Zilele trecute m-am apucat sa pregatesc update-ul la Ce-ar fi daca nu am face seo cu rezultatele promise de dupa cele 6 luni. Cu ocazia asta, am inceput sa fac o analiza a site-ului seogan.ro folosind Google Webmaster Tools si Google Analytics.
Uitandu-ma in Google Webmaster Tools, am observat pentru prima oara twitter.com printre domeniile de la care am primit natural link-uri (multumesc celor care au considerat acest blog relevant).
Cum se leaga toate, m-am gandit, fiind prima evidenta (pentru mine), a influentei mediului social asupra ranking-urilor. O influenta care era simtita, dar nepalpabila. Am fost surprinsa ca nu a aparut facebook.com pe lista, dar m-am lamurit mai tarziu de ce.
Google si Bing au confirmat influenta socialului asupra ranking-urilor la inceputul acestei luni, prin intermediul unui interviu publicat de Danny Sullivan, What Social Signals Do Google & Bing Really Count?
Twitter foloseste nofollow pentru link-uri, asa ca m-as fi asteptat ca acestea sa nu aiba mare importanta. De obicei, nofollow spune motoarele de cautare sa nu ia seama la acel link. Insa atat Bing, cat si Yahoo, au confirmat faptul ca fluxul de stiri de pe Twitter, dau informatie despre calitatea continutului. Ca urmare link-urile primite de pe Twitter au o anumita autoritate, influentand pozitia in paginile cu rezultate. In plus, Google si Bing au confirmat faptul ca autoritatea persoanei care posteaza este luata in considerare pentru a defini valoarea acestor link-uri.
Ma intreb insa in ce masura este influentata valoarea link-ului de:
– Numarul si autoritatea celor care te urmaresc pe Twitter (followers); cred ca aici ar fi important ar fi nu neaparat numarul ci si calitatea; oare e posibil sa conteze si comunitatea (topicul majoritatii discutiilor???)
– Relatia intre numarul celor care te urmaresc (followers) si numarul celor pe care ii urmaresti; cu cat esti mai important cu atat ai mai multi followers si urmaresti mai putine persoane
– Numarul de tweet-uri si RT-uri
– Autoritatea celor care au dat tweet, respectiv RT
– Cuvintele folosite pentru tweet-uri; poate si hash tag-urile???
– Cat de nou este postul si cate tweet-uri/RT-uri a primit de la lansare
In cazul Facebook-ului, situatia este un pic mai simpla , dat fiind faptul ca atat Google cat si Bing au acces partial la informatii. Google afirma ca are acces la informatia postata pe paginile de fani, pe cand Bing extinde la informatia postata public, pentru toti utilizatorii, neavand acces la tot ce este privat, postat numai pentru prieteni. Totusi atat Google, cat si Bing incearca sa estimeze autoritatea unei persoane intr-un mod similar cu cel de folosit pentru Twitter.
Ar fi interesat de stiut ce este mai important pentru valoarea unui link de pe Facebook:
– Numarul de fani pe pagina de Facebook; autoritatea fanilor, cate discutii sunt
– Numarul de postari, de Likes si de comentari pe Facebook
– Autoritatea celor care au dat share la continut, respectiv au comentat
– Cuvintele folosite pentru a posta link-ul
Pareri, idei, feedback?
Pentru cei care nu au citit interviul publicat de Danny Sullivan, aveti mai jos, intrebarile traduse in romana si raspunsurile date de Google si Bing.
Intrebare | Bing | |
1) Considerati faptul ca un articol este popular pe Twitter (primeste multe RT (retweet-uri) sau este preluat mult pe Twitter) un semnal de alerta (pentru gasirea unor non-followed links ce ar putea sa rezulte natural din acest lucru)? | Da, il folosim ca un semnal. Atat pentru ranking-urile organice cat si pentru stiri. De asemenea, pentru stiri, luam in considerare cati oameni au dat share la un articol. | Luam in considerare autoritatea sociala a userului. Ne uitam la cati useri dai follow si cati followers ai, si aceasta poate adauga putina greutate unei listari in rezultatele motoarele de cautare organice normale. Au mai multa greutate in rezultatele cautarilor sociale pe Bing (Bing Social Search) unde tweet-urille de la persoane cu autoritate sunt listate in top daca se alege sa se vizualizeze rezultate in functie de relevanta (Best Match). |
2) Incercati sa estimati autoritatea cuiva care da tweet, pentru a putea fi asociata paginii lor de Twitter. Incercati sa aflati, daca puteti, cine sunt? | Da, calculam si folosim calitatea autorului. Nu stim cine este in viata reala | Da. Calculam autoritatea unei persoanei care da tweet. Pentru persoane publice cunoscute sau editori, le asociem cu cine sunt (de exemplu la o cautare pentru Danny Sullivan) |
3) Valoarea unui link este influentata de persoana care da tweet? | Da, folosim aceasta ca un semnal, mai ales in sectiunea “Top links” (a cautarii in timp real Google). Autoritatea autorului este independenta de Rank-ul paginii, si curent este folosita doar in situatii limitate in cautarea web obisnuita. | Da |
4) Monitorizati link-urile care sunt adaugate pe Facebook, chiar pe paginile de fani sau pe conturile personale? | Tratam link-urile postate pe paginile de fani Facebook ca si link-uri care sunt postate pe Twitter. Nu avem date de pe profilele personale din Facebook. | Da. Ne uitam la link-urile care sunt postate pentru oricine (“Everyone”) si link-urile postate de pe paginile de fani de pe Facebook. |
5) Incercati sa estimati autoritatea cuiva pe Facebook, pe baza profilului personal sau pe pagina de fan? | Procesul este acelasi ca cel pentru Twitter. Si din nou, nu avem date de pe profilele personale din Facebook. | Nu facem asta pe Facebook. Pe Facebook, avem acces numai la ce este public, update-uri si lucruri postate public pentru oricine. Nu avem acces la lucruri pe care le-ati postat numai pentru prieteni, asa ca nu putem stii ce autoritate aveti pe Facebook. Nu exista mecanismul de retweet (convenabil) pe care il vedem pe Twitter. Oricum, avem informatii despre continutul valoros, chiar daca avem acces numai la datele publice. De exemplu, cand Gary Coleman a murit, am vazut un film de la Different Strokes, spunand ca motto-ul lui favorit “what ya talk’in ’bout Willis” a castigat popularitate. Pur si simplu, asta au dat share multi oameni in ziua in care el a murit. |
6) Estimati valoarea unui link in functie de persoana care a postat pe Facebook? | Acelasi raspuns ca la intrebarea 5. | Putem spune daca ceva este de calitate pe Facebook, comparand cu Twitter. Daca acelasi link este postat in ambele locuri, este mai probabil sa fie de calitate. |
7) Si, doar ca sa fie clar, datele Facebook noi nu sunt folosite in cautarea obisnuita web, nu? (intrebare relevanta doar pentru Bing) | – | Nu. |
Update:
Simt nevoia sa dau o scurta explicatia asupra titlului postului, care e poate un pic neobisnuit. Intrebarea normala ar fi poate cat de mult conteaza aceste link-uri. Totusi, sunt inca ispitita de a vedea influenta lor mai degraba calitativa decat cantitativa. De aceea cum mi se pare mai potrivit.
Leave a Reply