Sfatul de la ora 5 :). Episodul 17: Vibor.ro

Site: Vibor.ro, site de prezentare a firmei Vibor Consulting Cons SRL.

Obiectivul analizei:
– cresterea traficului din motoarele de cautare
– pozitionarea pe pozitii de top pentru anumite cuvinte cheie

5 observatii si sfaturi de la Olivian Breda

1. O mare problemă a site-ului ține de linkurile din footer, sunt realizate pentru cuvinte cheie, par foarte spammy (text de culoare greu lizibilă, font mic, fix pe cuvintele cheie dorite, multe linkuri), le-aș elimina sau face să arate ca un meniu (și, în orice caz, aș modifica anchor text-ul).

2. Problemă foarte importantă: aveți 4 homepage-uri distincte, care sunt, de fapt, același site (aș face redirect):
Materiale constructii Bucuresti, Termosistem, Polistiren expandat, Acoperisuri
Materiale constructii Bucuresti, Termosistem, Polistiren expandat, Acoperisuri
Materiale constructii Bucuresti, Termosistem, Polistiren expandat, Acoperisuri
Materiale constructii Bucuresti, Termosistem, Polistiren expandat, Acoperisuri
Aveți link în meniul de sus către /index.html – de eliminat imediat.

3. Întrebarea din subiectul temei era “despre linkuri”; problema cea mai mare e numărul de linkuri – 0, conform
Open Site Explorer

și unul conform:
Site Explorer – Search Results

Despre ce să discutăm, în această situație?
Sper că vă e clar că linkurile, dacă sunt multe, vă ajută pentru a face profilul de linkuri să fie natural, vă ajută pentru Page Rank, vă ajută să arate că sunteți pe web; asta doar referitor la număr; însă contează și alte lucruri;

Ce înseamnă să obțineți linkuri de la site-uri de calitate?
i. Linkurile să aibă legătură site-ul vostru (vezi mai sus – dacă aveți un site de cartofi obțineți linkuri fie de la un site generalist despre legume și fructe, fie de la un singur articol din site care vorbește pe tema legumelor);
ii. Site-urile respective să aibă multe linkuri;
iii. (cerc vicios) Linkurile obținute să fie de pe site-uri, la rândul lor de calitate;
Astfel, dacă obțineți un articol într-un ziar național, acel articol are și link către site-ul vostru, ați obținut un link de mare calitate (ziarul național va scrie articolul pe o temă care are legătură cu voi, varianta online a ziarului are o mulțime de linkuri de la alte site-uri și acel ziar are în general linkuri de calitate);
Dacă însă, articolul din ziar este “preluat” în mod ilegal de 100 de surse de știri obscure, care nu fac altceva decât să copieze conținut de pe Internet, ați obținut 100 de linkuri destul de slabe;
Cu alte cuvinte, e important dacă “Evenimentul zilei” îți dă un link, dar e puțin important dacă un site creat doar pentru a copia conținutul altor site-uri vă dă un link.

Desigur, linkurile către site-ul vostru trebuie să fie pe pagini care să aibă legătură cu site-ul vostru.

4. Logo-ul vostru nu e clickabil.

5. Pe pagina principală aveți un Flash, greu lizibil, care nu îmi permite să îl citesc fără să afișeze un text cu “Noi punem temelia casei tale”; mă aștept să nu afișați acel text (oricum greu lizibil, cu font cu majuscule, și scris cu italice), și să mă lăsați să văd elementele din site ușor (și fontul alb pe fond închis sau albastru pe fond deschis e greu de citit, totuși;

P.S.: Site-ul suferă la design; mult.

5 observatii si sfaturi de la Seogan (adica de la mine :))

1. Exista si versiunea www si cea non-www, unele pagini sunt indexate cu www, unele cu non-www. In momentul acesta nu ati adunat linkuri, deci este un moment bun sa se redirecteze 301 non-www la www (sau invers, dupa preferinta :))

2. Din versiunea text a cache-ului, se observa ca avem ca text pe pagina numai meniul si footer.

As recomanda sa se introduca mai mult text pe pagina, modificat flash-ul in imagini clickabile, optimizate pentru cautari la imagine.

3. La verificarea indexarii, am observat ca descrierea paginii home este luata din footer, chiar daca exista o descriere a paginii.

La o cautare de genul materiale constructii vibor, observ ca este preluata descrierea definita in meta tag, dar completata cu footer-ul. Probabil datorita faptului ca este foarte scurta. As recomanda rescrierea descrierii pana la o lungime de 150-200 caractere.

4. Am verificat site-ul pentru cateva cuvinte nu foarte competitive gen cos de fum ceramic, dar site-ul nu apare in top 10.

Va recomand sa optimizati anumite pagini atat pentru versiunile singular cat si versiunile de plural ale cuvintelor cheie. Pe pagina http://vibor.ro/cos-fum-ceramic.php aveti text care poate fi folosit atat pentru singular cat si pentru plural. Un titlu de genul: Cos de fum ceramic EFFE | Elemente pentru cosuri de fum ceramic e posibil sa ridice un pic ranking-urile pentru cos de fum, respectiv cosuri de fum.

5. Tigla metalica este un cuvant cautat, dar pagina voastra despre tigla metalica http://www.vibor.ro/tiglametalica.php are titlu despre acoperis metalica, care nu aduce prea multe cautari.

In plus, titlul este scris gresit :).

Recomand sa optimizati titlul pentru tigla metalica, sa rescrieti descrierea, mai lunga introducand cuvantul cheie, si sa optimizati si textul de pe pagina.

5 observatii si sfaturi de la Ioana Barbu

1. Meniul orizontal
Ar fi utila comprimarea elementelor “consultanta” si “servicii” intr-unul singur. In definitiv “consultanta” este unul din serviciile oferite de firma. As recomanda scrierea elementelor cu litere mari la inceput de cuvant pentru o mai buna impresie fata de vizitator.
De luat in calcul si rescrierea textelor in special cel in pagina de “Consultanta” (unde virgulele sunt pozitionate “dezordonat”). In pagina “Servicii” textul: “Materiale tehnice pe parcursul executiei si daca este necesar ASISTENTA TEHNICA si chiar SUPRAVEGHERE” denota nesiguranta prin folosirea lui “chiar” inainte de “SUPRAVEGHERE”.
As renunta la link-ul “harta site”.

2. Footer
Ar fi util ca paginile sa aiba un footer care sa consiste din meniul orizontal (eventual si linkul “harta site”). Tot aici ar putea fi afisate datele firmei: Registrul Comertului si CUI-ul pentru cresterea increderii vizitatorului.

3. Meniu produse (disponibil in site)
Meniul de produse ar fi util sa aiba un titlu, ca vizitatorul sa nu faca efortul de a-i deduce scopul. Pentru o navigare usoara ar fi bine ca pagina cu produsul activ sa fie marcata si in meniu.
Pentru parcurgerea usoara a informatiei as sugera modificarea preturilor in “x Euro + TVA /”, fara a mai fi necesara specificatia: “Preturile nu contin TVA”.
Remarc si laud prezenta datelor de contact la sfarsitul paginilor de produse, un aspect foarte important. As recomanda chiar sa fie evidentiate pentru a incuraja contactul.

4. Pagina de contact:
Ar fi util sa se evidentieze numarul de telefon (si eventual sa fie pozitionat primul pentru acces rapid la contact) si sa se afiseze o harta cu locatia. Datele firmei (Reg.Com. si CUI) sunt informatii secundare si pot fi pozitionate in subsolul paginii, sub datele de contact rapid.

5. Formularul din pagina de contact:
Pentru cresterea conversiilor la contactul prin intermediul formularului ar fi util sa se renunte la obligativitatea de a completa data de catre client – ea se poate marca automat. In plus, cel putin unul din campurile Telefon sau Email ar trebui sa fie marcat ca obligatoriu pentru a asigura contactul ulterior. (Orasul nu e un camp neaparat obligatoriu, aceasta este o informatie care poate fi obtinuta din discutiile ulterioare cu clientul)

Vrei sa iti imbunatatesti site-ul?

Trimite un mail la gabi [at] seogan [punct] ro sau lasa comentariu la Sfatul de la ora 5 cu numele, adresa de mail, URL-ul site-ului pe care il doresti analizat, si cu obiectivele pe care le ai pentru site. In fiecare saptamana voi scrie un post in care o sa fac o scurta prezentare a site-ului, obiectivul lui si dau cele 5 sfaturi de imbunatatire. In plus, o sa invit si alti specialisti de pe piata de online din Romania sa se implice. In functie de disponibilitatea lor, cele 5 sfaturi ar putea deveni 10 sfaturi, 15 sfaturi, 20 sfaturi…

Nu uita, in fiecare sambata, la 5pm, ne intalnim la Sfatul de la ora 5.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *