobile-second-hand
http://piese-sh.ro/piese-auto-noi

5 observatii si sfaturi de la Seogan

Probabil ca nu sunt in target, dar prima oara m-am intrebat ce inseamna piesa sh. Facand o mica cautare pe Google am aflat ca este vorba de piesa second hand. Deduc astfel ca vreti sa vindeti piese auto second hand. Citind cu atentie site-ul, am inteles ca vindeti piese auto din dezmembrari si scopul site-ului este sa fiti gasiti de cei care au nevoie de piese. Completand formularul vor fi trimisi catre parcurile auto care le vor trimite oferta. Intelegand ce care este scopul site-ului, pot sa purced la analiza site-ului din punct de vedere seo :).

1. La o verificare a indexarii site-ului de catre Google, observam ca sunt indexate atat pagini cu www cat si pagini cu non-www.

Exista ambele versiuni ale site-ului: http://piese-sh.ro si http://www.piese-sh.ro. La o analiza a structurii de inbound linkuri cu Open Site Explorer, observam ca pagina www.piese-sh.ro sta mai bine ca numar de inbound links – 707 linkuri de la 79 de domenii, pe cand http://piese-sh.ro are doar un link de la 1 domeniu. As recomanda sa redirectati non-www la www.

2. Piese sh este un cuvant care descrie foarte bine site-ul, dar aparent nu aduce foarte mult trafic. As sugera sa optimizati pagina home a site-ului pentru alte versiuni, cum sunt cele de mai jos. Anunturi auto este iarasi un cuvant foarte cautat (cu 27100 cautari exacte in Romania), dar si concurenta este foarte ridicata. Anunturi piese auto are doar 320 de cautari, si aparent este usor de rankat pentru el – ar putea fi folosit pentru pagina de anunturi.

3. In plus, trafic relevant vine din cuvinte cheie specifice precum
piese auto skoda, piese auto vw,….Pentru asta insa ar trebui sa aveti mai multe pagini optimizate pentru fiecare tip de masina in parte. Se poate face si pe paginile de anunturi, din nefericire aceste pagini nu vor fi foarte mult timp sus. O optiune ar fi sa creati o pagina pentru tipul de masina, care sa aiba pe ea si anunturile aferente respectivului tip.

4. Analizand linkurile cu Open Site Explorer am observat ca cele mai multe vin de la directoare, urmate de site-uri de anunturi si comentarii pe site-uri. Sunt sigura ca s-ar putea face mai mult, daca ati putea furniza continut de calitate site-urilor de informatie. Oricum, chiar si astea ar fi de folos daca s-ar optimiza anchor textul (vedeti sfatul nr 5).

5. Anchor textul folosit pentru linkare contine piese sh, dar nu exista si alte versiuni, piese auto second hand … As recomanda atragerea de linkuri cu cuvintele cheie pentru care vreti sa rankati. Lista de mai jos e obtinuta cu Open Site Explorer.

5 observatii si sfaturi de la Ioana Barbu

1. O prima sugestie ar fi sa inlocuiti butonul de +1 din stanga sus cu un buton de Share pe Facebook, cred ca ar genera mai multe sanse de a distribui pagina. Si pozitionarea lui mi se pare destul de fortata acolo, as sugera sa se pozitioneze undeva sub meniul orizontal din homepage.

2. Daca Anunturile prin Google nu aduc beneficii semnificative, as sugera renuntarea la ele. In termeni de conversii sunt destul de daunatoare caci distrag atentia de la scopul paginii.

3. Butoanele call-to-action sunt pozitionate prea jos in pagina, sub zona vizibila fara a da scoll down. Practic toata informatia utila (inclusiv aplicatia de Android) se afla below-the-fold, fapt care ingreuneaza navigarea.
As muta butoanele sus, in jumatatea superioara a paginii (eventual formatate similar, cu textul la aceeasi dimeniune) si as pastra explicatiile despre cum decurge procesul de comanda sub aceste butoane, scris firesc, ca intr-un paragraf normal (fara caps si spatii intre randuri) ca element de incredere. Momentan, cele 3 puncte de suspensie dintre randuri indica ca mai aveti ceva de spus, si totusi nu spuneti.

4. Atentie la folosirea linkurilor: aveti o serie de texte cu underline (Vinde la cel mai bun pret masini avariate. Posteaza gratuit anuntul tau auto) dar care nu sunt linkuri si un link “De aici puteti descarca gratuit aplicatia pentru Android “piese-sh”.” care se confunda cu fundalul. Ar fi mai simplu si mai eficient sa pastrati o conventie folosita deja (aceea ca textul cu underline este link intr-o pagina web) ca vizitatorul sa inteleaga cat mai simplu optiunile pe care le are. De asemenea, as reformula textul “De aici puteti descarca gratuit aplicatia pentru Android “piese-sh”.” in: “Descarca gratuit aplicatia pentru Andoid” (link sau buton) caci ofera o directie mai clara.

5. “Noi va dam libertatea de a alege” e un slogan desul de evaziv pentru modelul de business. Fiind o informatie vizibila si care se poate asocia in mintea vizitatorului cu site-ul in sine, cred ca ar fi util sa exprime mai la obiect domeniul de activitate (eventual intr-un mod memorabil): “Piese auto la alegerea ta / Alege piesa auto potrivita / Piese auto second hand” (scrierea acestor texte nu reprezinta specialitatea mea, alaturi aveti doar exemple menite sa ilustreze recomandarea mea).

Overall, scopul site-ului se intelege destul de usor, insa metoda de comanda cred ca ar trebui explicata mai clar ca element de incredere pentru vizitatorii noi.

Vrei sa iti imbunatatesti site-ul?

Trimite un mail la gabi [at] seogan [punct] ro sau lasa comentariu la Sfatul de la ora 5 cu numele, adresa de mail, URL-ul site-ului pe care il doresti analizat, si cu obiectivele pe care le ai pentru site. In fiecare saptamana voi scrie un post in care o sa fac o scurta prezentare a site-ului, obiectivul lui si dau cele 5 sfaturi de imbunatatire. In plus, o sa invit si alti specialisti de pe piata de online din Romania sa se implice. In functie de disponibilitatea lor, cele 5 sfaturi ar putea deveni 10 sfaturi, 15 sfaturi, 20 sfaturi…

Nu uita, in fiecare sambata, la 5pm, ne intalnim la Sfatul de la ora 5.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *