Postul asta vine ca urmare a intrebarii unui coleg: Ce sens are sa facem PPC, daca oricum suntem nr 1 prin SEO pentru cautari de brand?
Intrebare pe care am primit-o de multe ori si la care am raspuns zic eu, de fiecare data. De data insa, am fost provocata sa cercetez mai mult de ce are sau nu sens sa facem PPC cand am optimizat cu succes site-ul pentru motoarele de cautare, si am ajuns pe pozitia 1 pentru termenii doriti.
In primul rand, bine stim ca traficul pe motorul de cautare se imparte (nu in mod egal) intre rezultatele organice si link-urile sponsorizate. Daca nu esti tu prezent in link-urile sponsorizate, altcineva (competitia poate?!) va fi.
In al doilea rand, am analizat mai multe campanii pe care le-am rulat pentru a verifica rata de conversie din SEO respectiv din PPC pentru aceeasi termeni. Care metoda aduce rata de conversie mai buna? Care metoda aduce profit mai mare? Intrebarea mi-a venit lucrand pe unele campanii, unde diferenta dintre cele doua era uriasa. Nu glumesc cand spun uriasa. CR-ul din PPC poate fi si de 10 ori mai mare decat cea din SEO. Profitul insa e influentat nu numai de CR, cat si de valoarea medie pe comanda si de costuri.
Ca urmare, am considerat ca este cazul sa incep sa verific care metoda aduce profit mai mare pe toate site-urile pe care lucrez. Ca nu care cumva, prin nestiinta, sa neglijez pe cea profitabila. Cum am date statistice relevante pentru anumite industrii, o sa le public ca update la acest post.
Ar fi foarte interesant sa vedem ce alte rezultate au obtinut alte companii/agentii.
Leave a Reply