Instant Search. Lumea discuta aprins despre Instant Search si cum va influenta acesta optimizarea pentru motoarele de cautare.
Nu-mi place Instant Search, pentru ca ma obliga sa fac lucrurile foarte rapid. (Intre viteza si profunzime o sa o aleg intodeauna pe a doua). Prima oara cand a aparut, m-a scos din obisnuit, si nu mi-am dat seama cum il pot folosi. Apoi, incet, incet, folosindu-l am inceput sa vad cum va influenta el promovarea pe motoarele de cautare. Am facut si ceva exercitii pentru a vedea cum functioneaza – sa fiu sigura ca nu va spun prostii.
Ce am observat:
Anunturile AdWords apar indiferent daca userul a finalizat sau nu cautarea. De unde rezulta, ca se fac multiple afisari (ale advertiserilor diferiti sau aceeasi) pentru o singura cautare. Intrebarea care mi se ridica este cum va afecta acest lucru CTR-ul si performanta anuntului. Imi imaginez ca Google va veni cu o updatare la felul in care functioneaza sistemul pentru a incuraja performanta. Atat timp cat userul nu a finalizat cautarea, este luata in considerare afisarea pentru calculul CTR sau nu???
Rezultatele organice se modifica in functie de termenii introdusi de user. Aici nu vad nici o modificare esentiala pentru sistem, in afara faptului ca acesta si-a modificat algoritmul astfel incat sa dea userului informatie foarte, foarte rapid. Rezultatele pe care le da nu se schimba, ci sunt date in acelasi mod ca la cautarea normala.
Comportamentul userului este influentat. Pornesc cautarea cu un cuvant si incet, incet invat sa selectez dintr-o serie de termeni cei care sunt cei mai potriviti intentiei mele. Primesc sugestii de cautare, care imi influenteaza felul in care caut. Multi useri se vor baza pe sugestiile oferite de Instant Search pentru a gasi informatia pe care o doresc. De unde optimizarea pentru termenii sugerati devine esentiala, volumul cautarilor fiind directat catre acestia.
Alte insight-uri sau comentarii?
Leave a Reply