Sfatul de la ora 5 :). Episodul 29: Probiolife.ro

Site: probiolife.ro, magazin online de produse naturiste si bio, un segment de piata cu o concurenta destul de mare.

Intrebarea la care vrem sa raspundem este: Ce ar trebui reparat sau imbunatatit astfel incat sa avem mai multi cumparatori?

5 observatii si sfaturi de la Seogan

Mi s-a spus ca site-ul a fost lansat din 2010; si ca numarul de vizitatori a ramas din 2010 tot la aprox 150, restul vin din campaniile AdWords. (Nu stiu daca acei 150 sunt pe zi sau sunt pe luna). Am vrut sa vad de ce e atat de putin trafic. Pentru o analiza mai ampla ar fi fost de folos acces la Google Analytics. Oricum am luat cuvintele cheie pentru care presupun ca s-a optimizat pagina home si am verificat ranking-urile si traficului estimat de Google AdWords:

Traficul estimat de Google AdWords:

Aparent site-ul este bine optimizat onsite. Daca facem verificari ale paginilor interne, vedem ca sunt indexate dar pozitionate pe paginile 4+:

Site-ul este optimizat foarte bine din punct de vedere al continutului, titlurilor si descrierilor, dar se mai poate lucra pe el. Mai jos sugestiile mele.

1. Titlurile pentru unele pagini se canibalizeaza.
Exemplu: paginile de produse. Titlurile sunt formate din Produse naturiste – numele produsului.
Pentru http://www.probiolife.ro/igiena-cavitatii-bucale-apa-de-gura-aloe-virginia-125ml-favisan-p-1510.html Vedeti mai jos titlul si descrierea:

As recomanda sa se scoata din paginile de produse cuvantul Produse naturiste, si sa ramana doar numele produsului si dimensiunea lui. Produse naturiste ar trebui sa ramana numai pentru pagina home.

2. Categoriile au titlurile customizate pentru fiecare pagina in parte. Totusi, la anumite pagini nu sunt gasite combinatiile care aduc cel mai mult trafic.

Exemplu: http://www.probiolife.ro/dermatologice-psoriazis-c-39_92.html are ca titlu: Produse naturiste psoriazis, Crema rostopasca 90ml adams vision

iar cuvintele care aduc cel mai mult trafic conform Google AdWords sunt: psoriazis tratament, tratament psoriazis, psoriazis tratament naturist, cuvinte pentru care in momentul asta site-ul nu este in top 100.

Recomand research pentru fiecare categorie in parte si optimizate pentru cuvintele care aduc trafic.

3. 34 de domenii care linkeaza la site, conform Open Site Explorer. Majoritatea sunt directoare, cateva sunt comentarii cu nofollow.

Mai e de lucru la optimizarea anchor textului, care nu contine in majoritatea cazurilor cuvintele cheie pentru care se vrea optimizat site-ul:

Live, se vede asta in cazul directoarelor:

Sugerez sa continuati actiunile de castigare de linkuri, dar focusat pentru cuvintele cheie pentru care vreti sa cresteti pozitiile.

4. Pentru a creste numarul de cumparatori, increderea userilor trebuie castigata. Pozele cu probiolife, sau mai bine zis absenta imaginilor nu construiesc increderea userilor:

5. Procesul de cumparare ar trebui sa fie si el optimizat.

Pe pagina de produs se pare ca un call2action mai vizibil este adauga comentariu si nu adauga in cos.

Doua pagini de exemple:
– http://www.probiolife.ro/produse-pentru-diabet-1gymnema-sylvestre-60-capsule-356mg-medicer-p-1448.html are o descriere extinsa a produsului, deci prima chemare a userului este Adauga un comentariu si de abia dupa ce citeste toata descrierea (trebuie sa dea scroll) are optiunea de a adauga la cos si a cumpara produsul.
– http://www.probiolife.ro/aromoterapie-uleiuri-aromoterapie-ulei-de-parafina-40g-hipocrate-p-927.html are o descriere scurta, userul vede Adauga in cos imediat cum ajunge pe pagina, dar felul in care este desenat si pozitionat Adauga un comentariu il recomanda userului.

Sugerez: adaugarea butonului Adauga in cos intr-o pozitie care sa fie favorabila pentru orice fel de pagina si modificarea butonului de comentariu in link te tip text care sa dea clientului sugestia de nu de comentarii, ci de feedback mai degraba.

5 observatii si sfaturi de la Olivian Breda

5 răspunsuri pentru o întrebare – “Ce ar trebui reparat sau îmbunătățit, astfel încât să avem mai mulți cumpărători?”
1. Aveți pe prima pagină 3 bannere, două deasupra meniului și unul sub meniu.
În opinia mea, optim ar fi să faceți un slider din banner-ele acelea și să aibă mai puțin spațiu ocupat, și, în plus, să fie doar pe homepage.

2. Aveți o mare problemă cu grafica site-ului, mi se pare foarte învechită. Vă recomand un skin nou pentru magazinul online, și să apelați la un grafician mai bun. Inclusiv banner-ele arată foarte neprofesionist.

3. Nu ar trebui să obligați oamenii să își facă cont ca să comande, iar formularul de creare cont e foarte aglomerat. Cereți prea multe lucruri:
– Nr. de fax?
– Date financiare? (ar trebui să am opțiunea să trec peste ele)

4. Fonturile din site sunt prea mici, e greu de citit site-ul de persoanele în vârstă.

5. Pagina de contact e foarte sărăcăcioasă:

Termenii și condițiile sunt prea consistenți, greu de parcurs, aș face eforturi să îi reduc:

De ce nu aveți link către ANPC? E obligatoriu.
Blogul e rar actualizat:

Pe prima pagină:

Aveți produse la care scrie “prețul nu mai e 200 de lei, e 200 de lei”. Păi e absurd.
Vă sfătuiesc să vă uitați aici:

pentru detalii despre cum ar trebui să arate paginile voastre.

Vrei sa iti imbunatatesti site-ul?

Trimite un mail la gabi [at] seogan [punct] ro sau lasa comentariu la Sfatul de la ora 5 cu numele, adresa de mail, URL-ul site-ului pe care il doresti analizat, si cu obiectivele pe care le ai pentru site. In fiecare saptamana voi scrie un post in care o sa fac o scurta prezentare a site-ului, obiectivul lui si dau cele 5 sfaturi de imbunatatire. In plus, o sa invit si alti specialisti de pe piata de online din Romania sa se implice. In functie de disponibilitatea lor, cele 5 sfaturi ar putea deveni 10 sfaturi, 15 sfaturi, 20 sfaturi…

Nu uita, in fiecare sambata, la 5pm, ne intalnim la Sfatul de la ora 5.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *