Ce te-a apucat cu promovarea de Craciun??? Mai e mult pana atunci. Ei nu e chiar asa. Majoritatea celor pe care i-as intreba cand ar incepe promovarea de Craciun ar spune in noiembrie, poate octombrie, raspunsul depinzand de domeniul si serviciul/produsul oferit.
Ce se intampla pe online? Cand incep oamenii sa caute cautari specifice de Craciun? Cand ar trebui deja sa fim prezenti pe motoarele de cautare? Raspunsul ni-l ofera, cu date statistice relative, Google Insights for Search.
Google Insights for Search este un tool gratuit oferit de Google care ne ofera volumul cautarilor (relativ la punctul maxim al cautarilor) intr-o anumita zona geografica, pe o anumita perioada de timp.
Ca urmare, daca avem de exemplu o pensiune la munte si vrem sa vedem daca exista sezonalitate in cautarile de cazare in ultimii 3 ani in Romania, vom introduce in Time Range 2009, 2008, 2007 si in zona de filtrare cazare ca mai jos; vom vedea ca exista un top al cautarilor in perioada aprilie- septembrie al fiecarui an.
Pentru cazare munte insa, volumul cautarilor a inceput sa scada in 2009 si sezonalitatea este mai fragmentata. Observam insa top-uri ale cautarilor in perioada Pastelor, a verii si a toamnei.
Daca facem acelasi lucru pentru cautarile de Craciun, vedem ca userii incep sa caute cazare craciun de la inceputul lunii septembrie, din ce in ce mai devreme (cu cateva zile totusi) in fiecare an.
Anul trecut in 2009 e interesant ca s-a inregistrat un top al cautarilor in saptamana 20-26 decembrie.
Rezultatele se modifica daca pe langa cazare craciun, mai introducem ca termen de cautare si pensiune craciun:
Se pare ca userii au inceput sa faca cautari mai specifice, si vedem ca volumul cautarilor pensiune craciun si cazare craciun e mai ridicat in 2009 decat in 2008 sau 2007. Atentie, volumul cel mai mare pentru aceste cautari in 2009 s-a inregistrat in saptamana 4-10 octombrie!!!
Deci, septembrie bate la usa. Daca lucrati in turism, ar trebui sa va pregatiti de promovarea de Craciun .
Leave a Reply