Optiunea Sitelinks (link-uri ajutatoare) pentru anunţuri ne permite sa includem pana la 4 linkuri suplimentare intr-un anunt de tip text afisat pe reteaua de cautare.
Linkurile ajutatoare apar cand anuntul este in top deasupra rezultatelor de cautare, anuntul are un CTR substantial mai mare decat al oricarui anunt de pe pagina, si daca link-urile respective directioneaza userii catre pagini ale website-ului mama permitand userilor sa acceseze rapid informatia relevanta cautarii.
Mai jos aveti niste exemple, real life pentru o cautare – laptop – si o cautare – colon. Observati ca sitelink-urile apar si cand anuntul este pe prima pozitia, dar si cand anuntul este pe a doua pozitie deasupra rezultatelor cautarii.
In Campaign Settings se pot preciza pana la 10 link-uri aditionale, iar sistemul va alege maxim 4 pentru afişare cand sunt relevante pentru cautarea facuta de user.
Ce este interesant la link-urile ajutatoare este comportamentul userului.
Imediat dupa ce activati sitelinks pentru o campanie (oare cand le vom putea defini la nivel de grup de anunturi???), veti observa in rapoartele de sitelinks (pe care le accesati din tab-ul Ad Extensions) ca aveti valori uriase pentru CTR-uri (de pana la 30-40%, chiar mai mult, pentru anunturile care au fost afisate cu link-uri ajutatoare).
Deci pentru useri, anunturile cu link-uri ajutatoare sunt mai relevante.
Doar oare userii dau clic pe anunt sau pe link-ul ajutator? La prima vedere, as considera ca link-urile ajutatoare sunt cele care atrag mai multe clic-uri si respectiv conversii. Atata vreme cat link-urile ajutatoare sunt niste shortcut-uri pentru useri, ca sa ei sa gaseasca informatia mai relevanta, m-as astepta ca ei sa dea clic pe link-ul suplimentar pentru a fi directionati mai rapid catre informatia care il intereseaza.
Filtrand rezultatele dupa tipul de clic pe campaniile care au avut activate sitelinks, am observat ca link-urile ajutatoare au un CTR mult mai mic decat headline-ul (URL-ul de destinatie normal) chiar daca pretul lor este de obicei mai mic. Rata de conversie, la randul ei, este mult mai mica decat rata de conversie pe URL-ul de destinatie normal.
Cu alte cuvinte userii considera ca un anunt este mai relevant daca are link-uri ajutatoare, dar nu sunt interesati de ele in sine (nedand clic pe ele)?!!
Oare considera userii ca site-ul este de top daca are mai multe link-uri in anunt (prin analogie cu rezultatele organice in care un singur anunt se afiseaza cu sitelinks – lucru care nu poate fi manipulat de webmasteri)???
Mai multe detalii despre sitelinks aveti pe AdWords Help.
Update: Peter Al Fakiri a facut un test pentru a vedea daca sitelink-urile in anunturile PPC afecteaza traficul din SEO. Asa cum este de asteptat, traficul din SEO (in mod special pe termenii de brand) scade in cazul in care se folosesc sitelink-uri in anunturile de tip PPC. Mai multe cititi pe SEOmoz.org.
Leave a Reply