Sfatul de la ora 5 :). Episodul 24: TUI-TravelCenter.ro

Site: tui-travelcenter.ro, numarul 1 mondial in turism, un adevarat Holiday Hypermarket, unde poti cumpara in siguranta produse de calitate: vacante, bilete de avion, bilete de autocar, cazare in hoteluri din toata lumea, iar in curand si croaziere.

Obiectivul analizei:
– cresterea traficului din cautari, dar orice sugestii si propuneri sunt binevenite :).

5 observatii si sfaturi de la Olivian Breda

1. Pentru creșterea traficului, aveți două mari opțiuni:
– Reclame tip Google AdWords pe localitate (adică dacă intru la Google și caut [hotel albena] și voi vedeți că sunt din România, să îmi afișați o reclamă cu site-ul vostru);
– A doua variantă ar fi SEO, iarăși când caut [cazare hotel creta] să fiți printre rezultate.

2. Cum faceți SEO mai bine?
– Titlurile site-ului: site:tui-travelcenter.ro – Căutare Google mi se par foarte slabe, aș căuta soluții să am titlurile mai bine optimizate.
– Aveți mai multe imagini fără texte alternative.
– Nu folosiți tag-urile h1-h2.
– Am pornit varianta în franceză, și s-a deschis: “Buna ziua numele meu este… Cu ce va pot ajuta?” Ăăă, nu trebuia completat numele?
– Vedeți:
Despre textul “Urmărește-mă pe Twitter” sau “Distribuie pe Facebook” – Fii eficient!

3. Intru pe homepage, și nu îmi e clar ce doriți să fac. Să caut? De asta aveți două casete distincte? Să mă abonez la newsletter? Să vă contactez? Care e acțiunea principală a site-ului? În prezent nu reiese.

4. Despre blog – Blog TUI Travel Center:
– Ar trebui să schimbați formatul datei, eu folosesc f M Y în WordPress.
– Nu aveți link către site.
– La funcția de adăugare de comentarii, ați eliminat complet câmpul URL. Nu mi se pare foarte OK soluția voastră.
– Aveți un buton de trimitere prin Yahoo! Messenger, dar logo-ul nu este al Yahoo! Messenger, ci al site-ului Yahoo! Aș corecta.

5. Opinii generale:
– Site-ul are multe texte în engleză, l-aș face mai prietenos cu oamenii mai puțin cunoscători ai limbii.
– Îmi place caseta de căutare care se expandează, pe stilul Apple.
– Fonturi mici, îmi e greu să citesc ce scrie pe site.
– “Se caută”??? Așa se scrie?
– Aveți multă grafică generică, imagini stock, fără lucruri specifice României, de exemplu, sau lucruri care să pară făcute în România.

5 observatii si sfaturi de la Seogan

Primul lucru pe care il fac cand pregatesc Sfatul de la ora 5, este sa caut pe site informatii despre companie. Pe care nu le-am gasit. Fiind optiunea de chat valabila, am pus intrebarea in chat – live assistance. Care dupa 2 minute imi spune
“Un reprezentat va fi conectat, va rugam asteptati.
In curs de conectare, va rugam asteptati.
Daca nu doriti sa asteptati, va rugam lasati un mesaj: Lasati un mesaj. Multumim!”
Insist si las chat-ul deschis sa vad ce se intampla. Ciudat a fost insa ca dupa ce am deschis chat-ul nu am fost identificat ca atare, si cand lasam prea mult pagina home deschisa eram intrebata din nou daca vreau sa deschid un chat.. si aveam chat-ul deschis :). Dupa 22 minute de asteptare, tot nu intrase nimeni si aveam acelasi mesaj afisat. Nu stiu daca exista live chat sambata, dar as sugera sa fie setat in asa fel sistemul ca atunci cand nu este nici un specialist disponibil sa nu apara fereastra de chat pe site. Mai bine nu am suport live decat sa imi creez o imagine proasta despre serviciile companiei.

1. Timpul de incarcare al paginii este foarte mare. Am observat asta in timpul cautarii dupa pagina de “Despre noi”, pentru ca nu se misca scroll bar-ul; pentru a fi sigura ca nu sunt subiectiva si nu este o problema de conectare la internet, am deschis si alte site-uri si am facut aceleasi miscar.

Tool-urile au confirmat ce observasem: 131 de request-uri, 20s la prima incarcare, 3.23s la a doua incarcare. Dimensiunea paginii: 1.3MB. Trebuie clar optimizata. Sunt 107 request-uri pe imagini, si 89.36% din timp este luat de incarcarea imaginilor.

Google Webmaster Tools va da o imagine a performantei site-ului din punctul asta de vedere. In Google Analytics puteti verifica timpii de incarcare. Online, puteti vedea cum se incarca site-ul din diferite locatii cu Pingdom. Puteti folosi Page Speed Online, pentru a primi sfaturi de optimizare.

2. Asa cum v-a spus si Olivian, titlurile sunt foarte importante.
Recomand:
– sa adaugati cuvinte cheie in toate titlurile, dar cu un focus special pe home page
– sa creati titluri unice pentru fiecare pagina. Home page-ul si paginile: http://www.tui-travelcenter.ro/ro/detalii-contact, http://www.tui-travelcenter.ro/ro/tui-travel-center-bucuresti-balcescu, http://www.tui-travelcenter.ro/ro/eurolines-sibiu, http://www.tui-travelcenter.ro/ro/eurolines-cluj, http://www.tui-travelcenter.ro/ro/eurolines-bucuresti-buzesti.

Faceti o analiza seo cu Screeming Frog Spider sa le identificati. Sau folositi Google Webmaster Tools.

3. Asocierea cuvinte cheie – pagini este un pic nefericita. Exemplu: pe pagina http://www.tui-travelcenter.ro/ro/bilet-avion-oferte aveti ca titlu: Rezervare cazare si pachete turistice, cand pagina respectiva are informatii despre oferte bilete de avion:

Sunteti intr-un domeniu foarte competitiv si aveti servicii legate de bilete de avion, bilete de autocar, cazare, pachete turistice; din cauza asta research-ul de cuvinte cheie este provocator. Daca prioritatea de business este vanzarea de bilete de avion si a biletelor de autocar, as alege pentru optimizarea paginii home cuvintele cheie care aduc cel mai bun trafic din punct de vedere business. Pentru paginile interne, as alege versiuni ale acestor cuvinte.

Exemplu: home page va fi optimizata pentru bilete de avion
http://www.tui-travelcenter.ro/ro/bilet-avion-oferte va fi optimizata pentru oferte bilete de avion si eventual rezervari bilete de avion. Ambele cuvinte aduc mai putin trafic iar pagina va fi foarte bine targetata pentru ele.

Pentru celelalte limbi, cuvintele cheie se aleg dupa acelasi principiu, dar in limbile respective.

4. Pe unele pagini descrierea este goala:

pe alte pagini nu este relevanta (si asta pentru home page!):

Va sugerez sa creati descrieri unice si relevante pentru fiecare pagina. E un moment bun sa invatati de la competitori:

5. Foarte, foarte putine linkuri. Doar 23 de domenii va dau link si nu pe cuvintele cheie pentru care ar fi bine sa rankati.

Va sugerez sa incepeti sa lucrati serios pentru castigarea de linkuri (macar pe zona de directoare, daca nu se poate mai mult acum).

Nu am reusit sa accesez continutul in celelalte limbi, dar daca el ar exista ati avea avantajul ca puteti distribui continut in engleza, germana, franceza si aveti mult mai multe oportunitati de link building decat cei care au doar continut in limba romana.

Vrei sa iti imbunatatesti site-ul?

Trimite un mail la gabi [at] seogan [punct] ro sau lasa comentariu la Sfatul de la ora 5 cu numele, adresa de mail, URL-ul site-ului pe care il doresti analizat, si cu obiectivele pe care le ai pentru site. In fiecare saptamana voi scrie un post in care o sa fac o scurta prezentare a site-ului, obiectivul lui si dau cele 5 sfaturi de imbunatatire. In plus, o sa invit si alti specialisti de pe piata de online din Romania sa se implice. In functie de disponibilitatea lor, cele 5 sfaturi ar putea deveni 10 sfaturi, 15 sfaturi, 20 sfaturi…

Nu uita, in fiecare sambata, la 5pm, ne intalnim la Sfatul de la ora 5.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *