“Intru pe prostia aia de Facebook, si stii cum te prinde: te mai uiti la o poza, mai vrei sa afli ce scrie unul si altul” imi spunea o prietena zilele astea.
Interesanta asocierea de “prostia de Facebook” care “te prinde” chiar daca stii ca e prostie. Indiferent de parerea pe care o avem despre Facebook, prostie sau nu, cred ca putem invata cate ceva despre cum sa “prinzi” utilizatorii. Pe langa posibilitatea de conectare virtuala cu sute/mii de oameni, sentimentul “ireal” de apartenenta la o comunitate, Facebook ofera continut. Il ofera intr-un mod as spune inteligent, pentru ca face sens pentru utilizator.
Hai sa luam cateva exemple. O sa urmaresc cum se schimba continutul afisat in coltul din dreapta sus.
Pe pagina personala, in coltul din dreapta sus primesc sugestii de prieteni. De ce stau sa vizualizez profilul meu? De obicei ca sa vad cine a comentat, cine ce a postat pe profilul meu, cum se vede profilul, (daca il editez), si sa raspund. Cateodata postez stare, link, fotografie sau video direct de pe profil. Interesant. Facebook vine in coltul din dreapta sus cu sugerari de prieteni. Extinde-ti reteaua de prieteni. De ce? Pentru a socializa.
Pagina de Acasa (Noutati). De obicei pe pagina de noutati stau ca sa vad ce mai e nou; sa citesc stirile cele mai recente sau mai importante. Sa aflu ce mai zice lumea. In coltul din dreapta sus aflu evenimentele la care sunt invitata sa particip. Un pic mai jos – a cui zi este astazi?
Pagina de prieten. Coltul din dreapta sus: Tu si (prietenul respectiv) – imagini cu tine si persoana respectiva; in cazul in care nu exista imagini comune, apar fotografiile de profil ale prietenilor comuni. Este descrisa in cateva imagini relatia de prietenie.
Daca sunt curioasa sa vad cat de stransa este prietenia, observati cum se schimba pagina. Totul ramane pe acelasi format, cu acelasi tip de informatii, dar pozele si informatia oferita este legata de cele doua persoane. Oare cand am vorbit ultima oara cu persoana respectiva? Oare cu cine mai relationeaza prietena/prietenul?
Daca sunt pe o pagina Facebook, pot cauta mai multe prezentari sau sa creez o prezentare. Daca mi-a placut prezentarea la care eram, de ce nu as crea una pentru mine sau ceva care imi place?
Oare ce presupune, pentru un site obisnuit, sa dam informatie userului astfel incat sa-l “prindem”?
Leave a Reply