Google AdWords ne ofera posibilitatea de a targeta audienta in functie de comportamentul lor cu ajutorul remarketing-ului. Cunoscuta si sub numele de retargetare, aceasta caracteristica ne permite sa indetificam userii care viziteaza anumite pagini (sau sectiuni) ale site-ului si sa ii targetam cu un mesaj specific.
Un exemplu ar fi: un utilizator viziteaza un magazin online, adauga niste produse un cosul de cumparaturi, dar nu finalizeaza cumpararea. In momentul in care el viziteaza un site din reteaua de display, ii putem afisa bannere cu o oferta avantajoasa legata de produsele pe care se gandise sa le cumpere.
Remarketing-ul este accesibil din Control Panel and Library, optiunea Audiences.
Dand click pe butonul Add Audience, vi se permite sa creati o noua audienta pentru grupul de anunturi dorit. Veti putea crea noi audiente ca liste de remarketing sau combinatii a celor existente.
Vi se va da tag-ul de remarketing care trebuie implementat pe paginile vizitate de audienta dorita (codul trebuie sa fie apelat in momentul in care actiunea userilor ii defineste). Daca aveti indoieli despre cum se implementeaza tag-ul, Google va ofera un material cu Tehnici de implementare (Insertion Tips ).
Cum am putea folosi remarketing-ul? Cateva optiuni:
– Targetand utilizatorii care nu au vizitat niciodata site-ului, cu scopul de a crea awareness si respectiv a creste market share-ul (pentru asta audienta dorita se adauga ca audienta negativa). Asta ar fi una dintre cele mai simple aplicatii. Functioneaza foarte bine pentru targetarea contextuala pentru brand-urile competitorilor sau cuvinte nonbrand.
– Targetand utilizatorii in functie de produsul pe care l-au cumparat, oferindu-le informatii despre accesoriile acelor produse sau produse din aceeasi categorie.
– Targetand utilizatorii care nu au finalizat cumpararea la un moment dat cu o oferta speciala; in functie de perioada medie de cumparare a produsului pe site oferta poate diferi. Daca perioada de cumparare e de cateva zile de la prima vizita pe site, este posibil ca remarketing-ul sa nu aiba rezultate semnificative.
– Pentru a cere vizitatorilor un feedback cu privire la produs
– Targetand utilizatorii atunci cand trebuie sa-si reinnoiasca produsul.
– In cazul in care deja cunoastem combinatia de canale de comunicare care duce la cumparare, putem targeta utilizatorii care au vizitat pagini de destinatie specifice, accesibile numai prin anumite cautari
Rata de conversie pentru campaniile de remarketing este mult mai ridicata decat valoarea ratei de conversie pentru campaniile pe reteaua de display (obisnuite). Am atins chiar valori ale ratei de conversie de pana la 8 ori mai mari. Bineinteles, rezultatele difera in functie de piata pe care s-a facut promovarea si strategia abordata (oferta, mesaj, perioada de ofertare). Costul de conversie este mult mai scazut. (chiar de 5 ori mai mic).
Bineinteles traficul obtinut este mult mai scazut decat in cazul campaniilor normale, cu alte cuvinte este posibil ca si numarul de vanzari obtinute sa fie mic.
Mai multe detalii despre remaketing pe AdWords Help.
Leave a Reply