Imi place KISS (keep it simple and stupid) pentru ca se pliaza pe firea mea simpla-complicata. Cand vine vorba de optimizarea pentru CR (conversion rate), KISS este ca o busola care imi da directia. Pentru anunturi, pentru design, pentru structuri. Si cand vine vorba de profit, la ce te gandesti prima oara daca nu la a creste rata de conversie???
Ei, zilele trecute, lucram cu spor pe niste campanii cu scopul concret de a creste ratele de conversie. Targetarea traficului, testarea anunturilor, testarea paginilor de destinatie, toate metodele aplicate cu un singur scop: cresterea profitului. Cu succes zic eu, datorita faptului ca CR-urile s-au marit de cateva ori pe campaniile pe care lucram.
Paradoxal insa, in ciuda faptului ca CR a crescut fata de luna trecuta pe fiecare campanie si la fel si ROI-ul pe fiecare campanie in parte, per total ROI a scazut fata de luna trecuta. Ce se intamplase???
In momentul acela am realizat ca profitul poate fi facut daca si numai daca rata de conversie depaseste un minim necesar pentru a depasi costurile. Cat de mare trebuie sa fie rata de conversie pentru a face profit? 1%? 2%? 5%?
Cine poate spune cat de mare trebuie sa fie CR-ul? Media obtinuta pe industria sau produsul respectiv?
Am campanii pentru acelasi produs cu un CR de 0.9%, la care se obtine ROI de 100% si campanii care cu CR de 5% profitul este 0. Iar 5% este o rata de conversie mare, nu? Dar nu destul de mare .
Ce face diferenta in ROI? Costurile platite pentru trafic.
Cu alte cuvinte, eu uitasem de costuri .
Deci, daca vrei profit trebuie sa urmaresti doua lucruri: cresterea ratelor de conversie SI micsorarea costurilor.
Cat de mare este destul de mare??? Costurile iti vor spune cat de mare trebuie sa fie CR-ul tau.
KISSes.
Leave a Reply