Nou in AdWords: Tab-ul Experiment (test)

Update cu rezultatele testului (13 august 2010)

Testul a rulat pe doua campanii, ambele promovate pe motorul de cautare.

Am lungit un pic testul, initial am vrut sa se termine pe 12 august pentru ambele campanii. Dar vazand cum merge testul, am considerat ca mai trebuie lungit un pic testul.

Scopul testului: cum modifica marirea CPC-ului numarul de conversii.
Verificare prin experiment cu marirea cu 25% a CPC-ului maxim initial pentru ambele campanii.

Pentru campania care nu continea in cuvintele cheie numele brand-urilor produselor am obtinut:

Control/ExperimentNr de clic-uriNr de conversii
Control (CPC max initial)46.30%77.78%
Experiment (CPC initial + 25%)53.70%22.22%

In plus, rata de conversie din control (CPC initial) a fost de aprox 4 ori mai mare decat cea din experiment (CPC marit cu 25%). Explicatia vine din faptul ca o data cu cresterea CPC-ului a crescut pozitia pe care au aparut anunturile cu 1-2; aceste pozitii aduc trafic, dar nu neaparat clienti. Datele fiind destul de relevante, am oprit testul pe data de 13 august.

Pentru campania care avea cuvinte care includeau numele produselor, datele nu sunt relevante statistic, de aceea testul inca mai ruleaza.

Update cu rezultatele testului (27 august 2010)

Pentru campania care avea cuvinte care includeau numele produselor, datele nu au fost relevante statistic, numarul de conversii pentru experiment fiind mai mic cu 2 decat cel din control.

Pozitia pe care au aparut anunturile indiferent de modificarea CPC-ului era 1.

Versiunea initiala a postului – Explicatia testului

Am observat acum cateva zile in cateva din conturile mele, un nou tab in Setarile campaniei.

Se numeste Experiment, este in Beta si ne permite sa facem, ce credeti? Un experiment. Se pot testa multe, de la adaugarea unor cuvinte cheie, pana la setarea CPC-ului maxim manual pe un grup de anunturi. Depinde mult de creativitatea fiecaruia cum folosim acest tab. Mai multe detalii despre pasii pe care trebuie sa-i stabiliti cand faceti un experiment gasiti pe site-ul Google AdWords.

In contul pe care m-am hotarat sa incerc prima oara experimentul, am observat ca rata de conversie a scazut foarte mult odata cu cresterea CPC-ului maxim. Am hotarat sa incerc sa vad ce se intampla cu rata de conversie daca folosesc un CPC maxim mai mic.

Am definit experimentul, ca data de inceput, si trafic – cat la suta este controlat, cat experimental.

In momentul in care l-am definit, un icon a aparut in dreptul tuturor grupurilor de anunturi. 

Dupa ce am facut modificarile pe care le-am dorit, l-am pornit.

O sa va spun ce am obtinut si cum arata rezultatele. :)

No comments to show.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *